42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Umělá inteligence | |

42 % uživatelů věří, že jim chytré telefony budou rozumět lépe než skuteční přátelé

Výzkum společnosti Ericsson potvrdil, že elektronice jsme schopní věřit až překvapivě hodně - a tomu, že pozná, co preferujeme.


Polovina současných uživatelů virtuálních asistentů se domnívá, že tyto technologie brzy porozumí také jejich emocím. Celkem 42 % si myslí, že jim chytré telefony dokonce brzy budou rozumět více než jejich přátelé.

Podle 6 z 10 dotázaných budou do 3 let mainstreamem zařízení, která vnímají a reagují na naši náladu. Uživatelé od virtuálních asistentů do budoucna vyžadují, aby vyhodnotili situaci a pokud je to potřeba, sami automaticky ztlumili zvuk smartphonu nebo blokovali notifikace. Uživatelé věří, že umělá inteligence bude znát naše tajemství. V tom, že je udrží, jí důvěřují více než ostatním lidem.

Příliš mnoho rozumu - nebo příliš málo?

To alespoň tvrdí průzkum Ericssonu. Skutečnost je spíše taková, že názor jednotlivců na to, jak moc mohou věřit svým zařízením, je vysoce roztříštěný. Pohodlnost a praktičnost jejich používání ale nad obavami vítězí ve většině případů.

To, že se bez rady virtuálního asistenta nebudeme schopní rozhodnout, co si dáme k snídani, se může stát realitou. Celkem 34 % jejich uživatelů by věřilo umělé inteligenci ve věcech výživy, ale jen 25 % z nich by ve stejné oblasti věřilo člověku. 34 % respondentů si myslí, že v důsledku nadužívání virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení. 31 % očekává, že budeme chodit do „myšlenkových tělocvičen”, abychom si procvičovali přemýšlení.

Celkem 49 % uživatelů virtuálních asistentů by jejich služeb rádo využilo k automatickému nakupování běžných věcí do domácnosti a 52 % uživatelů by si přálo, aby automaticky řešili opravy a reklamace domácích spotřebičů. Správu veškerých svých financí by umělé inteligenci chtělo přenechat 47 % procent uživatelů.

Co se stane, když si virtuální asistenty pustíme do rodinného života? Celkem 47 % respondentů věří, že od různých virtuálních asistentů dostanou na stejnou otázku různé odpovědi. Podle 41 % dotázaných bude pro spokojený vztah důležité, aby byli virtuální asistenti kompatibilní k lidskému páru. Celkem 31 % se domnívá, že se virtuální asistenti v jejich domově budou dohadovat tak, jako by to dělali rodinní příslušníci.


Úvodní foto: Supplied Art, Ericsson/PRAM


Články z rubriky

Díky cloudu je nasazení umělé inteligence mnohem snazší"

Překvapivě dostupnost AI technologií není v současné době zdaleka největší překážkou nasazení umělé inteligence ve firmách. Mezi nejčastější patří právě nedostatek znalostí a zkušeností, nedostupnost...
více »


Big data a multicloud: Řešení je mnoho, trh rychle roste"

Objem dat, které firmy i domácnosti zpracovávají, neustále roste; 90 % existujících dat vzniklo jen během posledních dvou let, a nic nenapovídá tomu, že by se tento trend měl v nejbližší budoucnosti zvrátit.
více »


Vyčmuchání rakoviny? S umělou inteligencí ano"

Nástroj vyvinutý Pensylvánskou univerzitou a Penn’s Perelman School of Medicine vyvinulo nástroj, který dokáže pomocí pachových vzorků detekovat několik druhů rakoviny, a to s přesností až 95 %.
více »


Jak se v práci cítíte? Zajímavý projekt, který v EU neprojde"

Zajímavý AI projekt zaměřený na rozpoznávání obličeje umí omezeně sledovat emoce v obličeji zaměstnance, jenže taková mírá sledování není na většině pracovišť průchozí.
více »


Zveme vás na konferenci Umělá inteligence 2021"

Konference se zaměří na praktický přínos technologií umělé inteligence v softwarových nástrojích pro podporu řízení a rozhodování, automatizaci provozu, v kybernetické bezpečnosti či IT.
více »


Související články


Tagy

předpověď analýza studie Ericsson umělá inteligence AI chatboti konverzační AI

Komentáře