5G: základ VR headsetů příští generace?

PC a technika | |

5G: základ VR headsetů příští generace?

Kombinace VR helem a 5G sítě k vytvoření cloudového VR by mohlo fungovat, jenže už z principu se nezdá příliš pravděpodobná – je totiž nutné překonat řadu nelehkých výzev.


Fandové virtuální reality vkládají do 5G značné naděje, řeší totiž důležitý problém; podobný, jako třeba vzdálené streamování her, totiž to, když uživatel požaduje kvalitní VR zážitek ve vysokém rozlišení, ale nemá dostatečně výkonný počítač. Potřebný hardware na rozběhnutí pokročilého VR vyžaduje velmi solidní zázemí, které není zrovna levné.

 

Sliby operátorů – přemění se tentokrát v realitu?

Odpovědí by i zde mohl být cloud. Vysokorychlostní síť s nízkou latencí může potenciálně fungovat, jenže Wi-Fi připojení dnes není natolik stabilní, aby to bylo realistické: Ethernetové připojení dává větší smysl, jenže to zase není bezdrátové a ani praktické.

A cíl je v tomto případě jasný: mobilita, flexibilita.

Obzvláště američtí operátoři, AT&T a Verizon, vsází na možnosti 5G velmi výrazně, ale ani Deutsche Telekom není zrovna pesimistický. Jenže opětovně jde asi spíše o představy operátorů, spíše než o skutečnost; ono se stačí podívat na dřívější sliby o 3G a 4G.

Palmer Luckey, vynálezce slavného headsetu Oculus Rift, minulý rok slavně prohlásil, že žádný VR headset za žádnou cenu není v současnosti připraven na vstup na mainstreamový trh; to je také problematické: ceny jsou vysoké, kvalita nízká, výzvy nevyřešené a hype křivka příliš vysoko.

Prodeje VR headsetů rostou, ale poměrně pomalu, tato data potvrzuje Sony s PlayStation VR i analytici z Canalysu.

Sen o cloudovém VR přes 5G síť je hezký, avšak notně vzdálený. Vyřešit latenci, rychlost a stabilitu (90 FPS je nejnižší limit pro to, aby nás z VR nezačala bolet hlava nebo se dělat nevolno) potrvá ještě dlouho, stejně jako samotná implementace vysokorychlostní sítě.

Naděje raději zatím ještě nechte u ledu: pár let vývoje a VR bude novým trendy zábavním zážitkem světa.



Články z rubriky

Celní válka se komplikuje: Dostane Huawei 2 roky výjimku?"

Americké ministerstvo obchodu doporučuje restrikcím vůči Huawei dát 2 roky výjimku.
více »


Konica Minolta představila chytré brýle pro průmysl"

S AR/VR brýlemi se v posledních měsících roztrhl pytel, a své řešení chytrých brýlí nyní na trh přinesla i Konica Minolta.
více »


Skončila konference Game Access, přinesla spoustu hvězd i indie vývojářů"

Brněnská konference Game Access, přes drobné technické nedostatky, které se projevily třeba při projevu Jonathana Blowa, prokázala, že patří mezi významné akce evropského kalibru.
více »


Google Glass Enterprise 2: lepší AR pro podniky"

Po Microsoftu a jeho HoloLens 2 vydal druhou verzi svých AR brýlí i Google: hlavním vylepšením je lepší kamera a rychlejší procesor.
více »


Lenovo představilo AR/VR headset ThinkReality A6"

Na oblast umělé reality tak opětovně míří i čínské Lenovo.
více »


Související články


Tagy

VR AR brýle výzkum vývoj 5G Oculus Rift operátoři cloud ethernet Wi-Fi PC výkon

Komentáře