Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Umělá inteligence | |

Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.


Algoritmus je vytvořený z dat, která uživatelé dobrovolně dávali na své sociální sítě. Značky by tyto informace mohly použít k analýze potenciálních zákazníků. Metoda vědců zahrnuje techniky pro statistické modelování a rozpoznávání obrazu založené na strojovém učení.

Pro firmy by tyto údaje mohly posloužit třeba k efektivnějšímu oslovování svých cílových skupin, které o jejich produkty mají zájem – nebo nalézt nové. Primárně jde o správně využití sociálních sítí, v dnešní době nezanedbatelně důležitá schopnost pro každou společnost.

Data mining dat ze sociálních sítí dal vědcům brzy k dispozici ta data, která potřebovali. Ukázal jim také, jak popsal šéf výzkumníků Yiwei Zhang, jak důležité je strojové učení a komplexní statistická analýza pro současné marketingové kampaně a budování značky firmy.

Využití by však mohly najít nejen samy firmy, ale třeba i obchodní centra, která by si díky datům ze sociálních sítí mohla lépe rozvrhnout kam umístit který obchod. Stejně tak by společnostem mohl pomoci lépe rozpoznat, který influencer na sociálních médiích bude ideálně pro reklamu.

Studie je dostupná online.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

Lepší protézy pro chůzi v nerovném terénu díky umělé inteligenci"

Nejde jen o hardware – důležitý je i způsob, jakým protézy interagují s lidským tělem, tj. software.
více »


AI pomáhá předpovídat vedlejší účinky chemoterapie"

Rakovina je bohužel nedílnou součástí lidské existence a naneštěstí i života mnoha z nás. Umělá inteligence a strojové učení ale mohou obzvláště v této oblasti pomoci.
více »


Vyšší management se zaměřuje na AI, pro podniky je klíčový, tvrdí průzkum Appen"

Nový průzkum od firmy Appen potvrdil, že pro vyšší management je AI důležitým, ba dokonce klíčovým tématem.
více »


Mozek jako úsporná neuronová síť"

Sofistikované systémy umělé inteligence, obzvláště ty založené na neuronových sítích, už z podstaty věci simulují lidský mozek. Vědci se dlouhodobě pokouší tuto podobnost ještě zvýraznit a stvořit...
více »


NTT: Zákazníci od firem očekávají individuální přístup a konzistentní komunikaci"

Zásadním problémem společností je podle NTT to, že se zákaznickou zkušeností pracují izolovaně a spolupráce napříč jednotlivými odděleními firmy probíhá pouze částečně. Pomoci by mohla umělá inteligence.
více »


Související články


Tagy

AI influenceři umělá inteligence strojové učení věda výzkum studie zákazníci brand algoritmus

Komentáře