Fiona O'Brien: Jsme globální firma. Celní válka se Lenova prakticky nedotkla

Umělá inteligence | |

Fiona O'Brien: Jsme globální firma. Celní válka se Lenova prakticky nedotkla

V Barceloně, momentálně poněkud soužené protesty, jsme se setkali také s Fionou O’Brien, která je bývalou Country Manager pro irský byznys Lenova a také bývala ředitelka digitální transformace pro celý region EMEA Lenova. Dnes je ještě výš: Channel Business Director EMEA a Head of Operations EMEA – jde tak o jednu z nejpovolanějších osobností v Lenovu, co se týče jeho evropského profilu.


 

Nejprve odpověď na otázku, kterou si klade každý: Poznamenala celní válka mezi USA a Čínou Lenovo?

Odpověď zní: Prakticky ne. Dotkla se ho nepřímo ovlivněním globální ekonomiky, ale přímé dopady na produkty a služby firmy prakticky nejsou. Proč? I to bylo jedním z témat našeho hovoru: Za necelých 35 let své existence (v listopadu firma oslaví narozeniny) se Lenovo stalo natolik globální firmou, že žádnou zemi nenazývá svým domovem (byť teoretickou centrálu má v Pekingu). Vyrábí a dodává všude, stejně tak řetězec dodavatelů má velmi flexibilní, takže dovozní omezení Spojených států ji nijak neomezují. Fiona to trefně nazvala „geopolitickou obranou“.

Už jen kvůli vazbě, kterou na USA má. Akvizice části IBM V roce 2005 firmu výrazně posílila, hlavně díky sérii legendárních laptopů (vážně, byly i ve vesmíru) ThinkPad. Z IBM mimochodem přešla také Fiona O’Brien, která v té době byla v americkém obrovi už 9 let, od roku 1996. Do Lenova vplula a už ho neopustila, což se ukázalo jako dobrá volba.

 

Pokračování v zajeté strategii

Asi největší proměnou, kterou Lenovo momentálně prochází, je změna stylu operací. Z product-centric přístupu se chce Lenovo více soustředit na své služby, obdobně jako většina globálních IT korporací. Co je ale zajímavé, a co zmínili analytici z Canalysu několikrát: Z produktů je nejen vyšší marže, ale je o ně, paradoxně, i větší zájem mezi zákazníky, a to platí i o B2B sektoru.

V souvislosti s tím chce také Lenovo posílit své aktivity v oblasti strojového učení a umělé inteligence; přestože firma tvrzení nijak více nerozváděla, půjde pravděpodobně o spolupráci s partnery v oblasti.

Kromě této proměny jsme s Fionou mluvili o superpočítačích a herní branži Lenova. Obojí zůstává pro firmu velmi důležité. V superpočítačích pokračuje v budování a dodávání produktů pro nové kusy, a to i mezi těmi úplně nejrychlejšími. V herním odvětví se chystají další změny, nové produkty (byť větší ohlášení před novým rokem určitě nebude) a pokračování stávajícího kurzu.

Fiona zde přiznala, že Lenovo dorazilo do videoherní oblasti o něco později než ostatní velcí hráči, což se na jejich strategii podepsalo. Produkty Legion se ale prodávají dobře a firma už má na trhu svou znatelnou stopu, a významná je v tomto ohledu i východní a střední Evropa.

A co se týče channelu? Nic moc nového: Lenovo pokračuje v budování vztahů s partnery a rozvíjení partnerských programů. Závratné novinky zatím ve výhledu nejsou.

Ještě jeden zajímavý názor k nám připlul: Hranice mezi klasifikací produktů budou stále méně jasné nejen pro dodavatele, ale i pro zákazníky. Tablet nebo počítač? Tablet nebo smartphone? Smartphone nebo notebook? Podobné hybridy nebudou díky výkonnějšímu hardwaru, ohebným displejům a podobně vzácné, a postupně tak budou současné klasifikace produktů výrazně změněny.

Toliko z Lenova na Canalys Channels Forum 2019.


Úvodní foto: Lenovo


Články z rubriky

Potvrzeno, Nvidia kupuje britský Arm za 40 miliard dolarů"

Ačkoliv akvizice Armu znamená pro Nvidia především snazší vstup na pole mobilních procesorů, kde dosud nebyla příliš aktivní, pustí se také do stavby superpočítačů (s níž má Nvidia bohaté zkušenosti)...
více »


Strojové učení se stává dostupným díky open source"

Se zrychlující se digitalizací shromažďují firmy stále větší množství dat. Podívat se na ně očima stroje pak může přinést větší vhled do vlastního byznysu i objevování nečekaných příležitostí....
více »


Microsoft vyvíjí nové technologie na detekci deepfake videí"

Deepfake videa, velmi věrohodně vypadající videa, která upravují obsah tak, aby seděl do kontextu, který tvůrce chce, jsou velkým problémem moderního digitálního světa.
více »


Globální investice do AI se do čtyř let zdvojnásobí"

V letošním roce by výdaje na umělou inteligenci měly dosáhnout 50,1 miliardy dolarů. Největší zájem o technologie související s umělou inteligencí má maloobchod a bankovnictví, dvě třetiny investic ale...
více »


USA zvýšily státní výdaje na AI o 30 %, investuje i zbytek světa"

Přes všechny politické, zdravotnické a všelijaké další události tato zpráva vcelku zapadla, ale svět na umělou inteligenci nezapomněl; ba naopak.
více »


Související články


Tagy

Lenovo channel Canalys Canalys Channels Forum superpočítače AI umělá inteligence strojové učení videohry gaming

Komentáře