Chatbot Oraclu bude nově dostupný v balíčku aplikací Digital Assistant

Umělá inteligence | |

Chatbot Oraclu bude nově dostupný v balíčku aplikací Digital Assistant

Oracle přidává do svého balíčku aplikací Digital Assistant konverzační AI, která má fungovat jako alternativa k tradičnímu ovládání.


Novinkou je také ohlášená integrace s platformou na podporu spolupráce Microsoft Teams, u které bude chatbot rovněž fungovat.

Digital Assistant byl spuštěn už minulý rok a postupně by měl fungovat s kompletní sadou nástrojů Oraclu. Chatbot je poměrně pokročilý, využívá strojové učení, zpracování přirozeného jazyka a další AI metody k interpretaci záměru uživatele. Jeho hlavním cílem je automatizace procesů, mimo jiné třeba plánování a přesouvání schůzek.

Původně měl byl Digital Assistent zaměřen hlavně na textovou interakci a měl být integrován v řadě služeb třetích stran, od Slacku přes WeChat po Messenger, a fungovat měl i u různých webových stránek či na samostatné mobilní aplikaci. Nakonec se však nejčastěji využívá u zákaznických služeb, IT support u pracovníků v interakcích s podnikovými plánovacími systémy firmy, často třeba v kombinaci s fakturacemi.

Kromě zlepšení a zjednodušení interakce s aplikacemi je účelem virtuálního asistenta také rozšířit chatboty do firem i domácností.

Proč Oracle vlastně staví vlastního chatbota? Firma zmínila dva důvody: Jednak obavy o soukromí, a jednak také nedostatečný slovník podnikových frází a výrazu u běžných chatbotů jako jsou Siri, Alexa nebo Cortana.


Úvodní foto: Fotolia © iconimage


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence strojové učení přirozené rozpoznávání jazyka Cortana Siri Alexa Oracle chatbot konverzační AI

Komentáře