Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí

Digitalizace | |

Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí

Ze studie pro firmu PayPal zpracované agenturou Ipsos vyplynulo, že smartphony využívají uživatelé k nákupům přes internet stále častěji - což samozřejmě není překvapením.


Čeští obchodníci, což už je zajímavější zjištění, vedle tuzemského trhu prodávají online nejčastěji do USA, Německa, Velké Británie, Francie, Kanady a Austrálie.

Téměř 80 % dotázaných spotřebitelů všech věkových skupin nakoupilo přes mobilní telefon, avšak pouze 63 % obchodů je optimalizovaných pro mobilní platby - toto číslo ovšem rychle roste, a i u nepříliš dobře optimalizovaných webů jde docela slušně nakupovat, byť pro uživatele to samozřejmě může být odstrašující.

"V České republice již 24 % malých a středních podniků využívá příležitost prodávat své výrobky a služby online – tedy podstatně větší procento, než je průměr všech 28 členských států EU (17 %). Je to příklad dobré praxe, protože data společnosti PayPal zároveň ukazují, že ti, kdo prodávají i do zahraničí, vykazují podstatně vyšší tempo růstu (14,3 %) oproti těm, kteří působí pouze na domácím trhu (2 %),“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel společnosti PayPal ve střední a východní Evropě.

Při rozhodování o nákupu pomocí mobilního zařízení hrají podstatnou roli bezpečnost a důvěra. Celosvětově by se nakupovat mobilně kvůli obavám o bezpečnost zdráhalo 51 % respondentů, ale v některých zemích se zákazníci bojí téměř o polovinu méně, například v Japonsku (28 %). Ze zkoumaných zemí byli nejopatrnější zákazníci z hlediska mobilních nákupů ve Velké Británii (64 %), Austrálii (63 %) a USA (58 %) – tedy anglicky mluvících zemích. Vysokou míru obav o bezpečnost mobilního prodeje v průzkumu vyjadřovali i obchodníci a jedná se pro ně o nejzávažnější faktor, proč se nepouští do mobilní optimalizace. Každý pátý s mobilním prodejem váhá kvůli pochybám o kvalitě zabezpečení zákaznických dat.

Nabídka a poptávka po prodeji přes sociální sítě je vyrovnaná. Každý třetí dotázaný obchodník a každý třetí dotázaný spotřebitel uvádí, že užívá sociální média k prodeji, respektive nákupu. Údaje se však v jednotlivých zemích liší. Největší oblibě se těší v Indii, kde sociální média využilo v uplynulých šesti měsících k nákupu 57 % spotřebitelů. Co se týče nejčastěji užívaných typů sociálních platforem v celosvětovém měřítku, žebříček vedou Facebook, Instagram a WhatsApp (35 % respondentů, kteří nakoupili přes sociální média, k tomu užilo platformy vlastněné společností Facebook). S rostoucí oblibou prodeje přes sociální sítě bude stále ostřeji sledováno, jaká data jsou při nákupu shromažďovaná a jaké to může mít dopady, zejména s ohledem na pozornost, jakou zákazníci i obchodníci věnují bezpečnosti.


Úvodní foto: © Romolo Tavani - Fotolia.com


Články z rubriky

5G v roce 2020? Stále spíše výjimka"

Američtí mobilní operátoři s radostí mluví o tom, jak skvělé a revoluční 5G je. Skoro by se zdálo, že už normálně funguje a všichni ho používají.
více »


Blockchain jako bojovník proti fake news"

Technologie blockchainu se může využít coby nástroj autentizace textů, fotek i videí. S pilotním projektem boje za věrohodnost médií začal deník The New York Times.
více »


Za porušení GDPR letos padly pokuty ve výši stovek milionů eur"

Společnosti British Airways, Marriott International a Google dostaly kvůli únikům dat nejvyšší pokuty.
více »


Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí"

Ze studie pro firmu PayPal zpracované agenturou Ipsos vyplynulo, že smartphony využívají uživatelé k nákupům přes internet stále častěji - což samozřejmě není překvapením.
více »


IoT čeká v roce 2020 velký vzestup, ale bezpečnost stále nebude dostatečná"

Hype křivka IoT už překonala ta největší očekávání i nejhorší propady a ustaluje se: A ukazuje, že jak pojem samotný, tak související technologie tu s námi budou i dál.
více »


Související články


Tagy

PayPal internet bezpečnost finance spotřebitelé Facebook WhatsApp Instagram analýza studie data výzkum průzkum

Komentáře