5G: základ VR headsetů příští generace?

PC a technika | |

5G: základ VR headsetů příští generace?

Kombinace VR helem a 5G sítě k vytvoření cloudového VR by mohlo fungovat, jenže už z principu se nezdá příliš pravděpodobná – je totiž nutné překonat řadu nelehkých výzev.


Fandové virtuální reality vkládají do 5G značné naděje, řeší totiž důležitý problém; podobný, jako třeba vzdálené streamování her, totiž to, když uživatel požaduje kvalitní VR zážitek ve vysokém rozlišení, ale nemá dostatečně výkonný počítač. Potřebný hardware na rozběhnutí pokročilého VR vyžaduje velmi solidní zázemí, které není zrovna levné.

 

Sliby operátorů – přemění se tentokrát v realitu?

Odpovědí by i zde mohl být cloud. Vysokorychlostní síť s nízkou latencí může potenciálně fungovat, jenže Wi-Fi připojení dnes není natolik stabilní, aby to bylo realistické: Ethernetové připojení dává větší smysl, jenže to zase není bezdrátové a ani praktické.

A cíl je v tomto případě jasný: mobilita, flexibilita.

Obzvláště američtí operátoři, AT&T a Verizon, vsází na možnosti 5G velmi výrazně, ale ani Deutsche Telekom není zrovna pesimistický. Jenže opětovně jde asi spíše o představy operátorů, spíše než o skutečnost; ono se stačí podívat na dřívější sliby o 3G a 4G.

Palmer Luckey, vynálezce slavného headsetu Oculus Rift, minulý rok slavně prohlásil, že žádný VR headset za žádnou cenu není v současnosti připraven na vstup na mainstreamový trh; to je také problematické: ceny jsou vysoké, kvalita nízká, výzvy nevyřešené a hype křivka příliš vysoko.

Prodeje VR headsetů rostou, ale poměrně pomalu, tato data potvrzuje Sony s PlayStation VR i analytici z Canalysu.

Sen o cloudovém VR přes 5G síť je hezký, avšak notně vzdálený. Vyřešit latenci, rychlost a stabilitu (90 FPS je nejnižší limit pro to, aby nás z VR nezačala bolet hlava nebo se dělat nevolno) potrvá ještě dlouho, stejně jako samotná implementace vysokorychlostní sítě.

Naděje raději zatím ještě nechte u ledu: pár let vývoje a VR bude novým trendy zábavním zážitkem světa.



Články z rubriky

5G: základ VR headsetů příští generace?"

Kombinace VR helem a 5G sítě k vytvoření cloudového VR by mohlo fungovat, jenže už z principu se nezdá příliš pravděpodobná – je totiž nutné překonat řadu nelehkých výzev.
více »


Konec Skypu? Většina zaměstnanců Microsoftu přešla na Teams"

Přes 180 000 interních zaměstnanců Microsoftu – vlastníka Skypu i Teams – firma přesunula ze Skype for Business na Teams.
více »


Huawei představil sérii P30, nahradí kompaktní fotoaparáty"

Společnost Huawei dnes představil dvojici smartphonů P30 a P30 Pro. Jde o nejpokrokovější fotosmartphony, které kdy výrobce představil.
více »


USA postaví nejrychlejší superpočítač světa: Auroru"

Auroru postaví Ministerstvo energetiky Spojených států amerických a sestaven by měl být už v roce 2021.
více »


Intel opět nestíhá výrobu: A Qualcomm opět vítězí"

Co se týče výroby modemů a 5G čipů do smartphonů, lze očekávat klasické soupeře. A jako vždy v soupeření nestačí Intel.
více »


Související články


Tagy

VR AR brýle výzkum vývoj 5G Oculus Rift operátoři cloud ethernet Wi-Fi PC výkon

Komentáře