GfK: Hlasoví asistenti mohou výrazně rozšířit obchodní potenciál chytrých domácností

Výzkum a věda | |

GfK: Hlasoví asistenti mohou výrazně rozšířit obchodní potenciál chytrých domácností

Propojením dosud nekompatibilních zařízení v rámci chytrých domácností se podle analytiků z GfK výrazně zvětší obchodní příležitosti v tomto segmentu. Pomyslným mostem se mají stát hlasoví asistenci, lépe řečeno AI v nich obsažená.


Společnost GfK na základě svého průzkumu uvádí, že během první poloviny roku 2018 bylo v Německu, Velké Británii a Francii prodáno přes 16 milionů zařízení pro inteligentní domácnosti. Tržby na těchto třech trzích dosáhly 5,4 miliardy eur, což představuje mezroční nárůst o 11 %.

Tato hodnota ani růst nemusí působit zrovna oslnivě. Podle GfK však může segment inteligentních domácností brzy začít nabízet mnohem větší obchodní příležitostí. Vděčit za to podle analytiků budou domácím hlasovým asistentům, jako jsou Amazon Echo nebo Google Home.

Výzkum GfK ukazuje, že u mnoha chytrých produktových kategorií dochází k viditelnému růstu, například u žárovek, inteligentních kamer, velkých i malých domácích spotřebičů, robotických vysavačů a dalších zařízení.

Tyto chytré produkty nabízejí přidanou hodnotu samy o sobě, ale skutečný potenciál chytrých domácností dokáže „odemknout“ až nějaké zastřešující řešení, které dokáže jednotlivá zařízení propojit do uceleného ekosystému.

Umělá inteligence otevře dveře většímu byznysu

Podle GfK se jím mohou stát právě hlasoví asistenti, resp. umělá inteligence, která se v nich skrývá. Ta totiž společně s analýzou velkých dat přináší nejen možnost poznat a zapamatovat si preference uživatelů, ale také propojit dosud nepropojené.

Jednou z překážek na cestě ke skutečně inteligentním domovům byla roztříštěnost uživatelského rozhraní. Každé chytré zařízení bylo kompatibilní s jiným chytrým zařízením v rámci dedikované aplikace určitého výrobce,“ uvádí expert GfK Norbert Herzog.

Herzog se však domnívá, že asistenti na bázi umělé inteligence mají potenciál fungovat jako srdce inteligentního domova a sloučit všechna chytrá zařízení do jedné platformy. Vytvořením sady domácích aplikací na této bázi se pak má otevřít mnohem širší trh.

Jakmile bude systém uspořádán takto, umělá inteligence dokáže vytvořit společný jazyk pro komunikaci mezi těmito zařízeními, aniž by jej omezovaly síťové standardy, protokoly nebo proprietární systémy,“ dodává Herzog.

Zdroj: GfK


Úvodní foto: Amazon


Články z rubriky

Extrémní počasí? Extrémní algoritmy"

Kombinace hlubokého učení s analýzou sociálních sítí najde překvapivé využití u meteorologů i záchranářů.
více »


Český Robothon 2021 vyhrála aplikace na detekci fake news pomocí algoritmů"

Robothon se uskutečnil na konci ledna ve Švandově divadle pod záštitou magistrátu Prahy.
více »


Rozpoznají kamery obličej s rouškou? Spolehlivě ne, ale zlepšují se"

Nejnovější testy ukazují mírné zlepšení u kamerových systémů na rozpoznávání obličeje; technologie ale má s rouškami i nadále potíže.
více »


Zdravotnictví potřebuje lepší hardware, řešením mohou být dedikované procesory"

Zdravotnictví jako takové je nesmírně cenný průmysl nejen z hlediska humanitního, ale i ekonomického: Do roku 2022 má dosáhnout hodnoty přibližně 10 bilionů dolarů, což je částka pro běžného smrtelníka...
více »


Deep learning a BCI čipy ve zdravotnictví"

Deep learning – hluboké učení – představuje pro zdravotnictví velmi lákavou techniku. Algoritmy hlubokého učení jsou inspirovány lidským mozkem, a i proto dokážou pracovat s daty pracovat ve spolupráci...
více »


Související články


Tagy

GfK prognózy chytrá domácnost virtuální asistenti umělá inteligence internet věcí

Komentáře