Ericsson: Operátoři budou při zavádění 5G využívat umělou inteligenci

Umělá inteligence | |

Ericsson: Operátoři budou při zavádění 5G využívat umělou inteligenci

Více než polovina poskytovatelů telekomunikačních služeb plánuje do příštího roku implementovat do svých sítí prvky umělé inteligence. Zajímá je především potenciál AI v oblasti zlepšování zákaznických služeb.


Průzkum společnosti Ericsson mezi vedoucími pracovníky 132 poskytovatelů mobilních služeb z celého světa odhalil, že celkem 53 % operátorů očekává, že do konce roku 2020 implementují do svých sítí některé prvky umělé inteligence.

Nadpoloviční většina (55 %) respondentů se rovněž domnívá, že právě AI bude do budoucna hrát klíčovou roli ve zlepšování zákaznického servisu. Pro 68 % je obchodním cílem v následujících třech letech právě posílení zákaznických služeb.

Pro provozovatele sítí bude umělá inteligence víc a víc potřebná především pro efektivní plánování, optimalizaci a řízení 5G sítí,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.

Při existenci stovek aplikací bude v historicky krátké době velká část provozních kroků bez alespoň elementární podpory AI pro lidskou obsluhu skoro nemyslitelná,“ dodává.

AI pro zvýšení příjmů a snížení nákladů

Klíčovými aspekty, které umělá inteligence podle Ericssonu operátorům přináší, je zajištění návratnosti investic spojených s přechodem na 5G sítě, nový zdroj příjmů a snížení provozních nákladů.

Poskytovatelé služeb se v průzkumu zároveň shodují na tom, že AI pro ně také představuje účinný mechanismus pro sběr, strukturování a analýzu obrovských objemů dat, který nezbytně potřebují.

Zdroj: Ericsson


Úvodní foto: © happysunstock - Fotolia.com


Články z rubriky

Jak efektivněji nabíjet samořiditelné elektrovozy? Řešením může být hluboké učení"

Budoucnost přepravy spočívá v autonomních vozidel poháněných bateriemi, přinejmenším to tak zatím vypadá.
více »


Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku"

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.
více »


Deloitte: V roce 2020 budou v ICT rezonovat umělá inteligence, virtuální realita a IoT"

Cloudové služby, AI nebo mobilní sítě páté generace jsou hlavními tématy, o nichž se podle odborníků bude letos mluvit. Světové vlády se připravují na řešení pro chytrá města, jsou připravené do nich...
více »


6 nejčastějších mýtů o AI"

Terminátor, Ghost in the Shell, Vesmírná Odysea a mnoho dalších sci-fi děl nám předestírá přímo apokalyptickou budoucnost umělé inteligence.
více »


Deloitte: Mezi technologické trendy letošního roku patří „emoční“ AI a etické křižovatky"

Společnosti v roce 2020 začnou rozšiřovat své systémy o emoční prvky strojového učení, které dokážou rozpoznat momentální emoční stav uživatele. Zároveň si budou muset dát pozor, aby se pro ně technologie...
více »


Související články


Tagy

Ericcson telekomunikace 5G umělá inteligence AI

Komentáře