Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Digitalizace | |

Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí, z nichž například vyplývá, že hlavní prioritou marketingu se během tří let stane ziskovost, většina podniků bude nucena osekat marketingovou analytiku na polovinu a významně vzroste význam AI a autonomních systémů při tvorbě a distribuci reklamního obsahu.


Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.


Články z rubriky

Gartner: Rozšířená analytika bude dominantním trendem letošního roku"

Analytika poháněná umělou inteligencí a strojovým učením bude na trhu hrát prim, věří analytici společnosti Gartner.
více »


Důvěřují konečně banky kryptoměnám? JP Morgan spouští JPM Coin"

Americká banka JP Morgan stvořila vlastní kryptoměny. Říká jí JPM Coin a klienti s ní budou moci platit samotné bance. Jde o první případ, kdy se banky rozhodly pro takového řešení v podobě kryptoměn.
více »


Vzdálené ovládání samořiditelných automobilů pomocí crowdsourcingu"

Pro zrychlení nasazení technologie samořiditelných aut by bylo možné využít kombinaci inteligence umělé a lidské, věří vědci z Michiganské univerzity.
více »


Česko roku 2018: 3D tisk využívají 4 % firem, jsme těsně nad průměrem EU"

Další z dat Českého statistického úřadu se týká jiné inovativní technologie: 3D tisku. I v tomto případě přináší informace ČSÚ zajímavý vhled to rychle rostoucího segmentu IT.
více »


Podnikové biometrické zabezpečení, část 1.: Typy autentizace a spolehlivost"

Bezpečnost a soukromí jsou velké strašáky každé firmy současnosti, nehledě na velikosti. Biometrická autentizace je rychlá, praktický a zdánlivě též velmi bezpečná, rozhodně více než tradiční hesla,...
více »


Související články


Tagy

investice marketing vývoj data umělá inteligence analytika monitoring reklama

Komentáře