Skončila konference Game Access, přinesla spoustu hvězd i indie vývojářů

PC a technika | |

Skončila konference Game Access, přinesla spoustu hvězd i indie vývojářů

Brněnská konference Game Access, přes drobné technické nedostatky, které se projevily třeba při projevu Jonathana Blowa, prokázala, že patří mezi významné akce evropského kalibru.


Spousta networkingu, indie i velkých vývojářů a zaměření na technickou a uměleckou stránku světa videoher – ziskového sektoru, v němž vidí nevyužití potenciál i firmy takového kalibru jako Amazon nebo Microsoft.

 

Brno, město her

Když už mluvíme o velkých jménech, nebyla jich nouze, velký prostor dostal kupříkladu Wargaming. Z těch, co na konferenci přímo přednášeli, zaujal třeba David Brevik, tvůrce legendárního Diabla nebo Krzysztof Pachulski, který pracuje na enginu Unreal v Epic Games, o nichž je v poslední době hodně slyšet.

I českých jmen bylo v Brně dost, kromě Warhorse Studios můžeme zmínit mobilní Geewu nebo Madfinger Games – což je sice firma, které není věnováno tolik pozornosti, ale zaměstnává přes 100 lidí.

Hlavní prostor však dostali indie vývojáři, tedy ti, co pracují na hrách v malém týmu a s malým rozpočtem, zato však často s velkými ambicemi. Právě s nimi jsme mluvili o videohrách, umělé inteligenci, budoucnosti celého odvětví a jak na tom je videoherní trh v České republice i v zahraničí.

Game Access se mohl pochlubit také vysokými počty zahraničních účastníků, obzvláště viditelní byli polští herní vývojáři.

Profesionálně zorganizovaná konference probíhala v pátek a v sobotu a přinesla řadu přednášek a diskuzí, a celou akci zakončuje ještě nedělní festival, na nějž je vstup zdarma. Bohužel se konference potýkala s určitými organizačními nedostatky – fronta na kávovary by u akce podobného rozsahu být nemusela, stejně tak místy poněkud zmatečné značení lokací nebylo ideální; přešlapy však lze odpustit, jde o drobnosti.

Game Access se konal již čtvrtým rokem a opětovně na brněnském výstavišti.

Podle predikcí společnosti GlobalData dosáhne videoherní trh hodnoty 300 miliard dolarů do roku 2025, a to díky mobilním hrám, cloud gamingu a inovacím v oboru – kupříkladu virtuální realitě, jejíž největší uplatnění by mělo být právě v oblasti entertainmentu.


Úvodní foto: © RedlineVector - Adobe Stock


Články z rubriky

Nvidia kupuje DeepMap"

Americká Nvidia kupuje DeepMap, společnost vytvářející precizní mapy ve vysoké kvalitě.
více »


Nvidia Grace: 10 rychlejší výkon v AI, slibuje firma"

Nvidia se na umělou inteligenci zaměřuje dlouhodobě, a její nové CPU zaměřené na datacentra a postavené na architektuře britského Armu toho má být dalším důkazem.
více »


Kvantové počítače jsou realitou, ale v roce 2021 je nečekejme"

John Roese, technický ředitel pro Dell Technologies, přednesl – samozřejmě v online prostředí, jinak to dnes moc nejde – svoji predikci pro některé z bleeding-edge technologií.
více »


Jak uniknout z vendor locku?"

Vendor lock, pod kterým se schovává absolutní závislost na produktech, službách či know-how jednoho dodavatele, se potenciálně může týkat úplně všech.
více »


Forrester: IoT chaos na obzoru"

Zařízení je hodně, stejně tak standardů – a způsobů připojení. Trh bude mít ještě co dělat.
více »


Související články


Tagy

Game Access videohry PC VR AR predikce konference veletrh

Komentáře