Rukavice pro VR dokáže přenést reálné objekty do virtuálního světa

Výzkum a věda | |

Rukavice pro VR dokáže přenést reálné objekty do virtuálního světa

AR a VR společnosti hledají inteligentní řešení, jak přenést reálné věci (třeba tužku) do virtuálního světa, už roky. Nyní přišli vědci z MIT s úctyhodným pokrokem.


Chytrá rukavice dokáže detekovat pozici ruky uživatele a už nyní dokáže rozlišit mezi více než 30 různými věcmi, které se běžně nacházejí v domácnosti. „Představte si videohru, do které si můžete snadno a rychle přenést objekt reálně ležící na vašem stole,“ popisuje lákavou ideu Andrew Spielberg, student na MIT a jeden ze spoluautorů studie, která funkčnost rukavice popisuje. „Náš systém by mohl v budoucnu umožnit podobné věci,“ dodal.

Rukavice také dokáže zaznamenat tep srdce a různá data o držených objektech, včetně teploty, vyvíjeného tlaku a jejich vodivosti. V budoucnu by také rukavice měla být schopna rozpoznat jednotlivá slova, která uživatel fyzicky napíše třeba na papír, a to po jednotlivých písmenech.

Sama o sobě je rukavice poměrně jednoduchá – neobsahuje moc elektroniky, je standardně pletená a komponenty v ní nejsou drahé, výrobní cena je asi „jen“ 60 dolarů, přičemž za většinu nákladů jsou odpovědné tlakové snímače. Celkově rukavici tlačí na přesné rozpoznání vyvíjeného tlaku jen nějakých 6-7 snímačů.

Rukavici prozatím tým CSAIL zodpovědný za vývoj označuje jako Mens et Manus Gloves, zkráceně pak MemGlove.


Úvodní foto: © CSAIL


Články z rubriky

Umělá inteligence začíná pomáhat s diagnózou Alzheimera"

Vývojáři z IBM vyvíjejí systém, který na základě analýzy řeči dokáže rozpoznat riziko propuknutí Alzheimerovy choroby.
více »


Čtení mysli? Jednou možná, ukazuje finský startup"

V současnosti je čtení mysli věc zhola nemožná – klíčové slovo je ale ono „v současnosti“.
více »


Potvrzeno, Nvidia kupuje britský Arm za 40 miliard dolarů"

Ačkoliv akvizice Armu znamená pro Nvidia především snazší vstup na pole mobilních procesorů, kde dosud nebyla příliš aktivní, pustí se také do stavby superpočítačů (s níž má Nvidia bohaté zkušenosti)...
více »


Vývoj aplikací do lidského mozku"

Už dnes se začínají vyvíjet aplikace, které pomocí čipu mozek-počtač (brain-computer interface, BCI) pomáhají lidem s poškozením míchy a podobně znovu ovládat své končetiny.
více »


Chatboti ve zdravotnictví? Integrace jde pomalu, chybí peníze i pracovníci"

Digitalizace zdravotnictví postupuje pomalu, bohužel v Česku je tento stav znásoben nedostatkem personálu i financí.
více »


Související články


Tagy

MIT CSAIL VR AR virtuální realita rozšířená realita technologie elektronika videohry studie věda výzkum

Komentáře