EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci

Umělá inteligence | |

EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.


Průzkum společnosti EY zaměřený na využívání systémů umělé inteligence mezi poskytovateli finančních služeb odhalil, že 64 % respondentů počítá s rozsáhlým zaváděním AI v horizontu dvou let.

Vedoucí zástupci oslovených poskytovatelů finančních služeb jsou přesvědčeni, že AI bude výhledově představovat hlavní motor celého odvětví. Za důležitou či velmi důležitou z hlediska fungování vlastního podniku pokládá umělou inteligenci 77 % respondentů.

Z provedené studie podle společnosti dále vyplynulo, že 85 % všech zúčastněných již do svého podnikání řešení na bázi umělé inteligence začlenilo a do budoucna hodlá její využívání dále rozšiřovat i na nové činnosti.

EY upřesňuje, že v období dvou let plánují bezmála dvě třetiny respondentů (64 %) využívat AI k zajištění dodatečných výnosů, automatizaci procesů, řízení rizik, zákaznické podpoře či získávání nových klientů.

Rostoucí využití lze vidět v akvizici a péči o zákazníky, vývoji nových produktů, v provozu a čím dál výrazněji v HR. AI se stává významnou konkurenční výhodou ovlivňující návratnost investic,“ říká Vladislav Severa, vedoucí partner týmu pokročilé datové analýzy ve společnosti EY.

Problém? Kvalita dat i nedostatkoví specialisté

Společnost dodává, že za hlavní překážky implementace umělé inteligence považuje více než 80 % vedoucích pracovníků kvalitu dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků.

U uživatelů převážně autonomních systémů AI je situace podle EY mírně odlišná. V tomto případě spočívá dle zhruba čtyř pětin dotázaných hlavní problém v otázce důvěry a následně v osvojení si příslušných technologií.

Zástupci finančních institucí podle průzkumu očekávají, že AI nahradí do roku 2030 téměř 9 % všech pracovních míst ve své organizaci, zatímco ve fintechových společnostech se očekává, že AI rozšíří svou pracovní sílu o 19 %.

EY upřesňuje, že v rámci zkoumaného vzorku to znamená odhadované čisté snížení přibližně o 336 000 pracovních míst ve finančních institucích a zvýšení o 37 700 pracovních míst ve fintechových společnostech.

Zdroj: EY


Úvodní foto: @ Laurent - Fotolia.com


Články z rubriky

Lepší protézy pro chůzi v nerovném terénu díky umělé inteligenci"

Nejde jen o hardware – důležitý je i způsob, jakým protézy interagují s lidským tělem, tj. software.
více »


AI pomáhá předpovídat vedlejší účinky chemoterapie"

Rakovina je bohužel nedílnou součástí lidské existence a naneštěstí i života mnoha z nás. Umělá inteligence a strojové učení ale mohou obzvláště v této oblasti pomoci.
více »


Vyšší management se zaměřuje na AI, pro podniky je klíčový, tvrdí průzkum Appen"

Nový průzkum od firmy Appen potvrdil, že pro vyšší management je AI důležitým, ba dokonce klíčovým tématem.
více »


Mozek jako úsporná neuronová síť"

Sofistikované systémy umělé inteligence, obzvláště ty založené na neuronových sítích, už z podstaty věci simulují lidský mozek. Vědci se dlouhodobě pokouší tuto podobnost ještě zvýraznit a stvořit...
více »


NTT: Zákazníci od firem očekávají individuální přístup a konzistentní komunikaci"

Zásadním problémem společností je podle NTT to, že se zákaznickou zkušeností pracují izolovaně a spolupráce napříč jednotlivými odděleními firmy probíhá pouze částečně. Pomoci by mohla umělá inteligence.
více »


Související články


Tagy

EY AI umělá inteligence fintech autonomní systémy

Komentáře