Okamžitá monetizace videí pomocí umělé inteligence

Umělá inteligence | |

Okamžitá monetizace videí pomocí umělé inteligence

Česká firma se slovenským vedením, Cinnamon, se zabývá monetizací videí, textu a obrazu za uživatelem reálně shlédnutý obsah.


Je to podivná směsice technologií: Umělá inteligence, blockchain, rozpoznávání obličeje, zkrátka sbírka nejčastějších buzzwordů na českém internetu. Co je na tom zvláštní – v tomhle případě to totiž vypadá, že by to reálně mohlo vypadat.

Ostatně, perspektivní budoucnost firmy ukazuje i její financování, Cinnamon totiž přilákal i investory ze Silicon Valley.

Zamíření celé společnosti je především na velikostně střední a menší tvůrce obsahu. Jsou tím míněni jak různí influenceři na instagramu, hráči na Twitchi nebo tvůrci obsahu na YouTube, tak třeba lokální zpravodajské servery.

Premisa je jednoduchá – „krátký“ obsah – třeba Stories na Instagramu – přilákají uživatele na často mnohem delší obsah nahraný na YouTube a podobně. Zkrátka, Cinnamon razí názor, že upoutávka je stejně důležitá jako samotný obsah. Pomocí mikroplateb chtějí právě toto tvůrcům zmonetizovat.

Cinnamon odměňuje tvůrce za délku, kterou uživatel nad obsahem stráví, v případě videí pomocí mikroplateb vyplácí peníze za každou zhlédnutou sekundu. Technologií, která to umožňuje, je blockchain, konkrétně Interledger. Cinnamon si od tohoto řešení slibuje nahrazení současného modelu, kdy jsou do videí vkládány reklamy, které konzumaci obsahu ze strany uživatele narušují.

Za jednoduchou obálkou se skrývají algoritmy strojového učení (učení s učitelem), kde umělá inteligence ve spojení s rozpoznáváním obličeje určí, jak jaká část videa na uživatele působí, a tedy kterou její část vybrat jakožto krátkou ukázku: Trailer, chcete-li.

Ačkoliv je na místě určitá skepse, Cinnamon přeci jen ještě má hodně práce před sebou, po diskuzi s vedením firmy a jejím CEO Róbertem Tarabčákem se nelze ubránit jistému optimismu: Nápad je to dobrý a v případě stejně funkčního provedení může jít o pěkný doplněk pro rychle rostoucí trh menších tvůrců obsahu na sociálních sítích.


Úvodní foto: Sikov @ Fotolia.com


Články z rubriky

Díky cloudu je nasazení umělé inteligence mnohem snazší"

Překvapivě dostupnost AI technologií není v současné době zdaleka největší překážkou nasazení umělé inteligence ve firmách. Mezi nejčastější patří právě nedostatek znalostí a zkušeností, nedostupnost...
více »


Big data a multicloud: Řešení je mnoho, trh rychle roste"

Objem dat, které firmy i domácnosti zpracovávají, neustále roste; 90 % existujících dat vzniklo jen během posledních dvou let, a nic nenapovídá tomu, že by se tento trend měl v nejbližší budoucnosti zvrátit.
více »


Vyčmuchání rakoviny? S umělou inteligencí ano"

Nástroj vyvinutý Pensylvánskou univerzitou a Penn’s Perelman School of Medicine vyvinulo nástroj, který dokáže pomocí pachových vzorků detekovat několik druhů rakoviny, a to s přesností až 95 %.
více »


Jak se v práci cítíte? Zajímavý projekt, který v EU neprojde"

Zajímavý AI projekt zaměřený na rozpoznávání obličeje umí omezeně sledovat emoce v obličeji zaměstnance, jenže taková mírá sledování není na většině pracovišť průchozí.
více »


Zveme vás na konferenci Umělá inteligence 2021"

Konference se zaměří na praktický přínos technologií umělé inteligence v softwarových nástrojích pro podporu řízení a rozhodování, automatizaci provozu, v kybernetické bezpečnosti či IT.
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence strojové učení učení s učitelem technologie blockchain Interledger monetizace sociální sítě Instag

Komentáře