Skončila konference Game Access, přinesla spoustu hvězd i indie vývojářů

PC a technika | |

Skončila konference Game Access, přinesla spoustu hvězd i indie vývojářů

Brněnská konference Game Access, přes drobné technické nedostatky, které se projevily třeba při projevu Jonathana Blowa, prokázala, že patří mezi významné akce evropského kalibru.


Spousta networkingu, indie i velkých vývojářů a zaměření na technickou a uměleckou stránku světa videoher – ziskového sektoru, v němž vidí nevyužití potenciál i firmy takového kalibru jako Amazon nebo Microsoft.

 

Brno, město her

Když už mluvíme o velkých jménech, nebyla jich nouze, velký prostor dostal kupříkladu Wargaming. Z těch, co na konferenci přímo přednášeli, zaujal třeba David Brevik, tvůrce legendárního Diabla nebo Krzysztof Pachulski, který pracuje na enginu Unreal v Epic Games, o nichž je v poslední době hodně slyšet.

I českých jmen bylo v Brně dost, kromě Warhorse Studios můžeme zmínit mobilní Geewu nebo Madfinger Games – což je sice firma, které není věnováno tolik pozornosti, ale zaměstnává přes 100 lidí.

Hlavní prostor však dostali indie vývojáři, tedy ti, co pracují na hrách v malém týmu a s malým rozpočtem, zato však často s velkými ambicemi. Právě s nimi jsme mluvili o videohrách, umělé inteligenci, budoucnosti celého odvětví a jak na tom je videoherní trh v České republice i v zahraničí.

Game Access se mohl pochlubit také vysokými počty zahraničních účastníků, obzvláště viditelní byli polští herní vývojáři.

Profesionálně zorganizovaná konference probíhala v pátek a v sobotu a přinesla řadu přednášek a diskuzí, a celou akci zakončuje ještě nedělní festival, na nějž je vstup zdarma. Bohužel se konference potýkala s určitými organizačními nedostatky – fronta na kávovary by u akce podobného rozsahu být nemusela, stejně tak místy poněkud zmatečné značení lokací nebylo ideální; přešlapy však lze odpustit, jde o drobnosti.

Game Access se konal již čtvrtým rokem a opětovně na brněnském výstavišti.

Podle predikcí společnosti GlobalData dosáhne videoherní trh hodnoty 300 miliard dolarů do roku 2025, a to díky mobilním hrám, cloud gamingu a inovacím v oboru – kupříkladu virtuální realitě, jejíž největší uplatnění by mělo být právě v oblasti entertainmentu.


Úvodní foto: © RedlineVector - Adobe Stock


Články z rubriky

Mobilní podvody, sofistikované škodlivé spamy, IoT malware a botnety v roce 2020"

Další prognózu na příští rok v oblasti bezpečnosti přináší Avast. Bezpečnostní odborníci z Avast Threat Labs předpokládají větší zaměření na ochranu dat, a to zejména v oblasti umělé inteligence.
více »


Zákazníci potvrdili zájem o Black Friday, prodeje rostou"

Digitální svátek Black Friday se od svého vzniku hodně proměnil.
více »


Forrester: Edge computing bude hitem roku 2020"

Internet věcí a spotřebitelská zařízení budou v roce 2020 klíčovou technologií, napovídá nedávný výzkum od Forrester Research.
více »


První IoT řešení pro léčbu cukrovky na světě"

Firmy Ericsson a Brighter představují první komerční řešení internetu věcí na světě určeném pro monitorování léčbu cukrovky.
více »


Canalys Channels Forum 2019: Byznys je o lidech, internet osobní setkání nenahradí"

Utužování dobrých vztahů mezi klienty a partnery je vždy dobrý nápad, a nikde to není tak důležité jako u channel sales.
více »


Související články


Tagy

Game Access videohry PC VR AR predikce konference veletrh

Komentáře