Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Umělá inteligence | |

Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.


Algoritmus je vytvořený z dat, která uživatelé dobrovolně dávali na své sociální sítě. Značky by tyto informace mohly použít k analýze potenciálních zákazníků. Metoda vědců zahrnuje techniky pro statistické modelování a rozpoznávání obrazu založené na strojovém učení.

Pro firmy by tyto údaje mohly posloužit třeba k efektivnějšímu oslovování svých cílových skupin, které o jejich produkty mají zájem – nebo nalézt nové. Primárně jde o správně využití sociálních sítí, v dnešní době nezanedbatelně důležitá schopnost pro každou společnost.

Data mining dat ze sociálních sítí dal vědcům brzy k dispozici ta data, která potřebovali. Ukázal jim také, jak popsal šéf výzkumníků Yiwei Zhang, jak důležité je strojové učení a komplexní statistická analýza pro současné marketingové kampaně a budování značky firmy.

Využití by však mohly najít nejen samy firmy, ale třeba i obchodní centra, která by si díky datům ze sociálních sítí mohla lépe rozvrhnout kam umístit který obchod. Stejně tak by společnostem mohl pomoci lépe rozpoznat, který influencer na sociálních médiích bude ideálně pro reklamu.

Studie je dostupná online.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

Big data a multicloud: Řešení je mnoho, trh rychle roste"

Objem dat, které firmy i domácnosti zpracovávají, neustále roste; 90 % existujících dat vzniklo jen během posledních dvou let, a nic nenapovídá tomu, že by se tento trend měl v nejbližší budoucnosti zvrátit.
více »


Vyčmuchání rakoviny? S umělou inteligencí ano"

Nástroj vyvinutý Pensylvánskou univerzitou a Penn’s Perelman School of Medicine vyvinulo nástroj, který dokáže pomocí pachových vzorků detekovat několik druhů rakoviny, a to s přesností až 95 %.
více »


Jak se v práci cítíte? Zajímavý projekt, který v EU neprojde"

Zajímavý AI projekt zaměřený na rozpoznávání obličeje umí omezeně sledovat emoce v obličeji zaměstnance, jenže taková mírá sledování není na většině pracovišť průchozí.
více »


Zveme vás na konferenci Umělá inteligence 2021"

Konference se zaměří na praktický přínos technologií umělé inteligence v softwarových nástrojích pro podporu řízení a rozhodování, automatizaci provozu, v kybernetické bezpečnosti či IT.
více »


Vyšel Computerworld 5/21"

Hlavní tématy čísla jsou business inteligence, umělá inteligence, podnikové systémy ERP a třeba zaké řízení dat v cloudu. Kromě jiného se i dozvíte, kdy si pomocí počítačových čipů dovedeme opravit...
více »


Související články


Tagy

AI influenceři umělá inteligence strojové učení věda výzkum studie zákazníci brand algoritmus

Komentáře