Ericsson: Spotřebitelé kladou důraz na životní prostředí

Výzkum a věda | |

Ericsson: Spotřebitelé kladou důraz na životní prostředí

Stále více spotřebitelů se při rozhodování o koupi produktů nebo technologií zamýšlí nad tím, zda mohou pomoci zlepšit životní prostředí a přemýšlí nad udržitelným způsobem života.


  • Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson "Consumers, sustainability and ICT" se zabývá názorem spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl
  • Zájem spotřebitelů o životní prostředí v posledních dvou desetiletích prudce stoupl
  • 36 % spotřebitelů chce, aby jim chytrá zařízení pomohla zlepšit životní prostředí

Na základě kvantitativní studie na vzorku 12 000 uživatelů internetu z celého světa odhaluje zpráva současné názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl.

Spotřebitelé kladou odpovědnost na sebe

Průzkum Ericssonu ukazuje, že zájem spotřebitelů o životní prostředí a udržitelnost zřejmě stoupá. Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody obával pouze jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř jeden ze dvou. Zvýšil se také podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním – z 13 % spotřebitelů na 50 %, což je už skutečně významný rozdíl, zřejmě ovlivněný přírodními katastrofami, suchem a podobně z minulých let.

Studie se zabývá také názory spotřebitelů na to, kdo nese odpovědnost za zmírňování dopadů na životní prostředí. 8 z 10 spotřebitelů považuje za zodpovědné za ochranu životního prostředí vlády, přičemž přibližně 70 % z nich považuje za odpovědné také občany. Je zřejmé, že spotřebitelé vidí potřebu začít společně jednat, přičemž 5 z 10 očekává, že firmy přijmou svůj díl odpovědnosti.

Spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. 36 % z nich by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.

„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí,“ říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab a autor zprávy. „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu.“


Úvodní foto: @ Supplied Art, Ericsson


Články z rubriky

Rozpoznají kamery obličej s rouškou? Spolehlivě ne, ale zlepšují se"

Nejnovější testy ukazují mírné zlepšení u kamerových systémů na rozpoznávání obličeje; technologie ale má s rouškami i nadále potíže.
více »


Zdravotnictví potřebuje lepší hardware, řešením mohou být dedikované procesory"

Zdravotnictví jako takové je nesmírně cenný průmysl nejen z hlediska humanitního, ale i ekonomického: Do roku 2022 má dosáhnout hodnoty přibližně 10 bilionů dolarů, což je částka pro běžného smrtelníka...
více »


Deep learning a BCI čipy ve zdravotnictví"

Deep learning – hluboké učení – představuje pro zdravotnictví velmi lákavou techniku. Algoritmy hlubokého učení jsou inspirovány lidským mozkem, a i proto dokážou pracovat s daty pracovat ve spolupráci...
více »


Umělá inteligence začíná pomáhat s diagnózou Alzheimera"

Vývojáři z IBM vyvíjejí systém, který na základě analýzy řeči dokáže rozpoznat riziko propuknutí Alzheimerovy choroby.
více »


Čtení mysli? Jednou možná, ukazuje finský startup"

V současnosti je čtení mysli věc zhola nemožná – klíčové slovo je ale ono „v současnosti“.
více »


Související články


Tagy

technologie inovace životní prostředí věda výzkum studie Ericsson

Komentáře