Okamžitá monetizace videí pomocí umělé inteligence

Umělá inteligence | |

Okamžitá monetizace videí pomocí umělé inteligence

Česká firma se slovenským vedením, Cinnamon, se zabývá monetizací videí, textu a obrazu za uživatelem reálně shlédnutý obsah.


Je to podivná směsice technologií: Umělá inteligence, blockchain, rozpoznávání obličeje, zkrátka sbírka nejčastějších buzzwordů na českém internetu. Co je na tom zvláštní – v tomhle případě to totiž vypadá, že by to reálně mohlo vypadat.

Ostatně, perspektivní budoucnost firmy ukazuje i její financování, Cinnamon totiž přilákal i investory ze Silicon Valley.

Zamíření celé společnosti je především na velikostně střední a menší tvůrce obsahu. Jsou tím míněni jak různí influenceři na instagramu, hráči na Twitchi nebo tvůrci obsahu na YouTube, tak třeba lokální zpravodajské servery.

Premisa je jednoduchá – „krátký“ obsah – třeba Stories na Instagramu – přilákají uživatele na často mnohem delší obsah nahraný na YouTube a podobně. Zkrátka, Cinnamon razí názor, že upoutávka je stejně důležitá jako samotný obsah. Pomocí mikroplateb chtějí právě toto tvůrcům zmonetizovat.

Cinnamon odměňuje tvůrce za délku, kterou uživatel nad obsahem stráví, v případě videí pomocí mikroplateb vyplácí peníze za každou zhlédnutou sekundu. Technologií, která to umožňuje, je blockchain, konkrétně Interledger. Cinnamon si od tohoto řešení slibuje nahrazení současného modelu, kdy jsou do videí vkládány reklamy, které konzumaci obsahu ze strany uživatele narušují.

Za jednoduchou obálkou se skrývají algoritmy strojového učení (učení s učitelem), kde umělá inteligence ve spojení s rozpoznáváním obličeje určí, jak jaká část videa na uživatele působí, a tedy kterou její část vybrat jakožto krátkou ukázku: Trailer, chcete-li.

Ačkoliv je na místě určitá skepse, Cinnamon přeci jen ještě má hodně práce před sebou, po diskuzi s vedením firmy a jejím CEO Róbertem Tarabčákem se nelze ubránit jistému optimismu: Nápad je to dobrý a v případě stejně funkčního provedení může jít o pěkný doplněk pro rychle rostoucí trh menších tvůrců obsahu na sociálních sítích.


Úvodní foto: Sikov @ Fotolia.com


Články z rubriky

AI na CES 2021: Beauty tech i dezinfekční roboti"

Co zajímavého z hlediska AI se na letošním digitálním CES objevilo? Podívejme se na stručný výběr.
více »


Trend Micro: Zajistí AI kybernetickou bezpečnost?"

Analytici z Trend Micro předpokládají, že už v roce 2030 nahradí umělá inteligence kompletně lidský faktor v kybernetické bezpečnosti.
více »


Inteligentní antivirus/adblocker: Algoritmy proti kybernetickému zločinu"

Jedno z nejběžnějších míst, kde se uživatelé dostanou pod palbu malwaru a virů, jsou prohlížeče. Univerzity DTU a Aalborg spolu s CSI Security Group pracují na řešení, které by mohlo snadno a intuitivně...
více »


Neuronové sítě hrají videohry: Co nám prozradí o lidském mozku?"

Když řídíte auto, váš mozek zpracovává enormní množství vizuálních stimulů, které následně aplikuje na vytváření rychlých rozhodnutí typu zabrzdění nebo předjetí vozidel. Mozek potřebuje vaše...
více »


Qsim: open source kvantový simulátor pro vývoj algoritmů"

Google se kvantovým výpočetním technologiím věnuje dlouhodobě – a úspěšně – není tedy divu, že jeden z prvních příkladů open source softwaru určený čistě pro kvantové algoritmy pochází právě...
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence strojové učení učení s učitelem technologie blockchain Interledger monetizace sociální sítě Instag

Komentáře