Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí

Digitalizace | |

Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí

Ze studie pro firmu PayPal zpracované agenturou Ipsos vyplynulo, že smartphony využívají uživatelé k nákupům přes internet stále častěji - což samozřejmě není překvapením.


Čeští obchodníci, což už je zajímavější zjištění, vedle tuzemského trhu prodávají online nejčastěji do USA, Německa, Velké Británie, Francie, Kanady a Austrálie.

Téměř 80 % dotázaných spotřebitelů všech věkových skupin nakoupilo přes mobilní telefon, avšak pouze 63 % obchodů je optimalizovaných pro mobilní platby - toto číslo ovšem rychle roste, a i u nepříliš dobře optimalizovaných webů jde docela slušně nakupovat, byť pro uživatele to samozřejmě může být odstrašující.

"V České republice již 24 % malých a středních podniků využívá příležitost prodávat své výrobky a služby online – tedy podstatně větší procento, než je průměr všech 28 členských států EU (17 %). Je to příklad dobré praxe, protože data společnosti PayPal zároveň ukazují, že ti, kdo prodávají i do zahraničí, vykazují podstatně vyšší tempo růstu (14,3 %) oproti těm, kteří působí pouze na domácím trhu (2 %),“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.

Při rozhodování o nákupu pomocí mobilního zařízení hrají podstatnou roli bezpečnost a důvěra. Celosvětově by se nakupovat mobilně kvůli obavám o bezpečnost zdráhalo 51 % respondentů, ale v některých zemích se zákazníci bojí téměř o polovinu méně, například v Japonsku (28 %). Ze zkoumaných zemí byli nejopatrnější zákazníci z hlediska mobilních nákupů ve Velké Británii (64 %), Austrálii (63 %) a USA (58 %) – tedy anglicky mluvících zemích. Vysokou míru obav o bezpečnost mobilního prodeje v průzkumu vyjadřovali i obchodníci a jedná se pro ně o nejzávažnější faktor, proč se nepouští do mobilní optimalizace. Každý pátý s mobilním prodejem váhá kvůli pochybám o kvalitě zabezpečení zákaznických dat.

Nabídka a poptávka po prodeji přes sociální sítě je vyrovnaná. Každý třetí dotázaný obchodník a každý třetí dotázaný spotřebitel uvádí, že užívá sociální média k prodeji, respektive nákupu. Údaje se však v jednotlivých zemích liší. Největší oblibě se těší v Indii, kde sociální média využilo v uplynulých šesti měsících k nákupu 57 % spotřebitelů. Co se týče nejčastěji užívaných typů sociálních platforem v celosvětovém měřítku, žebříček vedou Facebook, Instagram a WhatsApp (35 % respondentů, kteří nakoupili přes sociální média, k tomu užilo platformy vlastněné společností Facebook). S rostoucí oblibou prodeje přes sociální sítě bude stále ostřeji sledováno, jaká data jsou při nákupu shromažďovaná a jaké to může mít dopady, zejména s ohledem na pozornost, jakou zákazníci i obchodníci věnují bezpečnosti.


Úvodní foto: © Romolo Tavani - Fotolia.com


Články z rubriky

Strojové učení se stává dostupným díky open source"

Se zrychlující se digitalizací shromažďují firmy stále větší množství dat. Podívat se na ně očima stroje pak může přinést větší vhled do vlastního byznysu i objevování nečekaných příležitostí....
více »


Microsoft vyvíjí nové technologie na detekci deepfake videí"

Deepfake videa, velmi věrohodně vypadající videa, která upravují obsah tak, aby seděl do kontextu, který tvůrce chce, jsou velkým problémem moderního digitálního světa.
více »


Cveto Gašperut: Pokrytí 5G sítí v Česku zlepší aukce kmitočtů v 700MHz pásmu"

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s country managerem firmy Ericsson v České republice, Cveto Gašperutem.
více »


Výhody hybridního multicloudu"

Dáváte aplikace, mikroslužby nebo třeba modely strojového učení na jediný veřejný cloud? Pozor, ne tak rychle.
více »


Investice do 5G sítě klesají, i vlivem pandemie"

Stejně jako celý technologický svět se i výstavba infrastruktury k novému bezdrátovému standardu o něco pozdrží.
více »


Související články


Tagy

PayPal internet bezpečnost finance spotřebitelé Facebook WhatsApp Instagram analýza studie data výzkum průzkum

Komentáře