Microsoft letos od svých partnerů čeká důraz na specializaci a digitalizaci zákazníků

Umělá inteligence | |

Microsoft letos od svých partnerů čeká důraz na specializaci a digitalizaci zákazníků

Výrobce představil několik klíčových priorit a doporučení pro svůj partnerský kanál. Hlavním tématem letošního roku se má stát digitální transformace a řada s ní souvisejících témat včetně normalizace stínového IT.


Společnost Microsoft představila ústy své viceprezidentky Gavrielly Schusterové vizi toho, jaké příležitosti přinese rok 2018 a na jaké priority by se měli zaměřit její partneři. Pokud bychom to měli výrazně zjednodušit, klíčem k úspěchu bude specializace a digitální transformace.

Chytit transformaci za pačesy

Schusterová uvedla, že nadcházející období přinese „dechberoucí“ příležitosti v oblasti digitální transformace s investicemi přesahující dva biliony dolarů ročně. Aby mohli partneři těchto příležitostí využít, musí se podle Schusterové letos zaměřit na introspekci a specializaci.

Partneři (ale také jejich zákazníci) by si měli podle Schusterové odpovědět na dvě zásadní otázky, a sice v čem se odlišují od konkurence a kde leží jejich přidaná hodnota. Definování těchto startovních pozic je podle ní klíčovou součástí transformačního procesu.

Dobrou zprávou je, že nové technologie v čele s cloudem usnadňují práci integrátorům. Ti mohou v současnosti poskládat zákazníkům řešení na míru pomocí pomyslných stavebních kostek na cloudové platformě a nebýt závislí na jejich vlastním hardwaru.

Jinými slovy tak lze díky cloudu vytvořit základní kostru řešení a přidáváním specifických komponentů ji tak poměrně snadno specializovat tak, aby vyhovovala konkrétnímu klientovi. Druhým podobným příkladem jsou podle Schusterové řízené služby.

Sečteno a podtrženo, na trhu podle Microsoftu panuje poptávka po moderních řešeních. Podle četných analýz jsou však organizace zároveň často bezradné v tom, jak naplnit své strategie. A právě tato situace nesmírně nahrává partnerům schopným sejmout z ramen zákazníků toto digitální břímě.

Malé krůčky a důraz na zákaznickou zkušenost

Praktičtější hledisko nastínil viceprezident společnosti Anand Eswaran, když řekl, že „většina digitálních transformací nezačíná plošnou změnou napříč celou organizací, ale spíše sérií mikrorevolucí.“

Co tím mínil? Každá úspěšná firma se podle Eswarana postupně stává digitálním byznysem, ale zběsilá vývoj nových technologií zároveň přináší nejistotu ohledně toho, jak se připravit na budoucnost a nešlápnout vedle.

Eswaran proto nabádá partnery, aby pomáhali zákazníků „identifikovat žádané obchodní výsledky“ a na základě nich nasazovat řešení při zachování tempa, které bude pro zákazníka únosné. Tyto malé a rychlé projekty se podle něj časem slijí do většího posunu směrem k digitalizaci.

Microsoft dále doporučuje, aby partneři při prezentaci výhod digitální transformace kladli důraz na zákaznickou zkušenost. Organizace se totiž při nákupu ICT řešení chovají jinak než v minulosti a při nákupu nových řešení roste význam obchodní složky.

Cloud demokratizoval nejen způsob, jak se staví a dodávají podniková řešení, ale také to, jak zákazníci tato řešení hledají, posuzují a vybírají. Už to není pouhý prodej IT,“ poznamenala generální ředitelka pro partnerské kanály Alyssa Fitzgeraldová.

Jinými slovy, dříve nežádoucí „stínové IT“ se stává novou normou. Z ředitelů financí, marketingu, lidských zdrojů a dalších netechnických oddělení se stávají legitimní účastníci rozhodovacího procesu a partneři by to měli mít na paměti.

Špatná rozhodnutí s vyšší sebedůvěrou

V neposlední řadě pak Microsoft upozorňuje na význam schopnosti vytěžit hodnotu z dat. Jakkoliv se nejedná o nic nového, postupující vývoj inteligentních platforem má umožnit efektivnější postupy a přinést dlouhodobý úspěch podnikům, které včas nasednou do tohoto vlaku.

Příští rok touto dobou budou všechna naše odvětví hlouběji prostoupena technologiemi a obchodními modely postavenými na datech, které nám umožní oslovit trhy a nabídnout služby, jaké bychom dnes ani nečekali,“ uvedla viceprezidentka společnosti Toni Townes-Whitleyová.

Budoucnost má patřit tam, kteří dokáží využít strojového učení a umělé inteligence k získání užitečných informací. Microsoft však zároveň varuje, že bez pečlivého uspořádání dat tyto technologie pouze „pomohou činit špatná rozhodnutí s vyšší sebedůvěrou“.

Vedení organizací na úrovni CEO a CIO podle Microsoftu začínají v rostoucí míře řešit, jak spravovat svá data a modernizovat své postupy. A kdo jim s tím může pomoci? Inu, kdo jiný než spolehlivý a technologicky zdatný partner.

Zdroj: IDG News Service



Články z rubriky

Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu"

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence...
více »


Český start-up Neuron Soundware získal 150 milionů korun v investicích"

V nedávném rozhovoru s CEO Neuron Soundware Pavlem Konečným jsme nastínili, co firma vlastně dělá a jak byla založena. O českém startupu však ještě určitě uslyšíme, i díky dalším investicím.
více »


Visa: Umělá inteligence zabrání podvodům v hodnotě 25 miliard dolarů ročně"

Společnost spravující kreditní a mezibankovní transakce oznámila, že AI je pro ni důležitá v identifikaci a prevenci podvodů.
více »


L'Oréal: „Začíná nová éra kosmetiky“ s umělou inteligencí"

Nebývá zvykem, aby se redakce IT magazínu vydala na tiskovou konferenci největší kosmetické firmy světa. Tentokrát ale k tomu byl dobrý důvod.
více »


Související články


Tagy

Microsoft partnerské kanály digitální transformace strojové učení umělá inteligence

Komentáře