IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.



Články z rubriky

Operátoři budou při implementaci 5G využívat umělou inteligenci"

Umělá inteligence pomůže operátorům rychleji získat zpět investice vynaložené pro přechod na 5G. Představuje nástroje pro plánování a řízení sítí, stejně tak jako pro sběr, strukturování a analýzu...
více »


Strategie na umělou inteligenci i její etiku: Austrálie chce být v AI velkým hráčem"

Vláda teritoria Nového Jižního Walesu momentálně vypracovává strategii použití umělé inteligence – i s etickým kontextem.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie"

Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče...
více »


Když si Stanford vyhlédne českou univerzitu: FIT ČVUT v Praze nabízí studentům programování po americku"

Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze nabízí druhým rokem stovce studentů českých středních škol jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak vypadá studium jednoho předmětu na prestižní Stanfordově...
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře