Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Robotika | |

Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Velmi výkonný radarový systém s vysokým rozlišením má umožnit funkce prostorového snímání a komunikace mezi vozidly. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednu anténu místo dosavadních stovek antén.


Metawave podle společnosti Hyundai zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci.

„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai Cradle, která je dceřinou společností výrobce automobilů. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“

Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání. Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek.

Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů. Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednuanténu a díky svým rychlým precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru.

Anténa sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.

Radary budou primárně montovány do autonomních vozidel.



Články z rubriky

Česko roku 2018: Roboty využívá 6 % firem v ČR, z velkých podniků dokonce třetina"

Český statistický úřad přinesl statistiky za rok 2018 a robotika v České republice je jednoznačně na vzestupu, byť nástup je zatím pomalý. Nejvíce roboty využívají automobilky a velké podniky.
více »


Rozumí češtině a umí tančit: Robot Pepper T-Dee zlepšuje zákaznickou zkušenost"

Operátor T-Mobile dnes na své pražské pobočce představil humanoidního robota Peppera. To by nebylo nic až tak zvláštního, v ČR už jich je několik, nebýt jednoho významného rozdílu: T-Dee totiž rozumí...
více »


Čtyřnohý robot se po pádu sám postaví díky zpětnovazebnému učení"

Zvednout čtyřnohého robota zpět na nohy poté, co spadne, patří mezi větší inženýrské a programovací výzvy ve vývoji robotů, své o tom vědí třeba Boston Dynamics.
více »


Robotičtí vojáci: realita nebo sci-fi?"

Postarší studie věnovaná kybernetické válce v současnosti opět ožívá, a to nejen kvůli aféře s volbami v USA.
více »


Robotický vysavač Deebot Ozmo 960 používá AI pro rozpoznání předmětů na podlaze"

Letošní CES je plný zvláštních produktů, jako každý rok. Úsměvně, ale vlastně docela užitečně, působí malý robotický vysavač Deebot Ozmo 960.
více »


Související články


Tagy

radar lidar autonomní vozidlo 4D čip kamera umělá inteligence

Komentáře