Korektní hraní s Intelem

Umělá inteligence | |

Korektní hraní s Intelem

Intel věří, že s pomocí umělé inteligence dokáže vyčistit videoherní chat od vulgarit a urážek.


Každý, kdo někdy okusil hraní videoher online, určitě ví, v jakou slovní žumpu se může proměnit videoherní textový chat. A co teprve, když nejde jen o text, ale rovnou o mluvené slovo. Společnost Intel tvrdí, že může pomoct a komunikaci „pročistit“. Alespoň doufá.

Společnost uvedla, že spolupracuje s týmem SpiritAI na způsobu, jak využít strojové učení a umělou inteligenci k omezení vulgarit, k nimž někteří hráči během vypjatých herních duelů sklouzávají. Dělo by se tak přitom v reálném čase.

Společnost SpiritAI už vyvinula nástroj, který mohou vývojáři využívat ke sledování diskuzních fór a online chatů. Intel by jej chtěl uzpůsobit právě i komunikaci mezi hráči, ačkoliv ani jedna ze společností zatím neuvedla, kdy by případné implementace chtěla dosáhnout. Z dostupné prezentace jde o otázku let.

Dle Intelu by technologie mohla být umístěna v cloudu, ale i místně v počítačích, telefonech nebo na herních konzolích. O jejím využití by ve finále rozhodovali sami vývojáři her. Ačkoliv sami zástupci Intelu připouštějí, že si uvědomují obtíže jinak jistě vznešeného záměru. Hlasový chat ve videohrách je součástí audio mixu, který obsahuje hudební soundtrack, efekty a hlasy klidně desítky hráčů, kteří se navzájem překřikují.

Přimyslete chabou zvukovou kvalitu a může se zdát, že Intel stojí před nesplnitelným úkolem. Nehledě na stanovení mantinelů pro určení nevhodné mluvy či vůbec rizika spjatá s omezováním svobody slova. Intel se zmínil, že veškerá nastavení by byla na herních vývojářích, ačkoliv většina se shoduje, že přílišná regulace by mohla vést k odmítavému postoji hráčů.

Možná se tedy časem opravdu dočkáme toho, že technologie bude natolik pokročilá, že v reálném čase rozpozná, zda má být někdo „umlčen“, protože se chová hrubě nebo urážlivě. Dle Intelu je ale pro její vývoj nejdřív potřeba nezbytné nasměrování lidskou rukou.

Například formou nahrávání komunikace a jejího následného hodnocení člověkem, který rozhodne a naučí stroj, jaký typ komunikace už je přes čáru. Nepochybně jde o zajímavý nápad, který může zážitek z hraní a hráčské komunikace učinit korektnějším. Otázkou však je, jestli by se také zároveň nestal méně zábavným.



Články z rubriky

Strategie na umělou inteligenci i její etiku: Austrálie chce být v AI velkým hráčem"

Vláda teritoria Nového Jižního Walesu momentálně vypracovává strategii použití umělé inteligence – i s etickým kontextem.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie"

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče...
více »


Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu"

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence...
více »


Související články


Tagy

chat on-line hraní intel umělá inteligence AI cloud komunikace

Komentáře