V roce 2021 budeme mít na silnicích samořiditelné automobily, věří Velká Británie

Umělá inteligence | |

V roce 2021 budeme mít na silnicích samořiditelné automobily, věří Velká Británie

Spojené království si i přes probíhající brexit stojí za svým předchozím odhadem: už za dva roky by se po britských silnicích měla prohánět autonomní vozidla.


Jak vyplývá ze stránek ministerstva dopravy, Velká Británie si od samořiditelných aut slibuje opravdu hodně.  V roce 2035 by měl mít tento trh v zemi hodnotu 52 miliard liber a současná vláda si od něj slibuje zvýšení investic od přepravních společností.

 

Bezpečné a důkladné testování na skutečných silnicích

Ministerstvo zároveň připravilo zásady pro testování autonomních vozidel, které by měly zajistit bezpečnost pro vozidla, chodce a další účastníky silničního provozu. Stát chce podporovat nejpokročilejší testy autonomních systémů a stát se světovým lídrem v oblasti samořiditelných vozidel.

Ambiciózní plán má ovšem skutečně šibeniční termín. Autonomní vozidla potřebují ještě roky testování, podle většiny analytiků funkční v roce 2021 nebudou ani zdaleka – rozhodně ne na takové úrovni, aby se mohly účastnit běžného provozu. Je nutné překonat řadu překážek, mj. spolehlivost nebo etické souvislosti.

Pravidla pro testování vozidel na silnicích za běžného provozu pochází z roku 2015 a týkají se i autonomních systémů; nyní jsou tato pravidla aktualizovaná, aby reflektovala potřeby firem, ale zároveň byla bezpečná. Novinka mimo jiné dá podnikům za povinnost o testování vozů informovat záchranné složky státu a další relevantní autority v oblasti.

Samořiditelným vozům věnuje Velká Británie značnou pozornost a dává najevo, že si chce v novém odvětví vybudovat silnou pozici. Může však narazit na řadu problémů; prvním je poněkud neblahá historie britského automobilismu – většinu britských značek odkoupily zahraniční společnosti, další v současnosti často nevyrábí automobily anebo se sestavují mimo Spojené království. Výjimkou je třeba JaguarAston Martin nebo Bentley (který je členem skupiny Volkswagen Group, ale částečně autonomní); jenže tyto společnosti zase nejsou nikterak aktivní na poli autonomních vozidel, na rozdíl od německých, amerických, japonských nebo francouzských značek.

Další problém může představovat odliv technologických firem způsobený brexitem, je však příliš brzy skutečný efekt předvídat, záleží také na dohodách, které země s Evropskou unií dohodne.

V případě úspěchu, ač se zdá nyní docela nepravděpodobný, se však může Velká Británie vyšvihnout na zajímavou pozici a skutečně přilákat řadu velkých a bohatých investorů. Je to trochu hazard, ale upřímně – co teď může Spojené království ztratit?


Úvodní foto: © adimas - Fotolia.com


Články z rubriky

Umělá inteligence v boji proti neznámým hrozbám"

Firmy a organizace jsou vystaveny stále novým typům bezpečnostních hrozeb, které běžné bezpečnostní nástroje neznají, a tedy je ani nedovedou detekovat. S ochranou sítě proto pomáhá i technologie umělé...
více »


Zhloupneme z AI? Nemějte strach o práci, ale o psaní"

Největší hrozba umělé inteligence není to, že nám vezme práci. Mnohem horší je obava, že nám vezme náš lidský rozum.
více »


42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé"

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.
více »


Inteligentní konektivita je katalyzátorem růstu HDP"

Inteligentní konektivita začíná mít v souvislosti s umělou inteligencí (AI) významný dopad na digitální ekonomiku a díky tomu se blížíme k bodu zvratu v digitální transformaci. Tvrdí to zpráva Huawei Global...
více »


AI v bezpečnostních technologiích: Kamery a alarmy se spojí do platforem, říká CEO AngelCam Petr Ocásek"

Kamery a alarmy se spojí do platforem s umělou inteligencí, pulty centrální ochrany to však nenahradí – budou žít v symbióze, říká Petr Ocásek
více »


Související články


Tagy

Samořiditelné automobily autonomní vozy automobilky IT brexit Velká Británie etika testování trh

Komentáře