Ericsson: Operátoři budou při zavádění 5G využívat umělou inteligenci

Umělá inteligence | |

Ericsson: Operátoři budou při zavádění 5G využívat umělou inteligenci

Více než polovina poskytovatelů telekomunikačních služeb plánuje do příštího roku implementovat do svých sítí prvky umělé inteligence. Zajímá je především potenciál AI v oblasti zlepšování zákaznických služeb.


Průzkum společnosti Ericsson mezi vedoucími pracovníky 132 poskytovatelů mobilních služeb z celého světa odhalil, že celkem 53 % operátorů očekává, že do konce roku 2020 implementují do svých sítí některé prvky umělé inteligence.

Nadpoloviční většina (55 %) respondentů se rovněž domnívá, že právě AI bude do budoucna hrát klíčovou roli ve zlepšování zákaznického servisu. Pro 68 % je obchodním cílem v následujících třech letech právě posílení zákaznických služeb.

Pro provozovatele sítí bude umělá inteligence víc a víc potřebná především pro efektivní plánování, optimalizaci a řízení 5G sítí,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.

Při existenci stovek aplikací bude v historicky krátké době velká část provozních kroků bez alespoň elementární podpory AI pro lidskou obsluhu skoro nemyslitelná,“ dodává.

AI pro zvýšení příjmů a snížení nákladů

Klíčovými aspekty, které umělá inteligence podle Ericssonu operátorům přináší, je zajištění návratnosti investic spojených s přechodem na 5G sítě, nový zdroj příjmů a snížení provozních nákladů.

Poskytovatelé služeb se v průzkumu zároveň shodují na tom, že AI pro ně také představuje účinný mechanismus pro sběr, strukturování a analýzu obrovských objemů dat, který nezbytně potřebují.

Zdroj: Ericsson


Úvodní foto: © happysunstock - Fotolia.com


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

Ericcson telekomunikace 5G umělá inteligence AI

Komentáře