IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.


Úvodní foto: © Antonioguillem - Adobe Stock


Články z rubriky

Deloitte: Mezi technologické trendy letošního roku patří „emoční“ AI a etické křižovatky"

Společnosti v roce 2020 začnou rozšiřovat své systémy o emoční prvky strojového učení, které dokážou rozpoznat momentální emoční stav uživatele. Zároveň si budou muset dát pozor, aby se pro ně technologie...
více »


O2 chce osedlat umělou inteligenci"

Operátor se v rámci centra Dataclair.ai zaměří na pokročilé zpracování big dat, strojové učení a práci s neuronovými sítěmi.Využití umělé inteligence vidí O2 nejen v telekomunikacích, ale třeba také...
více »


Internet věcí potřebuje vestavěné bezpečnostní standardy"

Když si kupujete žárovku, víte, jestli má vhodný závit, jak energeticky úsporná je a poznáte, odkud pochází. U chytré žárovky nemáte ale ani tušení, jak dobře zabezpečená je a zda to není jen bezpečnostní...
více »


Jaký jste člověk? To posoudí AI"

Sledování státem a společnostmi už nepatří mezi ty nejhorší sci-fi představy. Daleko nebezpečnější totiž umí být realita, v tomto případě algoritmy umělé inteligence, které shrnou vše, co jste kdy...
více »


Digitalizace v kráse pokračuje: L'Oréal představil 3v1 řešení pro domácnosti – s umělou inteligencí"

Inteligentní systém umělé inteligence vytváří personalizovaná řešení na péči o pokožku, rtěnku a podobně.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře