IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Umělá inteligence | |

IBM a FaceMe představili digitálního asistenta, který poradí s hypotékou

Firma FaceMe využívá IBM Cloud a Watsona k tomu, aby vytvořila „digitální lidi“ schopné vidět, slyšet, mluvit se zákazníky a pamatovat si je.


Služba bude nejprve nasazena v Austrálii v bance UBank, a jde o „světově prvního digitálního asistent založený na umělé inteligence pro asistenci s hypotékou“. Jmenuje se Mia (můj interaktivní agent) a vzhledem ke jménu bude mít, jako valná většina virtuální asistentů, zřejmě ženský hlas nebo identitu.

FaceMe sice není známé jméno mezi AI startupy, ale nedávno se jí podařilo zajistit finance ze Series A investic v hodnotě 10 milionů amerických dolarů od investorů z Austrálie a Nového Zélandu.

Multimodální platforma je schopná získávat informace z počítačového vidění, mluvení i textu. Pomocí učení s učitelem v rámci strojového učení je „digitální člověk“ schopen kombinovat přirozený jazyk, vnímat různé situace a vytvářet vhodné reakce. Ta je následně přednesena formou syntetické mluvy pomocí avataru Mia.

Tvorba poněkud neobvyklé digitální asistentky zabrala kolem čtyř měsíců, zákazníci s ní mohou interagovat pomocí počítače nebo mobilního zařízení. Reaguje na otázky týkající se žádosti o hypotéku a dokáže odpovědět na více než 300 častých dotazů. Dokáže také používat reakční gify a animace během chatu.

Do praxe vejde Mia na konci března a bude vypomáhat chatobotovi RoboChat, který rovněž zajišťuje hypoteční konzultace. Celkově jde o třetí AI projekt banky UBank. Umělá inteligence tak ukazuje, že i ve velmi konzervativním bankovnictví je schopná nalézt využití i financování.

Face Me navíc také spolupracuje s Vodafonem New Zealand, a rovněž mu asistuje ve vývoji digitálního člověka.



Články z rubriky

Přitáhne umělá inteligence do IT více žen?"

Informační technologie jsou stále velmi mužské, jak v univerzitním prostředí, tak ve firmách. Éra AI by však mohla status quo trochu pozměnit.
více »


Australské vlaky jsou vybaveny snímači a kamerami, vrhají se do strojového učení"

Skupina vlaků ze Sydney získala inteligentní software vytvořený týmy z firem Downer EDI a Microsoft Azure. Systém má sledovat technický stav souprav a pomáhat s rozhodnutími na základě dat.
více »


G Suite od Googlu nabízí rozsáhlé inovace včetně podpory AI"

Google představil několik vylepšení on-line kancelářského balíku G Suite. Jejich smyslem je především zvýšení efektivity práce, lepší propojení s externími spolupracovníky a více kontroly nad firemními...
více »


Nejnovější trendy mezi autonomními dopravními prostředky"

Mezi hlavní technologické trendy pro rok 2019 patří autonomní zařízení, které využívají umělou inteligenci k přirozenější interakci s okolním prostředím.
více »


Etické potíže AI se prohlubují, Google po týdnu rozpustil etickou komisi"

Podle informací amerického deníku Vox se po pouhém týdnu fungování Google rozhodl zrušit vlastní externí etickou komisi, která dohlížela na jeho fungování. To není dobrý signál.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence strojové učení učení s učitelem AI bankovnictví

Komentáře