42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Umělá inteligence | |

42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.


Polovina současných uživatelů virtuálních asistentů se domnívá, že tyto technologie brzy porozumí také jejich emocím. Celkem 42 % si myslí, že jim chytré telefony dokonce brzy budou rozumět více než jejich přátelé.

Podle 6 z 10 dotázaných budou do 3 let mainstreamem zařízení, která vnímají a reagují na naši náladu. Uživatelé od virtuálních asistentů do budoucna vyžadují, aby vyhodnotili situaci a pokud je to potřeba, sami automaticky ztlumili zvuk smartphonu nebo blokovali notifikace. Uživatelé věří, že umělá inteligence bude znát naše tajemství. V tom, že je udrží, jí důvěřují více než ostatním lidem.

Příliš mnoho rozumu - nebo příliš málo?

To alespoň tvrdí průzkum Ericssonu. Skutečnost je spíše taková, že názor jednotlivců na to, jak moc mohou věřit svým zařízením, je vysoce roztříštěný. Pohodlnost a praktičnost jejich používání ale nad obavami vítězí ve většině případů.

To, že se bez rady virtuálního asistenta nebudeme schopní rozhodnout, co si dáme k snídani, se může stát realitou. Celkem 34 % jejich uživatelů by věřilo umělé inteligenci ve věcech výživy, ale jen 25 % z nich by ve stejné oblasti věřilo člověku. 34 % respondentů si myslí, že v důsledku nadužívání virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení. 31 % očekává, že budeme chodit do „myšlenkových tělocvičen”, abychom si procvičovali přemýšlení.

Celkem 49 % uživatelů virtuálních asistentů by jejich služeb rádo využilo k automatickému nakupování běžných věcí do domácnosti a 52 % uživatelů by si přálo, aby automaticky řešili opravy a reklamace domácích spotřebičů. Správu veškerých svých financí by umělé inteligenci chtělo přenechat 47 % procent uživatelů.

Co se stane, když si virtuální asistenty pustíme do rodinného života? Celkem 47 % respondentů věří, že od různých virtuálních asistentů dostanou na stejnou otázku různé odpovědi. Podle 41 % dotázaných bude pro spokojený vztah důležité, aby byli virtuální asistenti kompatibilní k lidskému páru. Celkem 31 % se domnívá, že se virtuální asistenti v jejich domově budou dohadovat tak, jako by to dělali rodinní příslušníci.


Úvodní foto: Supplied Art, Ericsson/PRAM


Články z rubriky

Hledáme svatý grál AI konverzačních chatbotů, říká v podcastu Tomáš Zajíček ze společnosti PromethistAI"

Český start-up PromethistAI buduje globální platformu pro vývoj konverzačních robotů a zároveň vyvíjí chatboty pro pomoc lidem s duševními problémy. V podcastu Computerworldu jsme o detailech práce s umělou...
více »


Lidé učí počítače myslet - a ne vždy dobře"

Miliony lidí svým chováním ovlivňují, jak se AI ve výsledku chová. Zda je to dobře, to těžko říct, ale je to pohonem digitální ekonomiky.
více »


Boltzmannův stroj pro kvantové strojové učení"

Kvantové počítače splní svůj příslib vysoké efektivity a sice omezené, nicméně nepřekonatelné rychlosti, pouze pokud pro ně budou existovat funkční algoritmy.
více »


Facebook vyvíjí zcela soběstačnou AI"

Seer – Jasnovidec, nová umělá inteligence vyvíjená Facebookem dokáže rozpoznávat fotografie s nebývalou přesností.
více »


Neuronová poezie. Básně algoritmy stále neumí"

Šlo by pokročilé zpracování přirozeného jazyka (NLP) použít pro reprodukci pokročilých psaných textů a poezie?
více »


Související články


Tagy

předpověď analýza studie Ericsson umělá inteligence AI chatboti konverzační AI

Komentáře