Virtuální sport naživo. Budoucnost entertainmentu je v interakci

Esporty | |

Virtuální sport naživo. Budoucnost entertainmentu je v interakci

Fotbal je sport hojně sledovaný, populární a – co je důležité – velmi, velmi bohatý. Využít jeho potenciálu v digitální éře jde různými způsoby, jednu z cest naznačuje nový druh hry nazvaný Live Penalty.


Ač je rozumné vkládat daleko větší naděje do virtuální reality a esportů, v aplikacích na smartphony je zatím peněz opravdu hodně, jak dokazují obří zisky her typu Clash of Clans; vývojáři této mobilní online videohry patří mezi největší daňové poplatníky ve Finsku.

Live Penalty je poněkud zvláštní kombinací světů reálného a virtuálního; při veřejné prezentaci se ale ukázalo, že to může fungovat. Jak to funguje? Uživatelé za pomocí smartphonu ovládají robota, který za ně vystřelí míč odpovídající rychlostí a směrem, tam, kam na mobilu snadno vyberou. Míč následně ve speciálním studiu živě chytá profesionální brankář – nebo kdokoliv jiný. Uživatelé mohou vše provádět třeba doma z gauče, stačí jim připojení k internetu.

JE to zajímavý systém, byť zatím je otázka, jak ho rozumným způsobem monetizovat. Jednoduché aplikační rozhraní ale slibuje snadné šíření technologie.

Fotbal doma z postele

Za vývojem stojí firmy Smashbuster, STRV a produkční společnost first.FRAME. Projekt Live Penalty byl poprvé představen v rámci německého akcelerátoru leAD/Sport1, už nyní se komunikuje o rozšíření projektu s týmy z německé Bundesligy a také s brazilskými fotbalovými organizacemi.

Live Penalty dává smysl hlavně pro ty, kteří chtějí velmi interaktivní zážitky, jaké nabídne virtuální realita, ale bez významné finanční investice. Ceny VR headsetů sice klesají, ale samotný hardware nutný k provozu těch lepších kousků se značně prodraží, řádově jde o mnoho desítek tisíc korun. Aplikace na smartphone, který už má dnes praktický každý, je oproti tomu zcela nenáročná.

Zda však zákazníci koncept přijmou se ukáže příští rok. Už v prvním čtvrtletí má být aplikace uvolněna mezi veřejnost v ČR i na Slovensku.

Prozatím bude hra fungovat tím způsobem, že se přihlásí hráči a v dopředu ohlášeném termínu se bude hrát; kapacita je neomezená. Ze studia poběží živý přenos, podobně jako při esportových turnajích.


Úvodní foto: © Michal Jarmoluk - Pixabay


Články z rubriky

Microsoft koupil Bethesdu: Druhá největší herní transakce všech dob"

Druhá největší transakce za 7,5 miliard dolarů proběhla ke konci září, když Microsoft koupil studio ZeniMax a s ním i studio Bethesda a přidružené vývojáře.
více »


Oculus Go skončil, pro VR je to dobrá zpráva"

Oculus Go patřil mezi nejlevnější z headsetů pro virtuální realitu. Jeho konec nepřekvapuje, pro trh jako takový je ale dobrý.
více »


Fanoušci esportů dávají na sponzoring i influencery, firmám se podpora vyplatí"

Esporty už globálně oslovují přes 500 milionů diváků; i v Česku jejich popularita rychle roste.
více »


Virtuální sport naživo. Budoucnost entertainmentu je v interakci"

Fotbal je sport hojně sledovaný, populární a – co je důležité – velmi, velmi bohatý. Využít jeho potenciálu v digitální éře jde různými způsoby, jednu z cest naznačuje nový druh hry nazvaný Live...
více »


Esport jako investiční příležitost"

Kromě nedávného Mistrovství světa ve videohrách byla součástí celé akce také konference Fenomén esport. Smyslem bylo upozornit na příležitosti, které mladý trh esportů nabízí.
více »


Související články


Tagy

entertainment průmysl VR virtuální realita headsety monetizace smartphony aplikace

Komentáře