IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie

Umělá inteligence | |

IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče o zákazníky.


Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že přestože je umělá inteligence pro zhruba polovinu organizací jednou z investičních priorit, jen čtvrtina respondentů byla zatím schopná zavést strategii AI na úrovni celého podniku.

Organizace, které zavádí umělou inteligenci, vynikají lepšími vztahy se zákazníky, vyšší mírou inovací i větší konkurenceschopností,“ říká Ritu Jyotiová z IDC. „Zároveň mají vyšší marže i produktivnější zaměstnance.“

Jyotiová vyzdvihuje, že firmy na celé planetě by měly zhodnotit své podnikové vize a transformovat pracovní sílu, procesy, technologie a připravenost dat tak, aby mohly využívat potenciál AI a digitálního věku naplno.

Vyšší produktivita i spokojenost zákazníků

Mezi hlavní faktory, které podniky motivují k implementaci umělé inteligence, patří podle IDC lepší produktivita, vyšší spokojenost zákazníků či kratší čas uvedení produktu nebo služby na trh.

Náklady na řešení AI, nedostatek kvalifikovaného personálu a potenciálně zkreslená data jsou naopak důvody, které firmy od umělé inteligence zrazují. Přes 60 % organizací zároveň v souvislosti se zaváděním AI mění své obchodní modely.

Prvky umělé inteligence si v organizacích nejčastěji osvojují oddělení IT, zákaznického servisu a řízení rizik. Firmy si uvědomují i bezpečnostní rizika AI – téměř 50 % respondentů uvedlo, že se zabývá etickým využitím této technologie.

Většina organizací má podle IDC nějakou zkušenost se selháním projektu AI, přičemž mezi hlavní příčiny neúspěchu řadí nedostatek kvalifikovaných pracovníků a nerealistická očekávání nejvyššího vedení.

Zdroj: IDC



Články z rubriky

Strategie na umělou inteligenci i její etiku: Austrálie chce být v AI velkým hráčem"

Vláda teritoria Nového Jižního Walesu momentálně vypracovává strategii použití umělé inteligence – i s etickým kontextem.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie"

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče...
více »


Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Umělá inteligence a strojové učení na Tour de France a ve sportu"

Průzkum společnosti NTT ukazuje, že více než polovina respondentů ve věku 18 až 34 let považuje umělou inteligenci za prostředek pro lepší sportovní zážitky, ale pouze čtvrtina ví, jak se umělá inteligence...
více »


Související články


Tagy

IDC prognóza umělá inteligence AI

Komentáře