Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Umělá inteligence | |

Algoritmus strojového učení dokáže předvídat budoucí nákupy uživatelů a jejich oblíbenou značku

Vědci z Tokijské univerzity úspěšně vytvořili algoritmus, který dokáže správně předvídat budoucí nákupy uživatelů.


Algoritmus je vytvořený z dat, která uživatelé dobrovolně dávali na své sociální sítě. Značky by tyto informace mohly použít k analýze potenciálních zákazníků. Metoda vědců zahrnuje techniky pro statistické modelování a rozpoznávání obrazu založené na strojovém učení.

Pro firmy by tyto údaje mohly posloužit třeba k efektivnějšímu oslovování svých cílových skupin, které o jejich produkty mají zájem – nebo nalézt nové. Primárně jde o správně využití sociálních sítí, v dnešní době nezanedbatelně důležitá schopnost pro každou společnost.

Data mining dat ze sociálních sítí dal vědcům brzy k dispozici ta data, která potřebovali. Ukázal jim také, jak popsal šéf výzkumníků Yiwei Zhang, jak důležité je strojové učení a komplexní statistická analýza pro současné marketingové kampaně a budování značky firmy.

Využití by však mohly najít nejen samy firmy, ale třeba i obchodní centra, která by si díky datům ze sociálních sítí mohla lépe rozvrhnout kam umístit který obchod. Stejně tak by společnostem mohl pomoci lépe rozpoznat, který influencer na sociálních médiích bude ideálně pro reklamu.

Studie je dostupná online.


Úvodní foto: © Pixabay


Články z rubriky

VPGC Forum 2020: Strategie kybernetické bezpečnosti v době AI a 5G"

Jaké přínosy a hrozby očekávat od nastupujících AI a 5G technologií a jak jejich dopadům přizpůsobit kyberbezpečnostní strategii? Proč investovat do pokročilé kybernetické bezpečnosti, když „nevydělává...
více »


Gartner: Na AI se do tří let bude spoléhat 40 % technologií na ochranu osobních údajů"

Umělá inteligence se již v blízké budoucnosti stane vítaným pomocníkem v oblasti dodržování zásad ochrany osobních údajů. Aplikace s AI totiž snižují administrativní zátěž a manuální pracovní vytížení.
více »


Gartner: Přes dvě třetiny rutinní práce manažerů do roku 2024 zvládne AI"

Umělá inteligence, virtuální asistenti a chatboti si rychle nacházejí cestu na pracoviště. Nové technologie vedle usnadnění práce manažerům představují významnou příležitost i pro osoby se zdravotním...
více »


Blockchain proti fake news"

Blockchain by mohl fungovat jako nová metoda boje proti dezinformacím, a to pomocí sledování metadat spojovaných s obsahem publikovaným na internetu.
více »


Jak efektivněji nabíjet samořiditelné elektrovozy? Řešením může být hluboké učení"

Budoucnost přepravy spočívá v autonomních vozidel poháněných bateriemi, přinejmenším to tak zatím vypadá.
více »


Související články


Tagy

AI influenceři umělá inteligence strojové učení věda výzkum studie zákazníci brand algoritmus

Komentáře