Operátoři budou při implementaci 5G využívat umělou inteligenci

Umělá inteligence | |

Operátoři budou při implementaci 5G využívat umělou inteligenci

Umělá inteligence pomůže operátorům rychleji získat zpět investice vynaložené pro přechod na 5G. Představuje nástroje pro plánování a řízení sítí, stejně tak jako pro sběr, strukturování a analýzu obrovských objemů dat.


Přechod na 5G a využití potenciálu, který sítě páté generace nabízejí, znamená obrovské investice pro poskytovatele mobilních služeb. Umělá inteligence může operátorům pomoci zajistit rychlejší návratnost těchto investic. Průzkum společnosti Ericsson, který probíhal mezi vedoucími pracovníky 132 poskytovatelů mobilních služeb z celého světa, se zabýval jejich plány na začlenění umělé inteligence (AI) do jejich sítí.

Celkem 53 % světových poskytovatelů služeb očekává, že do konce roku 2020 implementují do svých sítí některé aspekty umělé inteligence. Časový horizont pro jejich přijetí se pro 19 % z nich pohybuje  od 3 do 5 let.

Celkem 55 % operátorů označilo za klíčový faktor pro využití umělé inteligence zlepšení zákaznické zkušenosti a domnívá se, že AI bude mít v této oblasti pozitivní dopady. Pro 68 % je obchodním cílem v příštích třech letech právě posílení zákaznických služeb. Poskytovatelé očekávají, že umělá inteligence pomůže zlepšit kvalitu sítě a zajistit poskytování služeb na míru.

„Pro provozovatele sítí bude umělá inteligence víc a víc potřebná především pro efektivní plánování, optimalizaci a řízení 5G sítí. Vzhledem k řízení velkého množství 5G cloudových aplikací v jádrové (Core) části sítě, OSS&BSS vrstvách, které budou např. v čase měnit své nároky na kapacitu, budou procházet upgradem, budou testovány atd. Při existenci stovek aplikací bude v historicky krátké době velká část provozních kroků bez alespoň elementární podpory AI pro lidskou obsluhu skoro nemyslitelná.“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.

Klíčovými aspekty, které umělá inteligence operátorům přináší, je zajištění návratnosti investic spojených s přechodem na 5G sítě, nový zdroj příjmů a snížení provozních nákladů. S rozvojem 5G bude nutné zvýšit také kapacitu sítí. Poskytovatelé služeb se shodují na tom, že AI pro ně také představuje účinný mechanismus pro sběr, strukturování a analýzu obrovských objemů dat, který nezbytně potřebují.


Úvodní foto: Stephen Lawson, IDG NS


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

5G výstavba analýza studie mobilní operátor umělá inteligence AI

Komentáře