Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc

Digitalizace | |

Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc

Nejlákavějšími výhodami sítí 5G jsou pro zákazníky vysoká rychlost, nízká latence a garance kvality. Vyplývá to ze studie Report ConsumerLab společnosti Ericsson.


Uživatelé smartphonů očekávají, že nejvíce aplikací a služeb se stane mainstreamem do 2 až 3 let od nástupu 5G. Tato doba se liší napříč jednotlivými trhy. Předpokládáme, že v USA k tomu dojde během jednoho roku od spuštění, v západní Evropě během 2,5 let a více.

Průměrně 67 % uživatelů je ochotných zaplatit za aplikace a služby, které jsou pro ně zajímavé a relevantní. Jsou schopní zaplatit 20 % nad rámec svých současných výdajů, aby získali výhody 5G. Inovátoři, tedy zákazníci, kteří jsou ochotni zkoušet a používat nové technologie ještě předtím, než to udělá i většina, by zaplatili až 32 % více, než platí dnes.

Největší zájem a ochotu platit za službu zaznamenává u spotřebitelů domácí bezdrátové širokopásmové připojení. Za možnost posunout se od tradiční kabelové televize směrem k 5G TV by bylo ochotných zaplatit až 74 % uživatelů. Podobný zájem je i o 5G zóny, které budou nabízet velmi rychlé připojení ve veřejných lokalitách, jako jsou letiště, nákupní ulice nebo kancelářské prostory.

S rozšířením 5G bude třeba najít nové způsoby a nové modely, jak za tyto služby platit. Pro 4 z 10 uživatelů chytrých telefonů bude důležité zvažovat nové služby, bezpečnost a důvěryhodnost připojení při výběru 5G datového plánu.

„Velkou výzvou při implementaci 5G sítí bude pro všechny mobilní operátory nejen nastavení vztahu ke koncovým uživatelům, ale také návrh interní strategie. Klíčové bude najít vhodné případy užití, správný obchodní model pro koncové i firemní zákazníky, a rozvoj privátních sítí. Operátoři se musí připravit na komplexnost provozu, automatizaci, strojové učení a umělou inteligenci,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.


Úvodní foto: © LHG - Adobe Stock


Články z rubriky

EY: Vývoj pandemie může digitální transformaci urychlit, firmy chtějí cloud a AI"

V digitální transformaci jsou nejdále maloobchod, průmyslová výroba či telekomunikace. Firmy se vedle investic do ICT snaží i motivovat zaměstnance, aby si doplnili vzdělání v oblasti správy technologií.
více »


Chatbot Cortana od Microsoftu končí"

Microsoft se to sice snaží zakrýt, pravda je však taková, že asistentka Cortana, tak jak ji známe, přestane po jarních updatech existovat. Digitální asistent nebude ve Windows 10 nadále jednoduše přístupný...
více »


Co se děje uvnitř domu"

Wi-Fi signál a techniky umělé inteligence výzkumníkům umožňují překonat překážky a vidět skrze stěny. Máme se do budoucna obávat špehování a ztráty soukromí?
více »


IDC: Růst globálních výdajů na IT podpoří 5G v mobilech, prodej PC klesne"

Investice do IT by v letošním roce měly vyrůst o 5 %. Růst podpoří zájem uživatelů o chytré telefony s 5G, jenž by se měl projevit v druhé půlce roku, naopak výrobce PC podle analytiků čeká hubený rok.
více »


Elektronické volby: Člověka na Měsíc dostaneme, ale sečíst hlasy je stále problém"

Je to ironie. Žijeme ve světě, kde stavíme autonomní vozidla, trénujeme umělou inteligenci prakticky k čemukoliv a umíme velmi bezpečně spravovat celé finanční systémy elektronicky – ale volby, ty jsou stále...
více »


Související články


Tagy

výdaje 5G rychlost latence mobilní operátor

Komentáře