Ericsson vyvíjí řešení pro inteligentní 5G přístavy

Digitalizace | |

Ericsson vyvíjí řešení pro inteligentní 5G přístavy

Společnost Ericsson a čínský obr v poskytování mobilních služeb, kterým je China Unicom, vyvíjejí v čínském Port of Qingdao chytrý 5G přístav. Navazují tím na úspěšné ověření technického řešení, které společně představili v Barceloně během Mobile World Congress 2019.


Přístavy představují důležité prostory pro využití a rozvoj 5G. Jedná se totiž o integrovanou platformou, kde spolupracují lidé a stroje. Obvykle zde působí velké množství zaměstnanců a mnoho různých institucí, jako jsou policisté, celníci, dopravní orgány a další. S pomocí 5G bude možné zajistit inteligentnější, bezpečnější a efektivnější pracovní prostředí a sdílení údajů.

Jedním z klíčových zjištění, které vyplynulo z ověření technologického řešení v terénu je, že při využití automatizace pomocí 5G sítí lze ušetřit až 70 % nákladů. Ty by jinak byly dedikovány na mzdy zaměstnanců.

Chytřeší přístavy s 5G

Port Qingdao patří mezi deset nejrušnějších přístavů na světě. Každý rok jím projde 19,3 milionů kontejnerů. Už roku 2017 se stal prvním plně automatizovaným přístavem v Asii a v popředí bude nadále setrvávat díky inovacím a zapojení 5G.

Chris Houghton, Senior Vice President a ředitel severovýchodní Asie v Ericssonu říká: „Průmyslová odvětví jsou klíčová pro obchodní úspěch 5G a s China Unicom spolupracujeme na vývoji dalších příležitostí. V rámci projektu chytrého 5G přístavu Qingdao jsme úspěšně předvedli různé vlastnosti, kterými 5G sítě disponují, jako je například latence na úrovni milisekund při rychlosti Gb za sekundu. Toto řešení se neomezuje pouze na přístav Port of Qingdao, ale lze jej replikovat v dalších přístavech a průmyslových odvětvích.“

Terénní testování, které zahrnovalo přenos dat z více než 30 HD kamer a kontrolní data pro programovatelný logický ovladač (PLC), potvrdilo proveditelnost a potenciál 5G pro rozvoj chytrých přístavů. Tyto operace totiž vyžadovaly kontrolní signály na úrovni milisekundové latence a stabilní vzdálenou kontrolu  dat  v reálném čase. To jsou požadavky, které dokáže zajistit pouze 5G.

Výsledkem je dohoda společností Ericsson, China Unicom a dalších partnerů na společném zkoumání komerčních sítí 5G a vývoj řešení pro chytré přístavy. Ta zahrnují budování automatizovaných přístavů, ale i modernizaci tradičních přístavů.

V případě úspěšného pilotu by se technologie jistě rozšířila i do klíčových evropských přístavů typu Hamburk nebo Marseille


Úvodní foto: © Ericsson


Články z rubriky

Výhody hybridního multicloudu"

Dáváte aplikace, mikroslužby nebo třeba modely strojového učení na jediný veřejný cloud? Pozor, ne tak rychle.
více »


Investice do 5G sítě klesají, i vlivem pandemie"

Stejně jako celý technologický svět se i výstavba infrastruktury k novému bezdrátovému standardu o něco pozdrží.
více »


Chrome a Edge budou svačit RAM i nadále, technologie omezující spotřebu paměti odkládají stranou"

Nižší výkon CPU byl natolik významný, že se vývojáři jádra Chromium rozhodli nezavést novou očekávanou funkci do reálného provozu.
více »


Snazší multicloud: BigQuery Omni omezuje přesuny dat mezi cloudy"

Přesun a sjednocení dat mezi jednotlivými cloudovými službami je drahé. Google Cloud chce toto omezit pomocí rozšíření již fungující služby BigQuery.
více »


Do pěti let budou 5G sítě používat téměř tři miliardy lidí"

Společnost Ericsson očekává, že do konce roku 2020 dosáhne celosvětový počet uživatelů 5G sítí 190 milionů a do konce roku 2025 až 2,8 miliardy.
více »


Související články


Tagy

Ericsson 5G Čína síť logistika data Evropa

Komentáře