HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Digitalizace | |

HoloLens 2 míří na byznys, Microsoft chce smíšenou realitu na pracovišti

Tento týden odhalené designově elegantnější, ale výkonnostně silnější, a navíc cenově přijatelnější HoloLens 2 se zatím zdají jako velmi silný tah Microsoftu na ovládnutí korporátního trhu rozšířené a smíšené reality.


Úspěch ale nemusí zdaleka přijít tak jednoznačně, jak se na první pohled zdá. Ano, Microsoft momentálně drží otěže pevně v rukou a je pionýrem podnikového využití smíšené reality. Jenže svého mocného oře musí správně nasměrovat; ti, kdo jsou na trhu první, mnohdy jen otevřou cestu dokonalejším produktům, které se poučí z chyb předchůdce.

HoloLens 2 tak musí obstát samy o sobě. Microsoft na to bezpochyby má; má vlastní vědce a vývojáře světové kvality, širokou síť partnerů a podnikových zákazníků i bohaté zkušenosti s AI, AR a smíšenou realitou.

Nemusí to stačit, ale může – to ukáže čas.

 

Trefa do černého nebo zklamání? A co je nového oproti předchozímu modelu?

Analytici se plně neshodnou, ale kupříkladu Anshel Sag z Moor Insights & Strategy je vůči novým HoloLens dosti optimistický; a to je pro Redmondského giganta skvělým znamením.

HoloLens 2 nejsou vůbec mířeny na spotřebitelský trh, ale skutečně specificky pro podnikové využití. To vyplývá podle Annette Jump z Gartneru z celkového projevu firmy na současném MWC.

Tomu odpovídají i specifikace: vývojáři nepředpokládali, že by HoloLens 2 někdo nosil celý den a kupříkladu na něm hrál hry. Nosit se dá na jedno nabití přibližně 2 až 3 hodiny. Headset má být pohodlnější než předchůdce a umožní nošení běžných brýlí. Displej je nyní odklopný, takže manažeři budou moc mluvit s lidmi přímo a bez sundávání HoloLens, stejně tak různí inženýři a pracovníci v poli kdykoliv část s displejem odklopit a pracovat bez něj.

Zdvojnásobilo se FOV – field of view, neboli prostor, skrze který může uživatel koukat, a přidali se nové funkce typu scrollování očima a přihlášení skrze sken oční sítnice.

Firma tak vyřešila nejpalčivější stížnosti, na které si zákazníci první verze HoloLens často stěžovali. Váha, komfort, výdrž baterie, to vše je vylepšené a zpříjemněné, popsal dále Anshel Sag.

Je však nadále co zlepšovat. Váha se může ještě o dost snížit, stejně tak zvýšit FOV a hlavně též výdrž baterie.

Oficiálně se HoloLens 2 začnou prodávat na podzim, v Česku se však objeví už dříve: v portfoliu je na přelomu jara a léta představí společnost DEV:GUERILLA, která se souvisejícími technologiemi pracuje často. Mezi její zákazníky patří třeba Tchibo, Plzeňský Prazdroj, AV ČR nebo Operátor ICT v Praze.

O HoloLens toho víme víc, a můžete se tak těšit na článek, který se objeví v prvním tištěném čísle AI Worldu již brzy.



Články z rubriky

25. výročí začátku elektronického obchodování"

Od roku 1994, kdy byl online trh úplně v plenkách, se mnohé změnilo. A jak může vypadat budoucnost, respektive její představa od jednoho z hráčů na trhu PayPalu?
více »


V Česku nastupuje digitalizace pomalu, pro konkurenceschopnost je ale klíčová"

Oproti roku 2010, kdy se číslo pohybovalo na několika málo procentech, jde o velký, byť očekávaný postup.
více »


Blockchain? Zbytečný humbuk pro nic, tvrdí Gartner"

Praktické využití blockchainu je problematické. Analytici společnosti Gartner jsou ohledně nové technologie poměrně skeptičtí.
více »


Ericsson: Rozšířená realita je budoucnost videoher"

Report ConsumerLab společnosti Ericsson zaměřený na oblast hraní her se soustředil na aspekty, které s sebou přináší rozšířená realita.
více »


Dva dny plné budoucnosti: Na Future Port Prague se mluvilo o umělé inteligenci i sexu"

Dvoudenní konference a veletrh na pražském Výstavišti přinesla záplavu bizarních produktů, nadějných konceptů i zajímavých myšlenek týkajících se třeba budoucnosti etiky umělé inteligence.
více »


Související články


Tagy

HoloLens Microsoft smíšená realita AR VR B2B byznys analýza

Komentáře