Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc

Digitalizace | |

Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc

Nejlákavějšími výhodami sítí 5G jsou pro zákazníky vysoká rychlost, nízká latence a garance kvality. Vyplývá to ze studie Report ConsumerLab společnosti Ericsson.


Uživatelé smartphonů očekávají, že nejvíce aplikací a služeb se stane mainstreamem do 2 až 3 let od nástupu 5G. Tato doba se liší napříč jednotlivými trhy. Předpokládáme, že v USA k tomu dojde během jednoho roku od spuštění, v západní Evropě během 2,5 let a více.

Průměrně 67 % uživatelů je ochotných zaplatit za aplikace a služby, které jsou pro ně zajímavé a relevantní. Jsou schopní zaplatit 20 % nad rámec svých současných výdajů, aby získali výhody 5G. Inovátoři, tedy zákazníci, kteří jsou ochotni zkoušet a používat nové technologie ještě předtím, než to udělá i většina, by zaplatili až 32 % více, než platí dnes.

Největší zájem a ochotu platit za službu zaznamenává u spotřebitelů domácí bezdrátové širokopásmové připojení. Za možnost posunout se od tradiční kabelové televize směrem k 5G TV by bylo ochotných zaplatit až 74 % uživatelů. Podobný zájem je i o 5G zóny, které budou nabízet velmi rychlé připojení ve veřejných lokalitách, jako jsou letiště, nákupní ulice nebo kancelářské prostory.

S rozšířením 5G bude třeba najít nové způsoby a nové modely, jak za tyto služby platit. Pro 4 z 10 uživatelů chytrých telefonů bude důležité zvažovat nové služby, bezpečnost a důvěryhodnost připojení při výběru 5G datového plánu.

„Velkou výzvou při implementaci 5G sítí bude pro všechny mobilní operátory nejen nastavení vztahu ke koncovým uživatelům, ale také návrh interní strategie. Klíčové bude najít vhodné případy užití, správný obchodní model pro koncové i firemní zákazníky, a rozvoj privátních sítí. Operátoři se musí připravit na komplexnost provozu, automatizaci, strojové učení a umělou inteligenci,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.



Články z rubriky

Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc"

Nejlákavějšími výhodami sítí 5G jsou pro zákazníky vysoká rychlost, nízká latence a garance kvality. Vyplývá to ze studie Report ConsumerLab společnosti Ericsson.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


Top 10 bezdrátových trendů pro rok 2019 a následující léta"

Analytici společnosti Gartner sestavili žebříček deseti nejdůležitějších trendů v oblasti bezdrátových technologií.
více »


Pouze 20 % organizací využívá systém prevence ztráty dat, vyplývá z nového průzkumu"

67 procent organizací věří, že cloudové aplikace jsou stejně bezpečné, nebo dokonce bezpečnější než aplikace on premise.
více »


Ericsson a Mercedes připravují 5G síť pro výrobu automombilů"

5G síť nalezne kromě očekávaného spotřebitelského uplatnění také sílu v průmyslu - v sousedním Německu kupříkladu ve výrobě automobilů.
více »


Související články


Tagy

výdaje 5G rychlost latence mobilní operátor

Komentáře