Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu

Umělá inteligence | |

Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence ve sportu opravdu využívá.


Problémem současného vysílání sportovních pořadů bývá, že je pro fanoušky uvyklé dnešní době všudypřítomného entertainmentu někdy příliš nudné; společnosti tak musí nacházet nové cestičky, kterými sportovní klání a přenosy okořenit.

Průzkum mezi téměř 3 700 sportovními fanoušky napříč celým světem ukazuje, že umělá inteligence i strojové učení jsou velmi účinné technologie pro zpřístupnění poutavějších zážitků. Mezi zjištění nejnovějšího průzkumu společnosti NTT patří:

  • Více než polovina (54 procent) respondentů ve věku 18 až 34 let věří, že umělá inteligence je schopna úspěšně předpovídat výsledky sportovních událostí.
  • Přibližně stejná část (52 procent) účastníků průzkumu uvedla, že díky přesným předpovědím jsou sportovní události mnohem zajímavější.
  • Pouze čtvrtina (26 procent) respondentů bez ohledu na věk si je vědoma toho, že umělá inteligence a strojové učení jsou již v rámci sportovních událostí využívány.

„Sportovní fanoušci touží po více futuristických zážitcích a tento zájem se prolíná celým sportovním průmyslem,“ uvedla Ruth Rowan, marketingová ředitelka společnosti NTT. „A stejně jako každá firma, která usiluje o podnikatelský úspěch, musí se i organizace pořádající sportovní události transformovat tak, aby si ve stále více digitálním světě udržely konkurenceschopnost a mohly fanouškům i nadále nabízet relevantní informace. Je jasné, že ať jde o živé analýzy nebo podrobnější informace založené na zpracování dat, o zážitky umožněné umělou inteligencí nebo o stadiony vybavené dostatečnou konektivitou, hrají klíčovou roli pro naplnění požadavků digitálně zdatných diváků moderní ICT infrastruktura, cloudy i mobilní služby.”

Nejznatelněji jsou novinky viditelné u legendární cyklistickém svátku Tour de France. I letošní ročník je toho důkazem a Tour de France je opět ve znamení řady inovací – příznivci tohoto slavného etapového závodu si mohou vychutnávat předpovědi umělé inteligence a strojového učení #NTTPredictor a být tak součástí změn ve zprostředkování zážitků z Tour. Konkrétně jde o:

  • Le Buzz – nový model strojového učení (název je odvozený z francouzského pojmu pro humbuk či rozruch okolo módní novinky) zažívá na letošní Tour de France svoji premiéru a jeho úkolem je analyzovat dění v pelotonu. Získané informace využívá k předpovídání klíčových událostí včetně zvýšeného rizika pádu, roztrhání pelotonu nebo změny dynamiky.
  • Předvídání favoritů aktuální etapy – tato technologie využívající strojové učení byla poprvé otestována v roce 2017 a v rámci letošního ročníku přichází ve vylepšené verzi, která na základě dosavadního průběhu závodu umožňuje ještě lépe živě předpovídat favority již v proběhu aktuální etapy.
  • Předpovídání úspěšnosti – technologie pro lepší vyhodnocování jednotlivých strategií v různých částech etapy, a to prostřednictvím vytváření individuálních modelů založených na strojovém učení pro každý desetikilometrový úsek.
  • Aktuální přesné informace a předpovědi – #NTTPredictor bude zveřejňovat informace o průběhu závodu na Twitteru (@letourdata).

Průzkum proběhl mezi 3697 respondenty ve věku 18 až 65 let z Velké Británie, Spojených států amerických, Singapuru, Austrálii, Německu a Francie. Průzkum provedla analytická firma Toluna.



Články z rubriky

Strategie na umělou inteligenci i její etiku: Austrálie chce být v AI velkým hráčem"

Vláda teritoria Nového Jižního Walesu momentálně vypracovává strategii použití umělé inteligence – i s etickým kontextem.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie"

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče...
více »


Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu"

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence...
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence strojové učení analýza analytika průzkum výzkum předpověď sport

Komentáře