5G: základ VR headsetů příští generace?

PC a technika | |

5G: základ VR headsetů příští generace?

Kombinace VR helem a 5G sítě k vytvoření cloudového VR by mohlo fungovat, jenže už z principu se nezdá příliš pravděpodobná – je totiž nutné překonat řadu nelehkých výzev.


Fandové virtuální reality vkládají do 5G značné naděje, řeší totiž důležitý problém; podobný, jako třeba vzdálené streamování her, totiž to, když uživatel požaduje kvalitní VR zážitek ve vysokém rozlišení, ale nemá dostatečně výkonný počítač. Potřebný hardware na rozběhnutí pokročilého VR vyžaduje velmi solidní zázemí, které není zrovna levné.

 

Sliby operátorů – přemění se tentokrát v realitu?

Odpovědí by i zde mohl být cloud. Vysokorychlostní síť s nízkou latencí může potenciálně fungovat, jenže Wi-Fi připojení dnes není natolik stabilní, aby to bylo realistické: Ethernetové připojení dává větší smysl, jenže to zase není bezdrátové a ani praktické.

A cíl je v tomto případě jasný: mobilita, flexibilita.

Obzvláště američtí operátoři, AT&T a Verizon, vsází na možnosti 5G velmi výrazně, ale ani Deutsche Telekom není zrovna pesimistický. Jenže opětovně jde asi spíše o představy operátorů, spíše než o skutečnost; ono se stačí podívat na dřívější sliby o 3G a 4G.

Palmer Luckey, vynálezce slavného headsetu Oculus Rift, minulý rok slavně prohlásil, že žádný VR headset za žádnou cenu není v současnosti připraven na vstup na mainstreamový trh; to je také problematické: ceny jsou vysoké, kvalita nízká, výzvy nevyřešené a hype křivka příliš vysoko.

Prodeje VR headsetů rostou, ale poměrně pomalu, tato data potvrzuje Sony s PlayStation VR i analytici z Canalysu.

Sen o cloudovém VR přes 5G síť je hezký, avšak notně vzdálený. Vyřešit latenci, rychlost a stabilitu (90 FPS je nejnižší limit pro to, aby nás z VR nezačala bolet hlava nebo se dělat nevolno) potrvá ještě dlouho, stejně jako samotná implementace vysokorychlostní sítě.

Naděje raději zatím ještě nechte u ledu: pár let vývoje a VR bude novým trendy zábavním zážitkem světa.


Úvodní foto: Fotolia © Sergey Novikov


Články z rubriky

Mobilní podvody, sofistikované škodlivé spamy, IoT malware a botnety v roce 2020"

Další prognózu na příští rok v oblasti bezpečnosti přináší Avast. Bezpečnostní odborníci z Avast Threat Labs předpokládají větší zaměření na ochranu dat, a to zejména v oblasti umělé inteligence.
více »


Zákazníci potvrdili zájem o Black Friday, prodeje rostou"

Digitální svátek Black Friday se od svého vzniku hodně proměnil.
více »


Forrester: Edge computing bude hitem roku 2020"

Internet věcí a spotřebitelská zařízení budou v roce 2020 klíčovou technologií, napovídá nedávný výzkum od Forrester Research.
více »


První IoT řešení pro léčbu cukrovky na světě"

Firmy Ericsson a Brighter představují první komerční řešení internetu věcí na světě určeném pro monitorování léčbu cukrovky.
více »


Canalys Channels Forum 2019: Byznys je o lidech, internet osobní setkání nenahradí"

Utužování dobrých vztahů mezi klienty a partnery je vždy dobrý nápad, a nikde to není tak důležité jako u channel sales.
více »


Související články


Tagy

VR AR brýle výzkum vývoj 5G Oculus Rift operátoři cloud ethernet Wi-Fi PC výkon

Komentáře