Ruská společnost hackuje tiskárny, propaguje vlastní školení v UX

Umělá inteligence | |

Ruská společnost hackuje tiskárny, propaguje vlastní školení v UX

Bizarní cestou se ruská „online univerzita“ Skillbox rozhodla propagovat jeden ze svých nových kurzů zaměřených na design. Jde mimo jiné o „boj proti AI“.


Může bot hackující tiskárny po celém světě přesvědčit úředníky, aby se stali designéry a zachovali si zaměstnání? Zní to jako příběh z velmi špatného, 20 let starého sci-fi seriálu, ale podle Skillboxu jde o dobrou reklamu.

Pomocí využití API Shodan (otevřený port 9100), která indexuje hardwarová zařízení připojená na web, se ruské firmě podařilo vytisknout na více než 600 000 tiskárnách varovnou zprávu o botech. Počet takto použitých tiskáren dále roste, poukazuje marketingová agentura Possible Group, která přístup k tiskárnám Skillboxu umožnila.

Právní důsledky tohoto jednání nejsou jasné – je však nepravděpodobné, že by Possible Group vystupovala protizákonně, neboť je součástí nadnárodního reklamního obra WPP. Přinejmenším však jde o dosti pochybné praktiky ze strany ruské pobočky firmy.

A co se na papíru píše? „Do roku 2024 nahradím miliony účetních, auditorů a finančních analytiků s pravděpodobností 94 %, nehledě na to, jak talentovaní nebo zkušení mohou být. Ne všechno je ale ztraceno. V blízké budoucnosti nebudu schopen nahradit kreativní profese; jen 8 % grafického designu bude do roku 2024 prováděno pomocí botů.“

Následně už jen bot doporučí velmi zmateným zaměstnancům, aby se přidali do UX kurzu od Skillboxu.

Je pravdou, že robotická automatizace dokáže řadu zaměstnání proměnit nebo přímo nahradit, nicméně miliony pracovníků jsou dosti odvážné číslo; nehledě na to, že nové technologie automaticky znamenají i nová pracovní místa.



Články z rubriky

Strategie na umělou inteligenci i její etiku: Austrálie chce být v AI velkým hráčem"

Vláda teritoria Nového Jižního Walesu momentálně vypracovává strategii použití umělé inteligence – i s etickým kontextem.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie"

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče...
více »


Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu"

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence...
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence digitalizace robotizace robotická automatizace tiskárny marketing

Komentáře