Chatboti na pracovištích, Google i Microsoft míří na byznys

Umělá inteligence | |

Chatboti na pracovištích, Google i Microsoft míří na byznys

Jak Cortana, tak Assistant dostanou řadu vylepšení, specificky určených na lepší výkon v pracovním prostředí.


Analytici vidí v konverzační AI značný potenciál: Do roku 2021 má podle Gartneru až 25 % zaměstnanců pracujících v digitálním prostoru využívat chatboty na každodenní bázi. V současnosti jsou to pouhá 2 %, nárůst se očekává hlavně během začátku příštího desetiletí.

Microsoft se zaměří primárně na to, aby Cortana zvládla udržet delší, realističtější a užitečnější konverzaci s lidmi – měla by se ptát na otázky a řešit věci typu rezervace, plány či pracovní schůzky, plus samozřejmě klasiku jako počasí nebo dopravní situaci.

Lidský jazyk, a hlavně jeho přirozená dynamičnost, je pro chatboty zatím velmi obtížná, takže bude prospěšné sledovat, kam se Microsoft odhodlá s Cortanou zajít a co se mu povede implementovat.

Co se týče uplatnění, je jasné míření hlavně na organizaci času a plánů v podnikovém prostředí; konkurence však nespí a Microsoft bude mít docela práci, protože Cortana se zatím příliš neuchytila, a to ani na domácích Windows 10. Pomoci může stále trvající spolupráce s Alexou. Amazon se do firem snaží procpat i díky svým zařízením Echo.

Co se týče Googlu, ani jeho Assistant nemá takový úspěch, jaký by si softwarový obr přál. I on však hodlá uzpůsobit svou konverzační AI byznysu, chce jej propojit s kalendáře v jeho balíčku nástrojů G Suite. „Nová generace“ Assistant má být osobnější a rychlejší.

A rychlost myslí Google vážně: Assistant by měl zvládnout kupříkladu transkripci rozhovorů v reálném čase díky využívání modelů strojového učení přímo na hardwaru; to bude až 10x rychlejší, než kdyby Google dělal to samé skrze své cloudové servery.


Úvodní foto: Fotolia © iconimage


Články z rubriky

Deloitte: Mezi technologické trendy letošního roku patří „emoční“ AI a etické křižovatky"

Společnosti v roce 2020 začnou rozšiřovat své systémy o emoční prvky strojového učení, které dokážou rozpoznat momentální emoční stav uživatele. Zároveň si budou muset dát pozor, aby se pro ně technologie...
více »


O2 chce osedlat umělou inteligenci"

Operátor se v rámci centra Dataclair.ai zaměří na pokročilé zpracování big dat, strojové učení a práci s neuronovými sítěmi.Využití umělé inteligence vidí O2 nejen v telekomunikacích, ale třeba také...
více »


Internet věcí potřebuje vestavěné bezpečnostní standardy"

Když si kupujete žárovku, víte, jestli má vhodný závit, jak energeticky úsporná je a poznáte, odkud pochází. U chytré žárovky nemáte ale ani tušení, jak dobře zabezpečená je a zda to není jen bezpečnostní...
více »


Jaký jste člověk? To posoudí AI"

Sledování státem a společnostmi už nepatří mezi ty nejhorší sci-fi představy. Daleko nebezpečnější totiž umí být realita, v tomto případě algoritmy umělé inteligence, které shrnou vše, co jste kdy...
více »


Digitalizace v kráse pokračuje: L'Oréal představil 3v1 řešení pro domácnosti – s umělou inteligencí"

Inteligentní systém umělé inteligence vytváří personalizovaná řešení na péči o pokožku, rtěnku a podobně.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence AI Facebook Cortana Alexa Microsoft Amazon Assistant chatboti strojové učení Google

Komentáře