5G: základ VR headsetů příští generace?

PC a technika | |

5G: základ VR headsetů příští generace?

Kombinace VR helem a 5G sítě k vytvoření cloudového VR by mohlo fungovat, jenže už z principu se nezdá příliš pravděpodobná – je totiž nutné překonat řadu nelehkých výzev.


Fandové virtuální reality vkládají do 5G značné naděje, řeší totiž důležitý problém; podobný, jako třeba vzdálené streamování her, totiž to, když uživatel požaduje kvalitní VR zážitek ve vysokém rozlišení, ale nemá dostatečně výkonný počítač. Potřebný hardware na rozběhnutí pokročilého VR vyžaduje velmi solidní zázemí, které není zrovna levné.

 

Sliby operátorů – přemění se tentokrát v realitu?

Odpovědí by i zde mohl být cloud. Vysokorychlostní síť s nízkou latencí může potenciálně fungovat, jenže Wi-Fi připojení dnes není natolik stabilní, aby to bylo realistické: Ethernetové připojení dává větší smysl, jenže to zase není bezdrátové a ani praktické.

A cíl je v tomto případě jasný: mobilita, flexibilita.

Obzvláště američtí operátoři, AT&T a Verizon, vsází na možnosti 5G velmi výrazně, ale ani Deutsche Telekom není zrovna pesimistický. Jenže opětovně jde asi spíše o představy operátorů, spíše než o skutečnost; ono se stačí podívat na dřívější sliby o 3G a 4G.

Palmer Luckey, vynálezce slavného headsetu Oculus Rift, minulý rok slavně prohlásil, že žádný VR headset za žádnou cenu není v současnosti připraven na vstup na mainstreamový trh; to je také problematické: ceny jsou vysoké, kvalita nízká, výzvy nevyřešené a hype křivka příliš vysoko.

Prodeje VR headsetů rostou, ale poměrně pomalu, tato data potvrzuje Sony s PlayStation VR i analytici z Canalysu.

Sen o cloudovém VR přes 5G síť je hezký, avšak notně vzdálený. Vyřešit latenci, rychlost a stabilitu (90 FPS je nejnižší limit pro to, aby nás z VR nezačala bolet hlava nebo se dělat nevolno) potrvá ještě dlouho, stejně jako samotná implementace vysokorychlostní sítě.

Naděje raději zatím ještě nechte u ledu: pár let vývoje a VR bude novým trendy zábavním zážitkem světa.


Úvodní foto: Fotolia © Sergey Novikov


Články z rubriky

ONLINE SPECIÁL: AI v boji proti bezpečnostním hrozbám"

JAK NA TO, když chceme automatizaci a strojové učení použít v IT bezpečnosti.
více »


Microsoft koupil Bethesdu: Druhá největší herní transakce všech dob"

Druhá největší transakce za 7,5 miliard dolarů proběhla ke konci září, když Microsoft koupil studio ZeniMax a s ním i studio Bethesda a přidružené vývojáře.
více »


Oculus dává ruce pryč od PC, chce se soustředit na samostatná zařízení"

Oculus, vlastněný Facebook, vydal populární Oculus Rift (S) a snad ještě populárnější Oculus Quest. Právě na tu druhou, bezdrátovou variantu, se chce dále soustředit.
více »


WEBCAST: Robustní ochrana firemní infrastruktury & cloudů"

aneb Vše, co vás zajímá o společnosti Kaspersky
více »


Oculus Go skončil, pro VR je to dobrá zpráva"

Oculus Go patřil mezi nejlevnější z headsetů pro virtuální realitu. Jeho konec nepřekvapuje, pro trh jako takový je ale dobrý.
více »


Související články


Tagy

VR AR brýle výzkum vývoj 5G Oculus Rift operátoři cloud ethernet Wi-Fi PC výkon

Komentáře