Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Robotika | |

Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Velmi výkonný radarový systém s vysokým rozlišením má umožnit funkce prostorového snímání a komunikace mezi vozidly. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednu anténu místo dosavadních stovek antén.


Metawave podle společnosti Hyundai zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci.

„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai Cradle, která je dceřinou společností výrobce automobilů. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“

Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání. Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek.

Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů. Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednuanténu a díky svým rychlým precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru.

Anténa sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.

Radary budou primárně montovány do autonomních vozidel.



Články z rubriky

Austrálie volá po nasazení „sociálních robotů“"

Deprese, drogy, alkoholismus, poruchy stravování – i na to by se měly zaměřit sociální roboti. Australští vědci z Australian Center for Robotic Vision volají po rozšíření pilotních projektů.
více »


Rukavice pomáhají robotům naučit se držet objekty"

Výzkumníci z Massachusettského technologického institutu (MIT) zvládli pomocí rukavic vybavených senzory shromáždit obrovský soubor dat sloužících umělé inteligenci k poznávání předmětů pouze pomocí...
více »


Zájem o kolaborativní roboty prudce stoupá, řeší totiž nedostatek lidí"

Globální trh s kolaborativními roboty čeká v následujících letech prudký nárůst. Do roku 2025 se předpokládá navýšení investic o více než dvacetinásobek - ze 710 milionů na 12,3 miliard dolarů, což...
více »


Nvidia vytváří robotického kuchyňského asistenta"

Nvidii se věnujeme docela často – kromě videoher a superpočítačů se věnuje také umělé inteligenci a robotice.
více »


Ultrazvuk: Odpověď pro autonomní roboty-chirurgy?"

Operační místnosti vybavené roboty už dnes po světě nejsou ničím zvláštním, nové pokroky nyní slibuje ultrazvuk.
více »


Související články


Tagy

radar lidar autonomní vozidlo 4D čip kamera umělá inteligence

Komentáře