Nahradí umělá inteligence právníky a koncipienty?

Umělá inteligence | |

Nahradí umělá inteligence právníky a koncipienty?

Australská společnost zaměřená na vývoj právně-poradenských technologií Smarter Drafter si vybrala neobvyklý cíl zájmu: virtuální asistentku Alexu od Amazonu.


Cílem této inovativní spolupráce je vytvoření prototyp virtuálního právního poradce, schopného vytvořit závazné a kvalitně vypracované dokumenty, a to okamžitě.

Jde o jednu z dovedností Alexy vytvořených třetí stranou, tzv. Skills. Využívá umělou inteligence Real Human Reasoning, kterou už dříve vyvinula ta samá společnost. Uživatele se zeptá na otázky, které by mu položil skutečný advokát či notář, a následně vypracuje právní dokument, který bere v úvahu kontext, fakta, místní zákony, zvyklosti i precedenty. Pokládání otázek a vypracování dokumentu trvá několik minut, dokument je následně odeslán na vybraný e-mail.

Adam Long, generální ředitel firmy k tomu řekl, že virtuální právníci mohou pro lidské právníky představovat problém – ztrátu zaměstnání.

„Rozhodovací procesy zkušených právníků jsme do velkých detailů analyzovali a následně vytvořili nástroj, který bude schopen fungovat na úrovni lidského právníka. Právníci už nyní delegují zpracovávání dokumentů jiným odborníkům – nyní to za ně zvládne software, rychle a bez lidských chyb. Nyní testujeme, zda by něco podobného šlo převést přímo do rukou uživatele,“ popsal.

Smarter Drafter už obdobnou technologii implementoval ve více než 150 právnických firmách po celé Austrálii, ale v současnosti je dostupná pouze certifikovaným právníkům. Na funkční integraci s Alexou si ještě bude nutné počkat, ale podle Longa už jen několik málo měsíců.

CEO firmy také dodal, že nástroj zatím neprošel Turingovým testem; v blízké budoucnosti však vidí možnost, že by živí právníci aktivně spolupracovali s virtuálními kolegy řízenými umělou inteligencí. Tito digitální spolupracovníci by jej mohli podporovat, vyřizovat za něj hovory, zpracovávat dokumenty a podobně. Ve finále by klient ani nemusel vědět, zda mluví s počítačem nebo s člověkem.

To je samozřejmě eticky sporná záležitost – člověk by si asi měl být vědom, zda jedná se strojem či živou osobou; to se však dá relativně jednoduše vyřešit třeba úvodním pozdravem.

Právo v Commonwealthu je odlišné od práva evropského; podobné metody by jistě fungovaly i zde, budou ale potřebovat další úpravy, pravděpodobně v řádu mnoha měsíců až let.


Úvodní foto: phonlamaiphoto


Články z rubriky

42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé"

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.
více »


Inteligentní konektivita je katalyzátorem růstu HDP"

Inteligentní konektivita začíná mít v souvislosti s umělou inteligencí (AI) významný dopad na digitální ekonomiku a díky tomu se blížíme k bodu zvratu v digitální transformaci. Tvrdí to zpráva Huawei Global...
více »


AI v bezpečnostních technologiích: Kamery a alarmy se spojí do platforem, říká CEO AngelCam Petr Ocásek"

Kamery a alarmy se spojí do platforem s umělou inteligencí, pulty centrální ochrany to však nenahradí – budou žít v symbióze, říká Petr Ocásek
více »


Dnes lákáme na cenu, v roce 2030 zákazníky upoutají inteligentní asistenti"

Časy a přání zákazníka se mění. Současnosti vládnou slevové akce a nízké ceny. To se však začíná měnit. Už za jedenáct let budou priority spotřebitelů zcela jiné. Vše bude podřízeno jejich pohodlí....
více »


Studie Cisco 2020: Intent-based sítě chtějí nasadit 3/4 firem, pomoci má AI"

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem, ukázala studie Cisco 2020 Global Networking Trends Report.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence právo advokacie Alexa Amazon Turingův test virtuální asistenti

Komentáře