Lenovo představilo AR/VR headset ThinkReality A6

PC a technika | |

Lenovo představilo AR/VR headset ThinkReality A6

Na oblast umělé reality tak opětovně míří i čínské Lenovo.


Pro firmu je to logická oblast. Lenovo se v posledních letech profilovala mimo jiné i jako hráčská společnost; někoho proto možná překvapí, že headset ThinkReality A6 míří na korporátní prostředí. I to ale odpovídá zajeté strategii, která je v případě čínského obra široká. Zároveň s headsetem Lenovo vypustilo na světlo světa i softwarovou platformu pro vývoj aplikací ThinkReality.

 

Průmyslové VR se daří lépe než spotřebitelské

ThinkReality A6 připomíná HoloLens 2, i v tomto případě jde o bezdrátový „vizor“, který 3D grafiku promítá na reálné prostředí; nejlépe tak headset vystihuje pojem smíšená realita. Datum, kdy bude headset vydán a kolik bude stát, zatím není známé.

Lenovo už má vlastní headset z dřívějška, Mirage Solo, avšak ThinkReality A6 je prvním, který míří primárně na průmysl. Pomoci by měl kupříkladu technikům v terénu, cílem je snížit chybovost a čas nutný na údržbu a zvýšit kvalitu výcviku nových zaměstnanců.

Zařízení váží 380 gramů, což z něj dělá jedno z nejlehčích zařízení na trhu. Výpočetní komponenty jsou totiž umístěny na separátním zařízení, které lze připevnit třeba k opasku. Je to zajímavé řešení, ale ne nelogické: únava hlavy může být pro pracovníka problémem, obzvláště, když headset musí nosit po delší dobu.

AR a VR se u spotřebitelů zatím moc nedaří, na vině je pravděpodobně hlavně vysoká cena headsetů, malý počet dobře fungujících aplikací i celkově relativně nízká kvalita virtuální reality v porovnání třeba s několika propojenými kvalitními monitory.

V byznysu se ale, obzvláště smíšeným řešením, daří lépe. Podle IDC budou podnikové headsety, brýle a podobně letos zodpovědné za majoritu z 20,4 miliard dolarů, které mají být letos utraceny za VR/AR zařízení.


Úvodní foto: © Lenovo


Články z rubriky

Kvantové počítače jsou realitou, ale v roce 2021 je nečekejme"

John Roese, technický ředitel pro Dell Technologies, přednesl – samozřejmě v online prostředí, jinak to dnes moc nejde – svoji predikci pro některé z bleeding-edge technologií.
více »


Jak uniknout z vendor locku?"

Vendor lock, pod kterým se schovává absolutní závislost na produktech, službách či know-how jednoho dodavatele, se potenciálně může týkat úplně všech.
více »


Forrester: IoT chaos na obzoru"

Zařízení je hodně, stejně tak standardů – a způsobů připojení. Trh bude mít ještě co dělat.
více »


ONLINE SPECIÁL: AI v boji proti bezpečnostním hrozbám"

JAK NA TO, když chceme automatizaci a strojové učení použít v IT bezpečnosti.
více »


Microsoft koupil Bethesdu: Druhá největší herní transakce všech dob"

Druhá největší transakce za 7,5 miliard dolarů proběhla ke konci září, když Microsoft koupil studio ZeniMax a s ním i studio Bethesda a přidružené vývojáře.
více »


Související články


Tagy

Lenovo VR AR smíšená realita headset brýle zařízení HoloLens Čína

Komentáře