Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Digitalizace | |

Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.


Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.

Úvodní foto: © FotolEdhar - Fotolia.com


Články z rubriky

Dell Technologies: Rok 2020 bude milníkem ve vývoji technologií"

Podniky by měly věnovat pozornost zjednodušování a automatizaci IT infrastruktury, cloudovým modelům spotřeby či novým možnostem, jež přinese konektivita 5G. Důležité bude i stanovovat si cíle s ohledem...
více »


Technologické trendy pro rok 2020 v oblasti správy dat"

V průběhu roku 2019 měly technologie i nadále transformativní vliv na firmy a komunity. Byl to rok rychlého rozvoje, od prvních využití technologie 5G ve firmách až po pochopení způsobu práce s umělou inteligencí...
více »


Gartner: Integrací IoT a blockchainu přibývá, je to ale technologie konce příštího desetiletí"

Internet věcí a blockchain k sobě jdou – i přes to, že svět technologií už začíná chápat, že blockchain je pouze jen a jedině databází; byť specifickou.
více »


5G v roce 2020? Stále spíše výjimka"

Američtí mobilní operátoři s radostí mluví o tom, jak skvělé a revoluční 5G je. Skoro by se zdálo, že už normálně funguje a všichni ho používají.
více »


Blockchain jako bojovník proti fake news"

Technologie blockchainu se může využít coby nástroj autentizace textů, fotek i videí. S pilotním projektem boje za věrohodnost médií začal deník The New York Times.
více »


Související články


Tagy

investice marketing vývoj data umělá inteligence analytika monitoring reklama

Komentáře