V roce 2021 budeme mít na silnicích samořiditelné automobily, věří Velká Británie

Umělá inteligence | |

V roce 2021 budeme mít na silnicích samořiditelné automobily, věří Velká Británie

Spojené království si i přes probíhající brexit stojí za svým předchozím odhadem: už za dva roky by se po britských silnicích měla prohánět autonomní vozidla.


Jak vyplývá ze stránek ministerstva dopravy, Velká Británie si od samořiditelných aut slibuje opravdu hodně.  V roce 2035 by měl mít tento trh v zemi hodnotu 52 miliard liber a současná vláda si od něj slibuje zvýšení investic od přepravních společností.

 

Bezpečné a důkladné testování na skutečných silnicích

Ministerstvo zároveň připravilo zásady pro testování autonomních vozidel, které by měly zajistit bezpečnost pro vozidla, chodce a další účastníky silničního provozu. Stát chce podporovat nejpokročilejší testy autonomních systémů a stát se světovým lídrem v oblasti samořiditelných vozidel.

Ambiciózní plán má ovšem skutečně šibeniční termín. Autonomní vozidla potřebují ještě roky testování, podle většiny analytiků funkční v roce 2021 nebudou ani zdaleka – rozhodně ne na takové úrovni, aby se mohly účastnit běžného provozu. Je nutné překonat řadu překážek, mj. spolehlivost nebo etické souvislosti.

Pravidla pro testování vozidel na silnicích za běžného provozu pochází z roku 2015 a týkají se i autonomních systémů; nyní jsou tato pravidla aktualizovaná, aby reflektovala potřeby firem, ale zároveň byla bezpečná. Novinka mimo jiné dá podnikům za povinnost o testování vozů informovat záchranné složky státu a další relevantní autority v oblasti.

Samořiditelným vozům věnuje Velká Británie značnou pozornost a dává najevo, že si chce v novém odvětví vybudovat silnou pozici. Může však narazit na řadu problémů; prvním je poněkud neblahá historie britského automobilismu – většinu britských značek odkoupily zahraniční společnosti, další v současnosti často nevyrábí automobily anebo se sestavují mimo Spojené království. Výjimkou je třeba JaguarAston Martin nebo Bentley (který je členem skupiny Volkswagen Group, ale částečně autonomní); jenže tyto společnosti zase nejsou nikterak aktivní na poli autonomních vozidel, na rozdíl od německých, amerických, japonských nebo francouzských značek.

Další problém může představovat odliv technologických firem způsobený brexitem, je však příliš brzy skutečný efekt předvídat, záleží také na dohodách, které země s Evropskou unií dohodne.

V případě úspěchu, ač se zdá nyní docela nepravděpodobný, se však může Velká Británie vyšvihnout na zajímavou pozici a skutečně přilákat řadu velkých a bohatých investorů. Je to trochu hazard, ale upřímně – co teď může Spojené království ztratit?


Úvodní foto: © adimas - Fotolia.com


Články z rubriky

VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Gartner: Na AI se do tří let bude spoléhat 40 % technologií na ochranu osobních údajů"

Umělá inteligence se již v blízké budoucnosti stane vítaným pomocníkem v oblasti dodržování zásad ochrany osobních údajů. Aplikace s AI totiž snižují administrativní zátěž a manuální pracovní vytížení.
více »


Gartner: Přes dvě třetiny rutinní práce manažerů do roku 2024 zvládne AI"

Umělá inteligence, virtuální asistenti a chatboti si rychle nacházejí cestu na pracoviště. Nové technologie vedle usnadnění práce manažerům představují významnou příležitost i pro osoby se zdravotním...
více »


Blockchain proti fake news"

Blockchain by mohl fungovat jako nová metoda boje proti dezinformacím, a to pomocí sledování metadat spojovaných s obsahem publikovaným na internetu.
více »


Jak efektivněji nabíjet samořiditelné elektrovozy? Řešením může být hluboké učení"

Budoucnost přepravy spočívá v autonomních vozidel poháněných bateriemi, přinejmenším to tak zatím vypadá.
více »


Související články


Tagy

Samořiditelné automobily autonomní vozy automobilky IT brexit Velká Británie etika testování trh

Komentáře