Jak má vypadat chytré letiště v chytrém městě?

Digitalizace | |

Jak má vypadat chytré letiště v chytrém městě?

Řada letišť, hlavně velkých mezinárodních uzlů, má značný problém se zpracováním počtů letů i samotných pasažérů, který je zkrátka příliš.


S jedním z možných řešení přispěchal Stuart Huston, technický ředitel skupiny Manchester Airport Group (MAG), kteří v současnosti vlastní letiště Stansted v Londýně.

Analytický tým letiště se proto rozhodl, že využije co největší možný počet datových zdrojů, které jsou jim dostupné, aby lépe porozuměli, jak se zákazníci letiště po jeho nemalé ploše pohybují.

„Co se nyní děje na letištích je, že každoročně masivně narůstá počet pasažérů. Většina letišť nebyla navržena na to, aby zvládala současné nápory pasažérů, takže musíme naši infrastrukturu vylepšit tak, abychom dokázali zvyšující se počty zákazníků zvládnout,“ popsal Huston pro britský Computerworld.

Kromě toho je však podle něj klíčové, aby se správci letišť začali na celou problematikou dívat odlišným způsobem: mají analyzovat data a přemýšlet, zda existují lepší a chytřejší způsoby optimalizace operací, které umožní bezpečným způsobem zvýšit množství pasažérů.

 

Příliš mnoho pasažérů, příliš mnoho technologií

Letiště jsou velmi komplexní areály: Množství různých technologií a procesů řízení existují už jen v samotné bezpečnosti, a to je jen jediná součást. A různé technologie – rentgeny na snímání zavazadel, sledovací kamery, bezpečnostní tělesné skenery – dodávají různí výrobci, což komplikuje jejich propojení.

Holistický pohled na věc je tak velmi obtížný, obzvláště, když chce správce letiště všechna data z odlišných systémů spojit do jednoho jediného celku, z nějž půjde snadno a jednoduše získávat potřebné informace.

Ač pod vedením Hustona prozkoumal jeho tým všechna možná tržní řešení, nenašli nic vhodného. Nakonec se obrátili na firmu Elastic a jejich Canvas, což je software schopný vytvářet na míru střižené vizualizace dat z různých zdrojů zároveň. Právě vizualizace je podle Hustona klíčová: umožňuje snadno zjistit například to, jak rychle postupují fronty například u bezpečnostní prohlídky.

Letiště Stansted tak nyní využívá veřejný cloud AWS v kombinaci s vlastními data centry a sítěmi, kde běží potřebný software.

Podobná vize „chytrého letiště“ by v budoucna mohla být klíčovou součástí každé Smart City iniciativy. Chytrá města se budou dostávat do popředí, a právě propojování řady různých systémů, nových i starých, bude jednou z největších výzev. Jak je na příkladu Stanstedu vidět, nejvíce mohou z této situace čerpat firmy, které se nebojí přicházet s vysoce personalizovatelnými nabídkami a řešeními na míru jednotlivým větším zákazníkům.



Články z rubriky

Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc"

Nejlákavějšími výhodami sítí 5G jsou pro zákazníky vysoká rychlost, nízká latence a garance kvality. Vyplývá to ze studie Report ConsumerLab společnosti Ericsson.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


Top 10 bezdrátových trendů pro rok 2019 a následující léta"

Analytici společnosti Gartner sestavili žebříček deseti nejdůležitějších trendů v oblasti bezdrátových technologií.
více »


Pouze 20 % organizací využívá systém prevence ztráty dat, vyplývá z nového průzkumu"

67 procent organizací věří, že cloudové aplikace jsou stejně bezpečné, nebo dokonce bezpečnější než aplikace on premise.
více »


Ericsson a Mercedes připravují 5G síť pro výrobu automombilů"

5G síť nalezne kromě očekávaného spotřebitelského uplatnění také sílu v průmyslu - v sousedním Německu kupříkladu ve výrobě automobilů.
více »


Související články


Tagy

AWS cloud multicloud letiště smart city chytrá města personalizace vizualizace software bezpečnost

Komentáře