IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.



Články z rubriky

L'Oréal: „Začíná nová éra kosmetiky“ s umělou inteligencí"

Nebývá zvykem, aby se redakce IT magazínu vydala na tiskovou konferenci největší kosmetické firmy světa. Tentokrát ale k tomu byl dobrý důvod.
více »


Cisco Webex získává AI, přinese rychlejší informace o lidech a firmách"

Na veletrhu Cisco Live v San Diegu Cisco představilo dodatečné funkce pro sjednocení svých komunikačních platforem.
více »


Zhruba 40 % Čechů si myslí, že umělá inteligence připraví lidi o práci, ale ne jejich"

Většina Čechů se nebojí, že jim umělá inteligence vezme práci. Vyplývá to z výzkumu, který pro Vodafone Nápad roku mezi tuzemskou populací realizovala agentura STEM/MARK. 41,4 % respondentů v něm uvedlo,...
více »


Strojové učení od Amazonu vám pomůže nakupovat"

Nová služba StyleSnap vezme barvy a vzorce z fotografie a poté podle nich vytvoří doporučení na Amazonu.
více »


Rukavice pomáhají robotům naučit se držet objekty"

Výzkumníci z Massachusettského technologického institutu (MIT) zvládli pomocí rukavic vybavených senzory shromáždit obrovský soubor dat sloužících umělé inteligenci k poznávání předmětů pouze pomocí...
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře