HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Digitalizace | |

HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Tento týden odhalené designově elegantnější, ale výkonnostně silnější, a navíc cenově přijatelnější HoloLens 2 se zatím zdají jako velmi silný tah Microsoftu na ovládnutí korporátního trhu rozšířené a smíšené reality.


Úspěch ale nemusí zdaleka přijít tak jednoznačně, jak se na první pohled zdá. Ano, Microsoft momentálně drží otěže pevně v rukou a je pionýrem podnikového využití smíšené reality. Jenže svého mocného oře musí správně nasměrovat; ti, kdo jsou na trhu první, mnohdy jen otevřou cestu dokonalejším produktům, které se poučí z chyb předchůdce.

HoloLens 2 tak musí obstát samy o sobě. Microsoft na to bezpochyby má; má vlastní vědce a vývojáře světové kvality, širokou síť partnerů a podnikových zákazníků i bohaté zkušenosti s AI, AR a smíšenou realitou.

Nemusí to stačit, ale může – to ukáže čas.

 

Trefa do černého nebo zklamání? A co je nového oproti předchozímu modelu?

Analytici se plně neshodnou, ale kupříkladu Anshel Sag z Moor Insights & Strategy je vůči novým HoloLens dosti optimistický; a to je pro Redmondského giganta skvělým znamením.

HoloLens 2 nejsou vůbec mířeny na spotřebitelský trh, ale skutečně specificky pro podnikové využití. To vyplývá podle Annette Jump z Gartneru z celkového projevu firmy na současném MWC.

Tomu odpovídají i specifikace: vývojáři nepředpokládali, že by HoloLens 2 někdo nosil celý den a kupříkladu na něm hrál hry. Nosit se dá na jedno nabití přibližně 2 až 3 hodiny. Headset má být pohodlnější než předchůdce a umožní nošení běžných brýlí. Displej je nyní odklopný, takže manažeři budou moc mluvit s lidmi přímo a bez sundávání HoloLens, stejně tak různí inženýři a pracovníci v poli kdykoliv část s displejem odklopit a pracovat bez něj.

Zdvojnásobilo se FOV – field of view, neboli prostor, skrze který může uživatel koukat, a přidali se nové funkce typu scrollování očima a přihlášení skrze sken oční sítnice.

Firma tak vyřešila nejpalčivější stížnosti, na které si zákazníci první verze HoloLens často stěžovali. Váha, komfort, výdrž baterie, to vše je vylepšené a zpříjemněné, popsal dále Anshel Sag.

Je však nadále co zlepšovat. Váha se může ještě o dost snížit, stejně tak zvýšit FOV a hlavně též výdrž baterie.

Oficiálně se HoloLens 2 začnou prodávat na podzim, v Česku se však objeví už dříve: v portfoliu je na přelomu jara a léta představí společnost DEV:GUERILLA, která se souvisejícími technologiemi pracuje často. Mezi její zákazníky patří třeba Tchibo, Plzeňský Prazdroj, AV ČR nebo Operátor ICT v Praze.

O HoloLens toho víme víc, a můžete se tak těšit na článek, který se objeví v prvním tištěném čísle AI Worldu již brzy.



Články z rubriky

Minecraft Earth: Videohra, která se stala symbolem generace, míří do AR"

Microsoft klade do VR/AR velké naděje, to víme – HoloLens 2 zamířily do podnikového světa s velkou slávou. Stejné ambice má však také v oblasti videoher.
více »


Čínská Alibaba stále zápasí s Cloudem, obří obrat provází nízké zisky"

Firma Alibaba, jeden ze symbolů čínského IT vzestupu, se svou cloudovou divizí zápasí.
více »


Chytrá města mají zlepšit dopravu i lépe chránit zdraví veřejnosti"

Internet věcí má v dobře řešených konceptech smart city napomoci ve zlepšení stavu hlavně velkých měst – tedy alespoň podle pilotního projektu amerického Las Vegas.
více »


A10 Networks: 5G přinese příležitosti, ale také nutnost investovat do bezpečnosti"

Nová studie společností BPI Network a A10 Networks ukazuje, že si mobilní operátoři uvědomují bezpečnostní rizika spojená s nástupem mobilních sítí páté generace.
více »


Chatbot jako Cortana, pro každého"

Cognitive Services běžící na cloudových Azure Services umožňují uživatelům naprogramovat si vlastní konverzační AI, boty se schopnostmi Cortany.
více »


Související články


Tagy

HoloLens Microsoft smíšená realita AR VR B2B byznys analýza

Komentáře