IBM: Umělá inteligence promění maloobchod i logistiku

Výzkum a věda | |

IBM: Umělá inteligence promění maloobchod i logistiku

Studie amerického IBM se zaměřila na zajímavou oblast: umělou inteligenci v oblasti maloobchodního prodeje. Výsledky jsou až překvapující: Přes 70 % produktových manažerů vlivných firem očekává, že jejich podniky AI ke změnám využijí.


Důkladná studie zachází do hloubky a věnuje se primárně automatizaci, ať už mluvíme o RPA nebo jiných způsobech poháněných umělou inteligencí.

Takzvaná inteligentní automatizace je dle studie něčím, co celý průmysl nedočkavě očekává. Změny v mapování fluktuací poptávky, plánování dodavatelského řetězce (že by zde pomohl blockchain?), marketingu, chodu obchodů, nastavení ceny a slevových akcí je očekáván u nejméně 73 % oslovených manažerů.

Nejvíce by AI mělo ovlivnit dodavatelský řetězec, což je realistický výsledek, který lze ostatně odhadovat i z empirického pozorování. I když nepočítáme blockchain, je jasné, že právě logistika patří mezi oblasti, která nutně potřebuje inovovat.

Podniky si od umělé inteligence slibují primárně finanční úspory, vyšší efektivitu a agilitu. Jsou zde markantní rozdíly mezi názory manažerů, kteří již s inteligentní automatizací začali oproti těm, co ji teprve plánují. Ukazuje se totiž, že praxe – překvapivě – očekávání překonává.

Velmi důležitou složkou inteligentní automatizace je vytváření lepší zákaznické zkušenosti; což samozřejmě na oplátku podstatně zvyšuje zisky společnosti i její veřejnou image.

Mezi klíčové faktory pro úspěšnou automatizaci manažeři zařadili vhodné zaměstnance a zdroje, kulturu a podnikovou strategii spolu s pořízením nutných platforem a zařízení. Za hlavní rizika naopak označili rizika spojená s odpovědností strojů a integrováním nových dovedností do současných, často zastaralých, procesů a systémů.

Pro svůj průzkum IBM oslovilo 1 900 manažerů, lídrů v oblasti spotřebitelských produktů ze 23 zemí. Do nich se řadí i několik evropských, jmenovitě Spojené království, Francie, Německo, Švýcarsko, Itálie, severské země a země Beneluxu. Většina oslovených byla z oblasti logistiky, marketingu a maloobchodu; menšina oslovených (8 %) pocházela z finančního sektoru.



Články z rubriky

Etické potíže AI se prohlubují, Google po týdnu rozpustil etickou komisi"

Podle informací amerického deníku Vox se po pouhém týdnu fungování Google rozhodl zrušit vlastní externí etickou komisi, která dohlížela na jeho fungování. To není dobrý signál.
více »


Neuronové sítě selhaly ve středoškolském testu matematiky"

Britská společnost DeepMind, která se zaměřuje na vývoj umělé inteligence a v současnosti spadá pod doménu Alphabetu – tedy Googlu – sestavila dvě různé AI, která měly zvládnout vypočítat běžný...
více »


IDC: AI v Evropě přechází z pilotních projektů do praktického využití"

Výdaje za systémy umělé inteligence v Evropě za rok 2019 dosáhnou 5,2 miliard dolarů, což je meziroční nárůst o celých 49 %. Osvojení i investice do AI v Evropě vzrůstají velmi rychle a společnosti přechází...
více »


Samořiditelná vozidla pomáhají v logistice těžařským společnostem"

Vozový park australské těžařské firmy Fortescue Metals Group najel od roku 2012, kdy pilotní projekt odstartoval, přes 24,7 milionů kilometrů.
více »


AI systém dokáže zlepšit léčbu cukrovky a zefektivnit údržbu leteckých motorů"

Algoritmy umělé inteligence mají občas dosti zvláštní užití: obzvláště, pokud dokáží zlepšit situaci ve dvou zcela nesouvisejících oborech: detekci a léčbu cukrovky a údržbu či opravu leteckých motorů.
více »


Související články


Tagy

studie umělá inteligence AI RPA inteligentní automatizace maloobchod logistika integrace legacy software management

Komentáře