Ericsson: Spotřebitelé kladou důraz na životní prostředí

Výzkum a věda | |

Ericsson: Spotřebitelé kladou důraz na životní prostředí

Stále více spotřebitelů se při rozhodování o koupi produktů nebo technologií zamýšlí nad tím, zda mohou pomoci zlepšit životní prostředí a přemýšlí nad udržitelným způsobem života.


  • Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson "Consumers, sustainability and ICT" se zabývá názorem spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl
  • Zájem spotřebitelů o životní prostředí v posledních dvou desetiletích prudce stoupl
  • 36 % spotřebitelů chce, aby jim chytrá zařízení pomohla zlepšit životní prostředí

Na základě kvantitativní studie na vzorku 12 000 uživatelů internetu z celého světa odhaluje zpráva současné názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl.

Spotřebitelé kladou odpovědnost na sebe

Průzkum Ericssonu ukazuje, že zájem spotřebitelů o životní prostředí a udržitelnost zřejmě stoupá. Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody obával pouze jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř jeden ze dvou. Zvýšil se také podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním – z 13 % spotřebitelů na 50 %, což je už skutečně významný rozdíl, zřejmě ovlivněný přírodními katastrofami, suchem a podobně z minulých let.

Studie se zabývá také názory spotřebitelů na to, kdo nese odpovědnost za zmírňování dopadů na životní prostředí. 8 z 10 spotřebitelů považuje za zodpovědné za ochranu životního prostředí vlády, přičemž přibližně 70 % z nich považuje za odpovědné také občany. Je zřejmé, že spotřebitelé vidí potřebu začít společně jednat, přičemž 5 z 10 očekává, že firmy přijmou svůj díl odpovědnosti.

Spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. 36 % z nich by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.

„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí,“ říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab a autor zprávy. „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu.“


Úvodní foto: @ Supplied Art, Ericsson


Články z rubriky

Potvrzeno, Nvidia kupuje britský Arm za 40 miliard dolarů"

Ačkoliv akvizice Armu znamená pro Nvidia především snazší vstup na pole mobilních procesorů, kde dosud nebyla příliš aktivní, pustí se také do stavby superpočítačů (s níž má Nvidia bohaté zkušenosti)...
více »


Vývoj aplikací do lidského mozku"

Už dnes se začínají vyvíjet aplikace, které pomocí čipu mozek-počtač (brain-computer interface, BCI) pomáhají lidem s poškozením míchy a podobně znovu ovládat své končetiny.
více »


Chatboti ve zdravotnictví? Integrace jde pomalu, chybí peníze i pracovníci"

Digitalizace zdravotnictví postupuje pomalu, bohužel v Česku je tento stav znásoben nedostatkem personálu i financí.
více »


Umělá inteligence slibuje růst rostlin i v pouštních oblastech"

Klimatická změna silně ovlivňuje naši schopnost pěstovat potraviny. Řešením by mohly být počítačem kontrolované farmy.
více »


Neuralink Elona Muska chce léčit Parkinsona a Alzheimera pomocí BCI čipů"

Jeden z méně známých startupů extravagantního miliardáře a investora Elona Muska je Neuralink: Firma, která se zabývá BCI čipy.
více »


Související články


Tagy

technologie inovace životní prostředí věda výzkum studie Ericsson

Komentáře