IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.


Úvodní foto: © Antonioguillem - Adobe Stock


Články z rubriky

42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé"

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.
více »


Inteligentní konektivita je katalyzátorem růstu HDP"

Inteligentní konektivita začíná mít v souvislosti s umělou inteligencí (AI) významný dopad na digitální ekonomiku a díky tomu se blížíme k bodu zvratu v digitální transformaci. Tvrdí to zpráva Huawei Global...
více »


AI v bezpečnostních technologiích: Kamery a alarmy se spojí do platforem, říká CEO AngelCam Petr Ocásek"

Kamery a alarmy se spojí do platforem s umělou inteligencí, pulty centrální ochrany to však nenahradí – budou žít v symbióze, říká Petr Ocásek
více »


Dnes lákáme na cenu, v roce 2030 zákazníky upoutají inteligentní asistenti"

Časy a přání zákazníka se mění. Současnosti vládnou slevové akce a nízké ceny. To se však začíná měnit. Už za jedenáct let budou priority spotřebitelů zcela jiné. Vše bude podřízeno jejich pohodlí....
více »


Studie Cisco 2020: Intent-based sítě chtějí nasadit 3/4 firem, pomoci má AI"

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem, ukázala studie Cisco 2020 Global Networking Trends Report.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře