HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Digitalizace | |

HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Tento týden odhalené designově elegantnější, ale výkonnostně silnější, a navíc cenově přijatelnější HoloLens 2 se zatím zdají jako velmi silný tah Microsoftu na ovládnutí korporátního trhu rozšířené a smíšené reality.


Úspěch ale nemusí zdaleka přijít tak jednoznačně, jak se na první pohled zdá. Ano, Microsoft momentálně drží otěže pevně v rukou a je pionýrem podnikového využití smíšené reality. Jenže svého mocného oře musí správně nasměrovat; ti, kdo jsou na trhu první, mnohdy jen otevřou cestu dokonalejším produktům, které se poučí z chyb předchůdce.

HoloLens 2 tak musí obstát samy o sobě. Microsoft na to bezpochyby má; má vlastní vědce a vývojáře světové kvality, širokou síť partnerů a podnikových zákazníků i bohaté zkušenosti s AI, AR a smíšenou realitou.

Nemusí to stačit, ale může – to ukáže čas.

 

Trefa do černého nebo zklamání? A co je nového oproti předchozímu modelu?

Analytici se plně neshodnou, ale kupříkladu Anshel Sag z Moor Insights & Strategy je vůči novým HoloLens dosti optimistický; a to je pro Redmondského giganta skvělým znamením.

HoloLens 2 nejsou vůbec mířeny na spotřebitelský trh, ale skutečně specificky pro podnikové využití. To vyplývá podle Annette Jump z Gartneru z celkového projevu firmy na současném MWC.

Tomu odpovídají i specifikace: vývojáři nepředpokládali, že by HoloLens 2 někdo nosil celý den a kupříkladu na něm hrál hry. Nosit se dá na jedno nabití přibližně 2 až 3 hodiny. Headset má být pohodlnější než předchůdce a umožní nošení běžných brýlí. Displej je nyní odklopný, takže manažeři budou moc mluvit s lidmi přímo a bez sundávání HoloLens, stejně tak různí inženýři a pracovníci v poli kdykoliv část s displejem odklopit a pracovat bez něj.

Zdvojnásobilo se FOV – field of view, neboli prostor, skrze který může uživatel koukat, a přidali se nové funkce typu scrollování očima a přihlášení skrze sken oční sítnice.

Firma tak vyřešila nejpalčivější stížnosti, na které si zákazníci první verze HoloLens často stěžovali. Váha, komfort, výdrž baterie, to vše je vylepšené a zpříjemněné, popsal dále Anshel Sag.

Je však nadále co zlepšovat. Váha se může ještě o dost snížit, stejně tak zvýšit FOV a hlavně též výdrž baterie.

Oficiálně se HoloLens 2 začnou prodávat na podzim, v Česku se však objeví už dříve: v portfoliu je na přelomu jara a léta představí společnost DEV:GUERILLA, která se souvisejícími technologiemi pracuje často. Mezi její zákazníky patří třeba Tchibo, Plzeňský Prazdroj, AV ČR nebo Operátor ICT v Praze.

O HoloLens toho víme víc, a můžete se tak těšit na článek, který se objeví v prvním tištěném čísle AI Worldu již brzy.


Úvodní foto: © Microsoft


Články z rubriky

Strojové učení se stává dostupným díky open source"

Se zrychlující se digitalizací shromažďují firmy stále větší množství dat. Podívat se na ně očima stroje pak může přinést větší vhled do vlastního byznysu i objevování nečekaných příležitostí....
více »


Microsoft vyvíjí nové technologie na detekci deepfake videí"

Deepfake videa, velmi věrohodně vypadající videa, která upravují obsah tak, aby seděl do kontextu, který tvůrce chce, jsou velkým problémem moderního digitálního světa.
více »


Cveto Gašperut: Pokrytí 5G sítí v Česku zlepší aukce kmitočtů v 700MHz pásmu"

Přinášíme vám exkluzivní rozhovor s country managerem firmy Ericsson v České republice, Cveto Gašperutem.
více »


Výhody hybridního multicloudu"

Dáváte aplikace, mikroslužby nebo třeba modely strojového učení na jediný veřejný cloud? Pozor, ne tak rychle.
více »


Investice do 5G sítě klesají, i vlivem pandemie"

Stejně jako celý technologický svět se i výstavba infrastruktury k novému bezdrátovému standardu o něco pozdrží.
více »


Související články


Tagy

HoloLens Microsoft smíšená realita AR VR B2B byznys analýza

Komentáře