Steam proniká hlouběji do VR: Valve vyvíjí vlastní headset

PC a technika | |

Steam proniká hlouběji do VR: Valve vyvíjí vlastní headset

Valve, jakožto obří herní platforma s mnohaletými zkušenostmi, je ideálním kandidátem pro vývoj entertainmentové virtuální reality. Cena však nebude zrovna nízká.


VR headset Valve se má začít prodávat za nějakých 25 tisíc korun, což je srovnatelné s podobně cutting-edge produkty konkurence. Index headset má být přímým soupeřem firem jako Oculus (Facebook), jeho cena je nicméně výrazně vyšší, spíše na úrovni HTC Vive. Úplná sada kromě headsetu představuje ještě ovladač a stanici.

Valve Index má nabídnout dva displeje v rozlišení 1440x1600, tedy celkově 2880x1600, stejně jako má zmíněné a cenově srovnatelné HTC Vive Pro. Rozdíl je zde však podstatný: zatímco HTC volí AMOLED, Valve spoléhá na LCD. Zvláštní volba, Valve to však (tradičně) podává jako výhodu: uvádí, že „fill-factor je třikrát lepší a snižuje screen door efekt“ oproti AMOLED displejům. To je pravda, nicméně výměnou je ztráta kvalitně vypadající černé barvy, kterou zákazník získá díky věrnějšímu zobrazování barev u AMOLED displejů. Nelze říct, že je LCD lepší – nicméně, pravda, tvrdit opak je rovněž špatně.

Pro přesnost však uveďme, že od Oculus Rift S se firma rovněž posouvá směrem k LCD displejům (směrem zpět, chce se říct).

Co se týče obnovovací frekvence, vítězí ovšem jasně Valve. Vive Pro dosahuje maximálně 90Hz, Rift S jen 80Hz, Oculus Quest pak pouze 72Hz. Zato Valve bude po vydání v základu na výtečných 120Hz a dokonce zvládne „experimentální“ 144Hz mód, avšak takového stabilního výkonu nedosáhne skoro žádná grafická karta, a to ani ty nejmodernější. VR je hardwarově stále velmi náročná záležitost.

Jaký celkově bude dojem z Valve Index? Těžko říct. Technické specifikace jsou sice hezké, ale ty neukáží realitu: to, jak VR headset skutečně bude v praxi fungovat. Na to si budeme muset počkat do vydání, ale recenze bude o to zajímavější.

Jako cokoliv od Valve bude i VR headset mířit na entertainment: primárně videohry. Souvislost s ekosystémem Steamu zatím není jasná. Vzhledem k tomu, že u virtuální reality se i tak jako hlavní sektor předpokládá právě zábavní průmysl, je Valve logickou volbou na vývoj headsetu.


Úvodní foto: © Valve


Články z rubriky

Oculus dává ruce pryč od PC, chce se soustředit na samostatná zařízení"

Oculus, vlastněný Facebook, vydal populární Oculus Rift (S) a snad ještě populárnější Oculus Quest. Právě na tu druhou, bezdrátovou variantu, se chce dále soustředit.
více »


WEBCAST: Robustní ochrana firemní infrastruktury & cloudů"

aneb Vše, co vás zajímá o společnosti Kaspersky
více »


Oculus Go skončil, pro VR je to dobrá zpráva"

Oculus Go patřil mezi nejlevnější z headsetů pro virtuální realitu. Jeho konec nepřekvapuje, pro trh jako takový je ale dobrý.
více »


Varování na budoucí nákazy pomocí IoT"

Firma WISeKey, která se specializuje na IoT a kryptografii, pracuje na systému pro detekci nových virových nákaz. Dokáže je včas detekovat a případně doporučit karanténu.
více »


Nový WEBCAST: HPE GreenLake - Vše jako služba"

Zveme vás na virtuální návštěvu HPE Discover Virtual Experience, na seznámení s HPE GreenLake, a představení horkých novinek z HPE. Sledujte 27. 5. naše živé vysílání >>
více »


Související články


Tagy

Valve VR headset AR AMOLED LCD HTC Vive Index

Komentáře