Firmy sází na data, ale jen necelá polovina z nich má správná

Digitalizace | |

Firmy sází na data, ale jen necelá polovina z nich má správná

Důležitost analýzy dat v obchodu narůstá. Zaujímá klíčové postavení v rozhodovacích procesech mnoha firem. Jenže dle aktuálního průzkumu společností MIT SMR Connections a SAS, který se zaměřil na to, jakou důvěru mají podniky v údaje, které shromažďují a zpracovávají, se ukázalo, že pouze 43 % manažerů si myslí, že má přesná čísla, aby mohlo učinit správné rozhodnutí.


Průzkum také zjišťoval, jaké metody jednotlivé společnosti využívají pro analýzu dat. Pouze 15 % respondentů pracuje s pokročilými analytickými nástroji. Ani ne každý desátý pak využívá automatizovanou analýzu a jen sedm procent vsází na umělou inteligenci a machine learning.

Přes tři čtvrtiny dotazovaných firem přiznalo, že má oproti minulosti díky pokračující digitalizaci podniku k dispozici větší objem dat, se kterým může pracovat. Nicméně jen 43 % firem se domnívá, že má při rozhodování k dispozici správné údaje, jimiž se může řídit. Pouhá desetina společností vždy důvěřuje číslům, která mají k dispozici od svých analytiků, a dalších zhruba 40 % jim věří jen někdy.

Na jedné straně mají společnosti ohromné množství dat, které každým rokem narůstá, ale na té druhé s údaji neumějí pracovat a správně je analyzovat, aby z nich mohly jakkoliv profitovat. Jediná cesta, jak to mohou změnit, je investovat do správy a zabezpečení dat. To je prvním krokem na cestě k budování důvěry ve shromažďované údaje. Tím spíše patří-li zákazníkům a jsou-li osobního charakteru. K bezpečnosti dat pomůže dodržování předpisů GDPR a dalších iniciativ na ochranu soukromí osob.

Pokud je splněn první předpoklad, tedy zabezpečení údajů, pak přichází na řadu lepší analytické metody zpracování dat. Firmy by měly proškolit své zaměstnance a získat případně odborníky zvenčí, kteří umějí data správně interpretovat a také ovládají nové technologie, mezi něž patří i umělá inteligence. Díky tomu mohou společnosti získat správná data, kterým mohou důvěřovat a řídit se jimi při svých rozhodnutích, jež ovlivní jejich budoucnost a pomohou jim lépe se orientovat v přáních jejich zákazníků.


Úvodní foto: © Mopic - Fotolia.com


Články z rubriky

Kontinent startupů: Evropa nesmí zaspat"

Evropa má vše, co potřebuje k tomu, aby se mohla znovu propracovat do popředí světa technologií.
více »


Digitalizace žene firemní výdělky nahoru"

Firmy, kterým se mimořádně daří adaptovat na moderní trendy – a úspěšně využívat technologie k podpoře a zajištění vlastního růstu – sdílejí určité charakteristiky, jež jim v podnikání pomáhají...
více »


Počítače jako detektory lidských emocí a schopností jsou stále na začátku"

Jsme svědky na první pohled neškodně působícího rozhovoru. Počítač specializovaný na rozbor hlasu od společnosti Precire z německých Cách má zjistit, jaké vlastnosti má člověk sedící před ním v experimentální...
více »


EY: Vývoj pandemie může digitální transformaci urychlit, firmy chtějí cloud a AI"

V digitální transformaci jsou nejdále maloobchod, průmyslová výroba či telekomunikace. Firmy se vedle investic do ICT snaží i motivovat zaměstnance, aby si doplnili vzdělání v oblasti správy technologií.
více »


Chatbot Cortana od Microsoftu končí"

Microsoft se to sice snaží zakrýt, pravda je však taková, že asistentka Cortana, tak jak ji známe, přestane po jarních updatech existovat. Digitální asistent nebude ve Windows 10 nadále jednoduše přístupný...
více »


Související články


Tagy

digitalizace rozhodování data podpora rozhodování informace umělá inteligence business intelligence

Komentáře