Steam proniká hlouběji do VR: Valve vyvíjí vlastní headset

PC a technika | |

Steam proniká hlouběji do VR: Valve vyvíjí vlastní headset

Valve, jakožto obří herní platforma s mnohaletými zkušenostmi, je ideálním kandidátem pro vývoj entertainmentové virtuální reality. Cena však nebude zrovna nízká.


VR headset Valve se má začít prodávat za nějakých 25 tisíc korun, což je srovnatelné s podobně cutting-edge produkty konkurence. Index headset má být přímým soupeřem firem jako Oculus (Facebook), jeho cena je nicméně výrazně vyšší, spíše na úrovni HTC Vive. Úplná sada kromě headsetu představuje ještě ovladač a stanici.

Valve Index má nabídnout dva displeje v rozlišení 1440x1600, tedy celkově 2880x1600, stejně jako má zmíněné a cenově srovnatelné HTC Vive Pro. Rozdíl je zde však podstatný: zatímco HTC volí AMOLED, Valve spoléhá na LCD. Zvláštní volba, Valve to však (tradičně) podává jako výhodu: uvádí, že „fill-factor je třikrát lepší a snižuje screen door efekt“ oproti AMOLED displejům. To je pravda, nicméně výměnou je ztráta kvalitně vypadající černé barvy, kterou zákazník získá díky věrnějšímu zobrazování barev u AMOLED displejů. Nelze říct, že je LCD lepší – nicméně, pravda, tvrdit opak je rovněž špatně.

Pro přesnost však uveďme, že od Oculus Rift S se firma rovněž posouvá směrem k LCD displejům (směrem zpět, chce se říct).

Co se týče obnovovací frekvence, vítězí ovšem jasně Valve. Vive Pro dosahuje maximálně 90Hz, Rift S jen 80Hz, Oculus Quest pak pouze 72Hz. Zato Valve bude po vydání v základu na výtečných 120Hz a dokonce zvládne „experimentální“ 144Hz mód, avšak takového stabilního výkonu nedosáhne skoro žádná grafická karta, a to ani ty nejmodernější. VR je hardwarově stále velmi náročná záležitost.

Jaký celkově bude dojem z Valve Index? Těžko říct. Technické specifikace jsou sice hezké, ale ty neukáží realitu: to, jak VR headset skutečně bude v praxi fungovat. Na to si budeme muset počkat do vydání, ale recenze bude o to zajímavější.

Jako cokoliv od Valve bude i VR headset mířit na entertainment: primárně videohry. Souvislost s ekosystémem Steamu zatím není jasná. Vzhledem k tomu, že u virtuální reality se i tak jako hlavní sektor předpokládá právě zábavní průmysl, je Valve logickou volbou na vývoj headsetu.


Úvodní foto: © Valve


Články z rubriky

Forrester: Edge computing bude hitem roku 2020"

Internet věcí a spotřebitelská zařízení budou v roce 2020 klíčovou technologií, napovídá nedávný výzkum od Forrester Research.
více »


První IoT řešení pro léčbu cukrovky na světě"

Firmy Ericsson a Brighter představují první komerční řešení internetu věcí na světě určeném pro monitorování léčbu cukrovky.
více »


Canalys Channels Forum 2019: Byznys je o lidech, internet osobní setkání nenahradí"

Utužování dobrých vztahů mezi klienty a partnery je vždy dobrý nápad, a nikde to není tak důležité jako u channel sales.
více »


Managed služby táhnou. O údržbu a aktualizace se postarají profíci"

Zájem o servery ve správě profesionálních administrátorů roste. S Masterem na něj teď dosáhne více zákazníků.
více »


V Ostravě spouští nový superpočítač Barbora"

Dnes byl v IT4Innovations národním superpočítačovém centru VŠB – Technické univerzity Ostrava slavnostně spuštěn do provozu nový superpočítač. Rozšířil tak rodinu superpočítačů instalovaných v tomto...
více »


Související články


Tagy

Valve VR headset AR AMOLED LCD HTC Vive Index

Komentáře