Digitalizace mění pojišťovnictví, RPA šetří miliony korun

Digitalizace | |

Digitalizace mění pojišťovnictví, RPA šetří miliony korun

Nadnárodní bankovní a pojišťovací skupina AXA se sídlem v Paříži je aktivní i v České republice, kde má dokonce přes 2 000 zaměstnanců. Právě ta nasadila do služby 13 softwarových botů.


Testovací provoz prozatím probíhá v britské pobočce firmy. Pokud bude úspěšný, je pravděpodobné, že se rozšíří i do zbytku Evropy, a nakonec do celého světa.

 

Robotická automatizace procesů získává na popularitě

13 softwarových botů má za úkol pomoci zaměstnancům s řešením repetitivních, nudných administrativních činností. Od minulého léta již měly zaměstnancům firmy ušetřit přes 18 000 pracovních hodin, což lze přeložit do zisku produktivity, jíž firma vyčíslila na 140 000 liber.

„V roce 2018 jsme zaznamenali stále častější diskuze o zvýšení interní produktivity a zvýšení konzistence, obzvláště u sekcí, které přímo interagují se zákazníkem, jako jsou prodej a služby,“ popsal Simon Clayden, provozní ředitel AXA UK.

Firma proto sáhla k RPA – robotické automatizaci procesů. Stále populárnější technologie v základu spočívá v programování specifických softwarových botů, kteří jsou stvořeni pro vykonávání jednoduchých, rutinních činností na počítači uživatele. Celkovým cílem bylo dle hodnocení podniku hlavně časová úspora a uvolnění zaměstnanců od nudných a repetitivních úkonů, což se, zdá se, povedlo.

První bot se nazývá Harry a se zaměstnanci spolupracuje již od června 2018, krátce na to se přidali Bert a Lenny (boty pojmenovali zaměstnanci firmy v jednotlivých oddělení).

Za klíčové považuje firma také důkladnou komunikaci se zaměstnanci, aby se nebáli, že je technologie nahradí a učili se s ní spolupracovat. Podle Claydena tak firma brzy zaznamenala pozitivní zpětnou vazbou. Vyžádaly si je i další týmy ve firmě a brzy se tak číslo rozšířilo na současných 13.

Boti staví na cloudové platformě Azure od Microsoftu. Cena implementace a jejich údržby je prý bohatě vyvážena zvýšením produktivity, investice se firmě mají vrátit dvojnásobně.

Další na řadě pro AXA je škálování: Clayden chce ještě letos implementovat dalších 50 až 100 softwarových botů.



Články z rubriky

Operátoři budou při implementaci 5G využívat umělou inteligenci"

Umělá inteligence pomůže operátorům rychleji získat zpět investice vynaložené pro přechod na 5G. Představuje nástroje pro plánování a řízení sítí, stejně tak jako pro sběr, strukturování a analýzu...
více »


Uživatelé jsou za 5G ochotní zaplatit 20 % navíc"

Nejlákavějšími výhodami sítí 5G jsou pro zákazníky vysoká rychlost, nízká latence a garance kvality. Vyplývá to ze studie Report ConsumerLab společnosti Ericsson.
více »


Umělá inteligence je budoucností ERP"

I navzdory kulturním bariérám či zastaralým technologiím je umělá inteligence (AI) připravena převzít funkce klasického podnikového softwaru. Dodavatelé ERP v současnosti přidávají do svých produktů funkce...
více »


Top 10 bezdrátových trendů pro rok 2019 a následující léta"

Analytici společnosti Gartner sestavili žebříček deseti nejdůležitějších trendů v oblasti bezdrátových technologií.
více »


Pouze 20 % organizací využívá systém prevence ztráty dat, vyplývá z nového průzkumu"

67 procent organizací věří, že cloudové aplikace jsou stejně bezpečné, nebo dokonce bezpečnější než aplikace on premise.
více »


Související články


Tagy

RPA robotická automatizace procesů digitalizace technologie pojišťovnictví bankovnictví finančnictví produktivita

Komentáře