IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.


Úvodní foto: © Antonioguillem - Adobe Stock


Články z rubriky

Díky cloudu je nasazení umělé inteligence mnohem snazší"

Překvapivě dostupnost AI technologií není v současné době zdaleka největší překážkou nasazení umělé inteligence ve firmách. Mezi nejčastější patří právě nedostatek znalostí a zkušeností, nedostupnost...
více »


Big data a multicloud: Řešení je mnoho, trh rychle roste"

Objem dat, které firmy i domácnosti zpracovávají, neustále roste; 90 % existujících dat vzniklo jen během posledních dvou let, a nic nenapovídá tomu, že by se tento trend měl v nejbližší budoucnosti zvrátit.
více »


Vyčmuchání rakoviny? S umělou inteligencí ano"

Nástroj vyvinutý Pensylvánskou univerzitou a Penn’s Perelman School of Medicine vyvinulo nástroj, který dokáže pomocí pachových vzorků detekovat několik druhů rakoviny, a to s přesností až 95 %.
více »


Jak se v práci cítíte? Zajímavý projekt, který v EU neprojde"

Zajímavý AI projekt zaměřený na rozpoznávání obličeje umí omezeně sledovat emoce v obličeji zaměstnance, jenže taková mírá sledování není na většině pracovišť průchozí.
více »


Zveme vás na konferenci Umělá inteligence 2021"

Konference se zaměří na praktický přínos technologií umělé inteligence v softwarových nástrojích pro podporu řízení a rozhodování, automatizaci provozu, v kybernetické bezpečnosti či IT.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře