Vyšel nový Computerworld 5/2020

Umělá inteligence | |

Vyšel nový Computerworld 5/2020

Hlavní náplní nového čísla je umělá inteligence, správa datových center a hybridní cloud.


Co všechno mohou přinést pokusy výzkumníků o propojování biologie a neživé techniky? Jedním z prvních úspěchů je vývoj čichového analyzátoru – „umělého nosu“. Živé počítače jsou jedním z témat nového Computerworldu.

Podíváme se i na hybridní kybernetické války a budoucnost velkých globálních konferencí technologických firem.

Osmistránková příloha nás provede základními taji nasazení umělé inteligence ve firmě. Začít musíte se stanovením strategie pro nasazení AI v organizaci. Firmy se snaží obvykle plout vodami ověřování konceptů nebo nasazování v malém měřítku a využívat nabídek dodavatelů, jako jsou třeba nové funkce jejich existujících platforem SaaS.

Pokud vše probíhá dobře, rozjedou další projekt a poté ještě další – brzy se ale mohou dostat do změti nekompatibilních systémů, neslučitelných datových jezer, do problémů s překročením nákladů, zbytečně duplicitního úsilí a nemožnosti zvětšovat rozsah nasazení, a to vůbec nemluvě o problémech se zachováním soukromí, plněním požadavků legislativy či s etickými problémy. Jak se tomu vyhnout poradíme v našem speciálu. Posvítíme si i na robotickou automatizaci procesů za pomoci umělé inteligence.

Věnujeme se i správě datových center, kdy stále více organizací na provoz vlastního datového centra zcela rezignuje a spoléhá se na jeho zajištění formou služby od externího poskytovatele.

A nakonec si posvítíme na hybridní cloud, který může v mnoha podnicích přinést řadu výhod, ale současně roste i složitost a obtížnost zvládnutí jeho prostředí. Osvojitelé se to snaží obvykle řešit pomocí nějakého typu softwaru pro správu, ale často vychází najevo, že nástroje pro správu hybridního cloudu mohou být stejně složité a matoucí jako platforma, kterou mají podporovat. Co s tím udělat?


Úvodní foto: Internet Info DG


Články z rubriky

Lepší protézy pro chůzi v nerovném terénu díky umělé inteligenci"

Nejde jen o hardware – důležitý je i způsob, jakým protézy interagují s lidským tělem, tj. software.
více »


AI pomáhá předpovídat vedlejší účinky chemoterapie"

Rakovina je bohužel nedílnou součástí lidské existence a naneštěstí i života mnoha z nás. Umělá inteligence a strojové učení ale mohou obzvláště v této oblasti pomoci.
více »


Vyšší management se zaměřuje na AI, pro podniky je klíčový, tvrdí průzkum Appen"

Nový průzkum od firmy Appen potvrdil, že pro vyšší management je AI důležitým, ba dokonce klíčovým tématem.
více »


Mozek jako úsporná neuronová síť"

Sofistikované systémy umělé inteligence, obzvláště ty založené na neuronových sítích, už z podstaty věci simulují lidský mozek. Vědci se dlouhodobě pokouší tuto podobnost ještě zvýraznit a stvořit...
více »


NTT: Zákazníci od firem očekávají individuální přístup a konzistentní komunikaci"

Zásadním problémem společností je podle NTT to, že se zákaznickou zkušeností pracují izolovaně a spolupráce napříč jednotlivými odděleními firmy probíhá pouze částečně. Pomoci by mohla umělá inteligence.
více »


Související články


Tagy

computerworld CW 05/2020 obsah SaaS AI umělá inteligence datové centrum hybridní cloud robotická automatizace

Komentáře