42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Umělá inteligence | |

42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.


Polovina současných uživatelů virtuálních asistentů se domnívá, že tyto technologie brzy porozumí také jejich emocím. Celkem 42 % si myslí, že jim chytré telefony dokonce brzy budou rozumět více než jejich přátelé.

Podle 6 z 10 dotázaných budou do 3 let mainstreamem zařízení, která vnímají a reagují na naši náladu. Uživatelé od virtuálních asistentů do budoucna vyžadují, aby vyhodnotili situaci a pokud je to potřeba, sami automaticky ztlumili zvuk smartphonu nebo blokovali notifikace. Uživatelé věří, že umělá inteligence bude znát naše tajemství. V tom, že je udrží, jí důvěřují více než ostatním lidem.

Příliš mnoho rozumu - nebo příliš málo?

To alespoň tvrdí průzkum Ericssonu. Skutečnost je spíše taková, že názor jednotlivců na to, jak moc mohou věřit svým zařízením, je vysoce roztříštěný. Pohodlnost a praktičnost jejich používání ale nad obavami vítězí ve většině případů.

To, že se bez rady virtuálního asistenta nebudeme schopní rozhodnout, co si dáme k snídani, se může stát realitou. Celkem 34 % jejich uživatelů by věřilo umělé inteligenci ve věcech výživy, ale jen 25 % z nich by ve stejné oblasti věřilo člověku. 34 % respondentů si myslí, že v důsledku nadužívání virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení. 31 % očekává, že budeme chodit do „myšlenkových tělocvičen”, abychom si procvičovali přemýšlení.

Celkem 49 % uživatelů virtuálních asistentů by jejich služeb rádo využilo k automatickému nakupování běžných věcí do domácnosti a 52 % uživatelů by si přálo, aby automaticky řešili opravy a reklamace domácích spotřebičů. Správu veškerých svých financí by umělé inteligenci chtělo přenechat 47 % procent uživatelů.

Co se stane, když si virtuální asistenty pustíme do rodinného života? Celkem 47 % respondentů věří, že od různých virtuálních asistentů dostanou na stejnou otázku různé odpovědi. Podle 41 % dotázaných bude pro spokojený vztah důležité, aby byli virtuální asistenti kompatibilní k lidskému páru. Celkem 31 % se domnívá, že se virtuální asistenti v jejich domově budou dohadovat tak, jako by to dělali rodinní příslušníci.


Úvodní foto: Supplied Art, Ericsson/PRAM


Články z rubriky

Role AI v podpoře strategického rozhodování"

Pandemie COVID-19 výrazně ovlivnila světovou ekonomiku. Karanténa urychlila elektronizaci v mnoha oblastech. Věci, které se zdály být dříve složité, najednou fungují během pár dní: práce z domova, telekonference,...
více »


Jak může AI pomoci ve vývoji vakcíny proti koronaviru?"

Na to, jak by mohla umělá inteligence pomoci ve vývoji vakcíny proti Covidu-19 způsobeného virem SARS-CoV-2019 se zadívala firma Rockwell Automation.
více »


Nový facebookovský chatbot projevuje empatii a osobnost"

Skoro polovina lidí by radši komunikovala s umělou inteligencí než s druhým člověkem. Facebookovský Blender v konverzaci předčí googlovskou Meenu.
více »


Snižování uhlíkové stopy neuronových sítí pomocí AI"

Ačkoliv koronavirus je teď v hlavách většiny populace, ekologický problém planety se tím o mnoho nezměnil – sucho bude i v našich končinách velkým problémem.
více »


Vyšel nový Computerworld 5/2020"

Hlavní náplní nového čísla je umělá inteligence, správa datových center a hybridní cloud.
více »


Související články


Tagy

předpověď analýza studie Ericsson umělá inteligence AI chatboti konverzační AI

Komentáře