Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Umělá inteligence | |

Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.


Algoritmus je vytvořený z dat, která uživatelé dobrovolně dávali na své sociální sítě. Značky by tyto informace mohly použít k analýze potenciálních zákazníků. Metoda vědců zahrnuje techniky pro statistické modelování a rozpoznávání obrazu založené na strojovém učení.

Pro firmy by tyto údaje mohly posloužit třeba k efektivnějšímu oslovování svých cílových skupin, které o jejich produkty mají zájem – nebo nalézt nové. Primárně jde o správně využití sociálních sítí, v dnešní době nezanedbatelně důležitá schopnost pro každou společnost.

Data mining dat ze sociálních sítí dal vědcům brzy k dispozici ta data, která potřebovali. Ukázal jim také, jak popsal šéf výzkumníků Yiwei Zhang, jak důležité je strojové učení a komplexní statistická analýza pro současné marketingové kampaně a budování značky firmy.

Využití by však mohly najít nejen samy firmy, ale třeba i obchodní centra, která by si díky datům ze sociálních sítí mohla lépe rozvrhnout kam umístit který obchod. Stejně tak by společnostem mohl pomoci lépe rozpoznat, který influencer na sociálních médiích bude ideálně pro reklamu.

Studie je dostupná online.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

Pět trendů budoucích let podle Accenture"

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.
více »


Úspěšná implementace AI bude nezbytným předpokladem působení na trhu finančních služeb"

Hlavními překážkami implementace AI jsou podle více než 80 % vedoucích pracovníků kvalita dat, dostupnost údajů a nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Respondenti průzkumu odhadují, že ubude 336 tisíc...
více »


Vyšel nový Computerworld 03/2020"

Hlavním tématem čísla je umělá inteligence. Kromě jiného se podíváme na vhodné programovací jazyky a také vybrané produkty a služby AI na našem trhu.
více »


EY: 64 % finančních podniků plánuje do dvou let zavést umělou inteligenci"

Celkem 77 % účastníků studie spatřuje ve využívání umělé inteligence prostředek k naplnění strategických cílů podniku, bezmála dvě třetiny ji plánují v horizontu dvou let zavést.
více »


VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Související články


Tagy

AI influenceři umělá inteligence strojové učení věda výzkum studie zákazníci brand algoritmus

Komentáře