IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie

Umělá inteligence | |

IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče o zákazníky.


Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že přestože je umělá inteligence pro zhruba polovinu organizací jednou z investičních priorit, jen čtvrtina respondentů byla zatím schopná zavést strategii AI na úrovni celého podniku.

Organizace, které zavádí umělou inteligenci, vynikají lepšími vztahy se zákazníky, vyšší mírou inovací i větší konkurenceschopností,“ říká Ritu Jyotiová z IDC. „Zároveň mají vyšší marže i produktivnější zaměstnance.“

Jyotiová vyzdvihuje, že firmy na celé planetě by měly zhodnotit své podnikové vize a transformovat pracovní sílu, procesy, technologie a připravenost dat tak, aby mohly využívat potenciál AI a digitálního věku naplno.

Vyšší produktivita i spokojenost zákazníků

Mezi hlavní faktory, které podniky motivují k implementaci umělé inteligence, patří podle IDC lepší produktivita, vyšší spokojenost zákazníků či kratší čas uvedení produktu nebo služby na trh.

Náklady na řešení AI, nedostatek kvalifikovaného personálu a potenciálně zkreslená data jsou naopak důvody, které firmy od umělé inteligence zrazují. Přes 60 % organizací zároveň v souvislosti se zaváděním AI mění své obchodní modely.

Prvky umělé inteligence si v organizacích nejčastěji osvojují oddělení IT, zákaznického servisu a řízení rizik. Firmy si uvědomují i bezpečnostní rizika AI – téměř 50 % respondentů uvedlo, že se zabývá etickým využitím této technologie.

Většina organizací má podle IDC nějakou zkušenost se selháním projektu AI, přičemž mezi hlavní příčiny neúspěchu řadí nedostatek kvalifikovaných pracovníků a nerealistická očekávání nejvyššího vedení.

Zdroj: IDC


Úvodní foto: © agsandrew - Fotolia.com


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

IDC prognóza umělá inteligence AI

Komentáře