Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Umělá inteligence | |

Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.


Algoritmus je vytvořený z dat, která uživatelé dobrovolně dávali na své sociální sítě. Značky by tyto informace mohly použít k analýze potenciálních zákazníků. Metoda vědců zahrnuje techniky pro statistické modelování a rozpoznávání obrazu založené na strojovém učení.

Pro firmy by tyto údaje mohly posloužit třeba k efektivnějšímu oslovování svých cílových skupin, které o jejich produkty mají zájem – nebo nalézt nové. Primárně jde o správně využití sociálních sítí, v dnešní době nezanedbatelně důležitá schopnost pro každou společnost.

Data mining dat ze sociálních sítí dal vědcům brzy k dispozici ta data, která potřebovali. Ukázal jim také, jak popsal šéf výzkumníků Yiwei Zhang, jak důležité je strojové učení a komplexní statistická analýza pro současné marketingové kampaně a budování značky firmy.

Využití by však mohly najít nejen samy firmy, ale třeba i obchodní centra, která by si díky datům ze sociálních sítí mohla lépe rozvrhnout kam umístit který obchod. Stejně tak by společnostem mohl pomoci lépe rozpoznat, který influencer na sociálních médiích bude ideálně pro reklamu.

Studie je dostupná online.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

Když naše nákupy ovlivňuje umělá inteligence"

Pandemie urychlila rozvoj umělé inteligence v retailu. Tři ze čtyř velkých prodejců už s ní nějakým způsobem pracují.
více »


ONLINE SPECIÁL: AI v boji proti bezpečnostním hrozbám"

JAK NA TO, když chceme automatizaci a strojové učení použít v IT bezpečnosti.
více »


Umělá inteligence začíná pomáhat s diagnózou Alzheimera"

Vývojáři z IBM vyvíjejí systém, který na základě analýzy řeči dokáže rozpoznat riziko propuknutí Alzheimerovy choroby.
více »


Čtení mysli? Jednou možná, ukazuje finský startup"

V současnosti je čtení mysli věc zhola nemožná – klíčové slovo je ale ono „v současnosti“.
více »


AI dokáže odhalit zdánlivě perfektní deepfake videa - zatím"

Deepfake videa jsou dezinformačním nebezpečím, s jakým se lidstvo dosud nemuselo potýkat. Umělá inteligence bude nejlepším nástrojem v boji proti nim.
více »


Související články


Tagy

AI influenceři umělá inteligence strojové učení věda výzkum studie zákazníci brand algoritmus

Komentáře