Firmy sází na data, ale jen necelá polovina z nich má správná

Digitalizace | |

Firmy sází na data, ale jen necelá polovina z nich má správná

Důležitost analýzy dat v obchodu narůstá. Zaujímá klíčové postavení v rozhodovacích procesech mnoha firem. Jenže dle aktuálního průzkumu společností MIT SMR Connections a SAS, který se zaměřil na to, jakou důvěru mají podniky v údaje, které shromažďují a zpracovávají, se ukázalo, že pouze 43 % manažerů si myslí, že má přesná čísla, aby mohlo učinit správné rozhodnutí.


Průzkum také zjišťoval, jaké metody jednotlivé společnosti využívají pro analýzu dat. Pouze 15 % respondentů pracuje s pokročilými analytickými nástroji. Ani ne každý desátý pak využívá automatizovanou analýzu a jen sedm procent vsází na umělou inteligenci a machine learning.

Přes tři čtvrtiny dotazovaných firem přiznalo, že má oproti minulosti díky pokračující digitalizaci podniku k dispozici větší objem dat, se kterým může pracovat. Nicméně jen 43 % firem se domnívá, že má při rozhodování k dispozici správné údaje, jimiž se může řídit. Pouhá desetina společností vždy důvěřuje číslům, která mají k dispozici od svých analytiků, a dalších zhruba 40 % jim věří jen někdy.

Na jedné straně mají společnosti ohromné množství dat, které každým rokem narůstá, ale na té druhé s údaji neumějí pracovat a správně je analyzovat, aby z nich mohly jakkoliv profitovat. Jediná cesta, jak to mohou změnit, je investovat do správy a zabezpečení dat. To je prvním krokem na cestě k budování důvěry ve shromažďované údaje. Tím spíše patří-li zákazníkům a jsou-li osobního charakteru. K bezpečnosti dat pomůže dodržování předpisů GDPR a dalších iniciativ na ochranu soukromí osob.

Pokud je splněn první předpoklad, tedy zabezpečení údajů, pak přichází na řadu lepší analytické metody zpracování dat. Firmy by měly proškolit své zaměstnance a získat případně odborníky zvenčí, kteří umějí data správně interpretovat a také ovládají nové technologie, mezi něž patří i umělá inteligence. Díky tomu mohou společnosti získat správná data, kterým mohou důvěřovat a řídit se jimi při svých rozhodnutích, jež ovlivní jejich budoucnost a pomohou jim lépe se orientovat v přáních jejich zákazníků.


Úvodní foto: © Mopic - Fotolia.com


Články z rubriky

Blockchain jako bojovník proti fake news"

Technologie blockchainu se může využít coby nástroj autentizace textů, fotek i videí. S pilotním projektem boje za věrohodnost médií začal deník The New York Times.
více »


Za porušení GDPR letos padly pokuty ve výši stovek milionů eur"

Společnosti British Airways, Marriott International a Google dostaly kvůli únikům dat nejvyšší pokuty.
více »


Mobily jsou u nakupování stále běžnější, vedou sociální sítě a bezpečnost jde do popředí"

Ze studie pro firmu PayPal zpracované agenturou Ipsos vyplynulo, že smartphony využívají uživatelé k nákupům přes internet stále častěji - což samozřejmě není překvapením.
více »


IoT čeká v roce 2020 velký vzestup, ale bezpečnost stále nebude dostatečná"

Hype křivka IoT už překonala ta největší očekávání i nejhorší propady a ustaluje se: A ukazuje, že jak pojem samotný, tak související technologie tu s námi budou i dál.
více »


Studie Cisco 2020: Intent-based sítě chtějí nasadit 3/4 firem, pomoci má AI"

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem, ukázala studie Cisco 2020 Global Networking Trends Report.
více »


Související články


Tagy

digitalizace rozhodování data podpora rozhodování informace umělá inteligence business intelligence

Komentáře