Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Digitalizace | |

Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.


Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.


Články z rubriky

Red Hat: Žijeme v open source světě"

Nový průzkum firmy Red Hat konstruuje obrázek světa, který je hodně otevřený a dostupný: a napovídá, že open source je skutečně cestou vpřed.
více »


Australské vlaky jsou vybaveny snímači a kamerami, vrhají se do strojového učení"

Skupina vlaků ze Sydney získala inteligentní software vytvořený týmy z firem Downer EDI a Microsoft Azure. Systém má sledovat technický stav souprav a pomáhat s rozhodnutími na základě dat.
více »


Australská pošta začala využívat analýzu výkonu od Google Cloud."

Analýza bude probíhat pomocí BigQuery, webové služby schopné zpracovávat obrovské množství dat najednou. Australská pošta to oznámila na akci Google Next v San Francisku.
více »


Banky zacházejí s daty neefektivně, vyplývá z průzkumu"

Distribuce dat u finančních institucí je vysoce neefektivní, zákazníky a firmy vystavuje finančnímu, regulatornímu a komerčnímu riziku, vyplývá z průzkumu.
více »


Další otřesy v hybridním cloudu: HPE s Nutanixem vyzývají Dell EMC a VMware"

Nová nabídka HPE využije Enterprise Cloud OS Nutanixu s bezplatně zabudovaným AHV hypervizorem, poskytovaným skrze HPE GreenLake. Zákazníci tak získají plně HPE spravované hybridní cloudové řešení.
více »


Související články


Tagy

investice marketing vývoj data umělá inteligence analytika monitoring reklama

Komentáře