Oculus Go skončil, pro VR je to dobrá zpráva

PC a technika | |

Oculus Go skončil, pro VR je to dobrá zpráva

Oculus Go patřil mezi nejlevnější z headsetů pro virtuální realitu. Jeho konec nepřekvapuje, pro trh jako takový je ale dobrý.


V úterý přestal Oculus svůj nejlevnější headset úplně nabízet a již nebude vyrábět žádné další kusy.

Obyčejně jsou podobně důležité produkty oplakávány, ale v případě Oculusu Go to neplatí. Proč? Protože při pohledu současnýma očima jde o dosti hrozivý přístroj: Nedostačuje, kvalita zobrazení je špatná, imerze nulová a kvalita výroby také nebyla nic moc.

Rift, Quest a Go

Obzvláště v konkurenci s Oculusem Rift, nebo nedejbože Oculusem Quest – což ve své podstatě také nejsou zrovna drahé headsety – působí Go prostě dost zbytečně. To, že by právě tenhle headset dostal někoho do VR je nesmysl; spíš naopak ukáže, jak moc ještě technologie potřebuje vyspět.

Velkou změnu představuje také princip room-scale, kdy VR dokáže využívat aktivně okolí uživatele, jeho místnost, kde hraje. Oculus původně na room-scale kašlal, sázel na zážitek s ovladačem v ruce a v sedě.

Aby dohnal konkurenci, musel se přeorientovat a Rift dostal své – stále brilantní – ovladače Touch. Go ale ne; na ten potřebujete mobil a sednout si s ovladačem. A to je zkrátka překonaný design, který navíc moc nefungoval ani ve své době.

V roce 2018 se Go změnil – samostatný smartphone již nebyl nutností a cenovka 200 dolarů působila příjemně; A pokud vám stačí sledovat 360stupňová videa? Ok, proč ne.

Bez hráčů jde VR těžko

Inovovaný Oculus Go měl být nápad, či spíše způsob, jak zpřístupnit VR nejen hráčům – což je sice rostoucí trh s dobrými maržemi, ale uživatelů je v řádu desítek milionů, maximálně stovek – ale širokým masám, které stojí spíše třeba o filmy a seriály.

Ale to fungovat nemůže, ne v případě, že zážitek není uživatelsky přívětivý a imerze dostatečná. A to Go ani nadále nenabízelo. Chyběla navíc celá řada základních aplikacích; Oculus bez Lone Echo snad ani není Oculus, a Go ho nemělo a nemá. Hardware nestačí, což je cena, kterou zatím uživatelé musí platit za headset bez kabelů. I když, jak ukázal Quest, jde to i jinak.

Plus, dalším důvodem je, že obsahu prostě není dost. Hardware je k ničemu, když na něm není co pustit.

Oculus Go je definitivně mrtvý, a je to dobře jak pro trh, tak pro Oculus. Vývoj lepšího hardwaru musí pokračovat, jinak se z VR mainstream nikdy nestane. A zatím k němu má ještě pořád opravdu hodně daleko.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

Díky cloudu může datacentrum využívat každá firma"

Vlastní server si totiž už dávno nemusíte fyzicky pořizovat. Pro firmy či jednotlivce dává mnohem větší smysl využít výhod moderních cloudových služeb.
více »


Nvidia kupuje DeepMap"

Americká Nvidia kupuje DeepMap, společnost vytvářející precizní mapy ve vysoké kvalitě.
více »


Nvidia Grace: 10 rychlejší výkon v AI, slibuje firma"

Nvidia se na umělou inteligenci zaměřuje dlouhodobě, a její nové CPU zaměřené na datacentra a postavené na architektuře britského Armu toho má být dalším důkazem.
více »


Kvantové počítače jsou realitou, ale v roce 2021 je nečekejme"

John Roese, technický ředitel pro Dell Technologies, přednesl – samozřejmě v online prostředí, jinak to dnes moc nejde – svoji predikci pro některé z bleeding-edge technologií.
více »


Jak uniknout z vendor locku?"

Vendor lock, pod kterým se schovává absolutní závislost na produktech, službách či know-how jednoho dodavatele, se potenciálně může týkat úplně všech.
více »


Související články


Tagy

VR Oculus virtuální realita headsety Go Rift Quest HTC Vive konkurence videohry trh

Komentáře