Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Robotika | |

Autonomní vozy Hyundai budou mít novou generaci radaru

Velmi výkonný radarový systém s vysokým rozlišením má umožnit funkce prostorového snímání a komunikace mezi vozidly. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednu anténu místo dosavadních stovek antén.


Metawave podle společnosti Hyundai zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci.

„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai Cradle, která je dceřinou společností výrobce automobilů. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“

Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání. Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek.

Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů. Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Radarová platforma Metawave Warlord používá pouze jednuanténu a díky svým rychlým precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru.

Anténa sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.

Radary budou primárně montovány do autonomních vozidel.



Články z rubriky

Tak přeci jen realita: V Austrálii doručují zásilky drony"

Drony zvládnou doručit jídlo nebo léky. Obsluhují zhruba stovku domácností v australském hlavním městě.
více »


Výzva DARPA: Australští roboti se vydávají do hlubin zlatého dolu"

Výzva americké vojenské výzkumné agentury DARPA tentokráte cílí na vědecké týmy z celého světa. Roboti zamíří do opuštěného zlatého dolu v horách Colorada, kde se zúčastní cvičení.
více »


Virtuální zdraví a zdravotnická informatika: Masivní rozvoj podporuje velký zájem"

Je zajímavé, že v Austrálii kupříkladu robotem asistované operace nebo AI podporovaná zdravotní péče zajímá více seniory a starší občany, spíše než mladé lidi.
více »


Investice do technologií nahrazujících lidskou práci porostou"

Digitalizace a robotizace se pro stále více firem stává ekonomickou nutností. Tlak na růst produktivity i efektivity práce sílí a bez zapojení digitálních technologií, robotů či umělé inteligence, mu už...
více »


Absolventům ČVUT předával diplomy robot Pepper, účastnil se promoce"

Robot Pepper se 22. března dostal do poněkud neobvyklé situace – rozdával totiž diplomy absolventům bakalářských a magisterských oborů z Fakulty informačních technologií na ČVUT.
více »


Související články


Tagy

radar lidar autonomní vozidlo 4D čip kamera umělá inteligence

Komentáře