Svět partnerských kanálů si rychle osvojuje AI

Umělá inteligence | |

Svět partnerských kanálů si rychle osvojuje AI

Channel partners z oblasti maloobchodu, bankovnictví i průmyslové výroby dláždí cestu ostatním.


Partnerské kanály se připravují na využívání umělé inteligence a pokračují v agresivním růstu napříč globálním trhem, přičemž nasazení technologií se dostává až ke koncovým zákazníkům.

Podle zjištění IDC se celosvětové útraty za AI dostanou na 35,5 miliardy během letošního roku, což je nárůst o celých 44 % oproti roku předchozímu. Takový růst by měl pro partnerské kanály představovat určité postrčení směrem k aktivní účasti na budování AI schopností, neboť mnohá odvětví investují do AI softwarových projektů značné finanční částky.

Channel budou pravděpodobně nejvíce zajímat investice do automatizovaných servisních agentů, poradenství prodejních procesů a automatizace a threat intelligence; do těchto tří oborů mají firmy podle IDC letos investovat 4,5 miliard dolarů, resp. 2,7 miliard a rovněž 2,7 miliard.

Značné částky jsou firmy ochotny vložit také do automatizované údržby, diagnostických systémů, analýzy podvodů, inteligentní automatizace procesů a doporučovacích systémů. Všechny mají překonat 2 miliardy dolarů v investicích.

„Znatelné vynaložené náklady lze pozorovat celosvětově ve všech průmyslových odvětvích díky tomu, jak AI iniciativy pomáhají v optimalizaci procesů, transformují zákaznickou zkušenost a vytváří nové produkty a služby,“ popsala Marianne Daquilaová, výzkumná manažerka v IDC. Jako významné příklady užití vnímá například inteligentní automatizaci procesů, farmaceutický výzkum a expertní systémy na doporučování produktů. Všechny mají průměrný pětiletý růst převyšující 38 %.

Daquilaová navíc předpokládá pokračující růst v desítkách procent i do dalšího desetiletí. Vést v nákladech za AI systémy má především maloobchod, dále by mělo následovat dle očekávání bankovnictví.


Úvodní foto: © Michael Kan/IDG


Články z rubriky

Díky cloudu je nasazení umělé inteligence mnohem snazší"

Překvapivě dostupnost AI technologií není v současné době zdaleka největší překážkou nasazení umělé inteligence ve firmách. Mezi nejčastější patří právě nedostatek znalostí a zkušeností, nedostupnost...
více »


Big data a multicloud: Řešení je mnoho, trh rychle roste"

Objem dat, které firmy i domácnosti zpracovávají, neustále roste; 90 % existujících dat vzniklo jen během posledních dvou let, a nic nenapovídá tomu, že by se tento trend měl v nejbližší budoucnosti zvrátit.
více »


Vyčmuchání rakoviny? S umělou inteligencí ano"

Nástroj vyvinutý Pensylvánskou univerzitou a Penn’s Perelman School of Medicine vyvinulo nástroj, který dokáže pomocí pachových vzorků detekovat několik druhů rakoviny, a to s přesností až 95 %.
více »


Jak se v práci cítíte? Zajímavý projekt, který v EU neprojde"

Zajímavý AI projekt zaměřený na rozpoznávání obličeje umí omezeně sledovat emoce v obličeji zaměstnance, jenže taková mírá sledování není na většině pracovišť průchozí.
více »


Zveme vás na konferenci Umělá inteligence 2021"

Konference se zaměří na praktický přínos technologií umělé inteligence v softwarových nástrojích pro podporu řízení a rozhodování, automatizaci provozu, v kybernetické bezpečnosti či IT.
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence analýza předpověď IDC channel

Komentáře