Umělá inteligence do každé kanceláře

Umělá inteligence | |

Umělá inteligence do každé kanceláře

Podle analýzy společnosti Gartner se umělá inteligence stane do roku 2025 „kancelářským mainstreamem“. Co to znamená pro vás?


Kancelářské činnosti v příštích pár letech významně obohatí umělá inteligence. Tvrdí to aktuální analýza společnosti Gartner. Trend dle ní nastartuje využívání virtuálních asistentů, kteří se už osvědčili v domácnostech, a v roce 2025 má být technologie „mainstreamem“, ačkoliv dosud její větší rozšíření stále brzdí obavy spjaté s bezpečností a soukromím.

Gartner v analýze také odhaduje, že prodeje chytrých reproduktorů v roce 2021 přesáhnou hodnotu 3,5 miliardy dolarů, přičemž do té doby vzroste o čtvrtinu počet pracovníků, kteří virtuálního asistenta v práci používají na denní bázi.

„Jediná záhada je, proč to trvá tak dlouho,“ zamýšlí se viceprezident společnosti Matthew Cain, jenž je za analýzu zodpovědný. „Myslím, že všichni vidíme, jak Alexa nebo Siri dokážou obohatit náš život.“

Umělá inteligence by přitom neměla pomáhat jen s doplňkovými činnostmi, Gartner předpokládá, že rovněž pomůže manažerům v jejich rozhodování.

„Netvrdíme, že se člověk bude zodpovídat algoritmu, ale v roce 2025 už budou robošéfové zcela běžní,“ pokračuje Cain.

„Jen se zamyslete, v čem spočívá manažerská práce: plánování, přidělování práce, chystání výkazů, vedení podřízených, schvalování, třídění informací a dohlížení na výkon. Spoustu z toho může dělat umělá inteligence. Vašeho šéfa nenahradí algoritmus, ale váš šéf bude využívat umělou inteligenci, aby pracoval lépe a rutinní činnosti zvládal efektivněji.“

Pokroku se však není třeba obávat, představy, že nám „počítače seberou práci“, jsou prý liché. „V roce 2024 bude umělá inteligence představovat zásadní, ale převážně neviditelný prvek našich každodenních pracovních aktivit,“ přidává se Cainův kolega Leigh McMullen.

Ostatně, už dnes je umělá inteligence při řadě činností využívána, když softwaroví vývojáři využívají strojového učení k vylepšování svých aplikací.

Gartner v analýze uvádí též průzkum mezi zaměstnanci. Ti očekávají, že AI za ně bude vykonávat jednodušší a rutinní úkoly typu nacházení nebo třídění konkrétních informací.

„Jen málo lidí očekává, že jim umělá inteligence bude pomáhat řešit složité problémy,“ říká další ze zástupců společnosti Gartner, Helen Poitevinová.

„Ani od ní nečekají zázraky. Chtějí jen pomoct s každodenními činnostmi. Už dnes z umělé inteligence těží a možná si to ani neuvědomují. (…) V budoucnu se její význam ještě zvýší, ale pořád půjde jen o pomocníka s obecnými záležitostmi. Nikoliv o nástroj, který by za nás zvládal lékařskou diagnózu nebo schvaloval půjčku.“

Matthew Cain dodává, že „diskuze, zda umělá inteligence ničí, nebo naopak pomáhá vytvářet pracovní místa, je stále aktuální. Ano, jsou pozice, které s rozvojem umělé inteligence zaniknou, ale náš názor je ten, že míst, která díky ní vzniknou, bude víc. Z toho důvodu, že přináší větší efektivitu práce, díky které může firma růst. A rostoucí firma může nabírat více zaměstnanců.“


Úvodní foto: Fotolia @ willyam


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence práce kancelář asistentka

Komentáře