Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Digitalizace | |

Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.


Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.

Úvodní foto: © FotolEdhar - Fotolia.com


Články z rubriky

Za porušení GDPR letos padly pokuty ve výši stovek milionů eur"

Společnosti British Airways, Marriott International a Google dostaly kvůli únikům dat nejvyšší pokuty.
více »


Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí"

Ze studie pro firmu PayPal zpracované agenturou Ipsos vyplynulo, že smartphony využívají uživatelé k nákupům přes internet stále častěji - což samozřejmě není překvapením.
více »


IoT čeká v roce 2020 velký vzestup, ale bezpečnost stále nebude dostatečná"

Hype křivka IoT už překonala ta největší očekávání i nejhorší propady a ustaluje se: A ukazuje, že jak pojem samotný, tak související technologie tu s námi budou i dál.
více »


Studie Cisco 2020: Intent-based sítě chtějí nasadit 3/4 firem, pomoci má AI"

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem, ukázala studie Cisco 2020 Global Networking Trends Report.
více »


Studie APC by Scheider Electric: Edge computing přinese kromě benefitů i nové výzvy"

Do roku 2024 utratí společnosti ročně za digitální transformaci přes 650 miliard dolarů. Nárůst počtu zařízení a tvorba distribuovaných sítí edge computingu ale přinese nové problémy, které bude nutné...
více »


Související články


Tagy

investice marketing vývoj data umělá inteligence analytika monitoring reklama

Komentáře