Microsoft koupil Bethesdu: Druhá největší herní transakce všech dob

PC a technika | |

Microsoft koupil Bethesdu: Druhá největší herní transakce všech dob

Druhá největší transakce za 7,5 miliard dolarů proběhla ke konci září, když Microsoft koupil studio ZeniMax a s ním i studio Bethesda a přidružené vývojáře.


Xbox vs Playstation je dlouhodobá konzolová válka. Microsoft patří mezi studia velmi aktivní v oblasti virtuální reality, esportů, umělé inteligence a vlastně všeho, co se týká nejmodernějších technologií – uvidíme, co se získanými značkami her firma předvede. Není tajemstvím, že co se týče streamování her na dálku či virtuální realitou má technologické dítě Billa Gatese velké plány.

Spolu s Bethesdou získal Microsoft značky her jako je Doom, Fallout, Elder Scrolls, Quake, Wolfenstein, Dishonored, Prey a další. Akvizice bude dokončena v prvním nebo druhém kvartálu příštího roku. Microsoft příliš nehodlá do práce Bethesdy zasahovat.

Microsoft v posledních letech výrazně podporuje nejen Xbox, ale také PC platformu, i kvůli tomu, že stolní počítače umožní výrazně větší hrátky s technologiemi a jádrem her než konzole.

Je nutné počkat, jak se akvizice projeví, ale jde o druhou největší transakci ve videoherním průmyslu vůbec – je vidět, že Microsoft nehodlá na hrách nijak šetřit. S úspěchem posledního Flight Simulatoru by to mohlo předznamenávat první krůčky do nové etapy videoher.

To ale předbíháme. Virtuální realita je stále minoritní záležitostí, a i vlivem koronavirové pandemie je nyní vývoj poněkud zpomalený, neboť VR headsety nejsou prioritou pro firmy, které chtějí spořit. Oculus a další firmy přesto pár novinek oznámily, takže není všem dnům konec.


Úvodní foto: © Scanrail - Adobe Stock


Články z rubriky

Díky cloudu může datacentrum využívat každá firma"

Vlastní server si totiž už dávno nemusíte fyzicky pořizovat. Pro firmy či jednotlivce dává mnohem větší smysl využít výhod moderních cloudových služeb.
více »


Nvidia kupuje DeepMap"

Americká Nvidia kupuje DeepMap, společnost vytvářející precizní mapy ve vysoké kvalitě.
více »


Nvidia Grace: 10 rychlejší výkon v AI, slibuje firma"

Nvidia se na umělou inteligenci zaměřuje dlouhodobě, a její nové CPU zaměřené na datacentra a postavené na architektuře britského Armu toho má být dalším důkazem.
více »


Kvantové počítače jsou realitou, ale v roce 2021 je nečekejme"

John Roese, technický ředitel pro Dell Technologies, přednesl – samozřejmě v online prostředí, jinak to dnes moc nejde – svoji predikci pro některé z bleeding-edge technologií.
více »


Jak uniknout z vendor locku?"

Vendor lock, pod kterým se schovává absolutní závislost na produktech, službách či know-how jednoho dodavatele, se potenciálně může týkat úplně všech.
více »


Související články


Tagy

bethesda xbox VR virtuální realita Microsft videohry VR headsety Oculus Facebook technologie akvizice

Komentáře