Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Digitalizace | |

Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.


Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.

Úvodní foto: © FotolEdhar - Fotolia.com


Články z rubriky

Mají smysl 5G telefony a notebooky? Raději ještě počkejte"

Mobilů a laptopů kompatibilních s novou sítí 5G je už celá řada. Má ale opravdu smysl je kupovat už teď?
více »


Strojové učení se stává dostupným díky open source"

Se zrychlující se digitalizací shromažďují firmy stále větší množství dat. Podívat se na ně očima stroje pak může přinést větší vhled do vlastního byznysu i objevování nečekaných příležitostí....
více »


Microsoft vyvíjí nové technologie na detekci deepfake videí"

Deepfake videa, velmi věrohodně vypadající videa, která upravují obsah tak, aby seděl do kontextu, který tvůrce chce, jsou velkým problémem moderního digitálního světa.
více »


Cveto Gašperut: Pokrytí 5G sítí v Česku zlepší aukce kmitočtů v 700MHz pásmu"

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s country managerem firmy Ericsson v České republice, Cveto Gašperutem.
více »


Výhody hybridního multicloudu"

Dáváte aplikace, mikroslužby nebo třeba modely strojového učení na jediný veřejný cloud? Pozor, ne tak rychle.
více »


Související články


Tagy

investice marketing vývoj data umělá inteligence analytika monitoring reklama

Komentáře