Covid-19 pomohl nastartovat digitální transformaci pojišťoven

Digitalizace | |

Covid-19 pomohl nastartovat digitální transformaci pojišťoven

Accenture ČR poskytlo svůj náhled na to, jak Covid-19 efektivně urychlil nástup digitální transformace do pojišťovnictví v naší zemi.


Pandemie covid-19 je globální krizí, která zásadním způsobem narušila ekonomiku. Zasahuje také nutně do pojišťovnictví, a to více než krize předchozí. Celé odvětví musí reagovat na turbulentní vývoj a následný dopad na zaměstnance, zákazníky i celou společnost.

„Pojišťovny jsou podobně jako bankovní sektor na začátku krize v relativně dobré výchozí pozici. Aby však celou situaci dobře zvládly a vytvořily si odolnou strukturu pro krize další, je třeba, aby provedly důslednou digitalizaci svých procesů, inovovaly své obchodní i provozní modely a vytvořily tak nové podmínky pro svůj další růst,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví. „Zákazníci navíc porovnávají poskytovanou úroveň služeb a technického zázemí pojišťoven s digitálními lídry, jako jsou Google, Amazon či Facebook. Proto lze očekávat pokračující tlak na inovaci a digitalizaci,“ dodává.

Přijetí koncepce otevřeného pojišťovnictví prostřednictvím přístupu založeného na vytváření ekosystémů a sdílené platformě, bude vyžadovat nové formy spolupráce, které umějí sdílet data a zkušenosti pro vytváření nových služeb řešících potřeby zákazníků. Pojišťovny by se podle odborníků z Accenture neměly bát, měly by převzít iniciativu a tyto formy spolupráce přijímat.

Mezi podniknuté kroky by měly patřit:

  • Zajistit účinnou podporu vztahů s dodavateli a B2B partnery. Rozvíjet nové obchodní procesy tak, aby se efektivně přizpůsobily novým typům spolupráce a aktuální formě rozhodování.

  • Technologie využívat k oslovení stávajících i nových trhů, protože stále více zákazníků digitální prostředí vyžaduje a vyhledává.

  • Analyzovat své současné externí výdaje a upřednostnit investice, které pomohou snížit provozní náklady a zlepšit provozní účinnost v nejbližším období.
  • Využívat pokročilou analytiku ke zvýšení efektivity provozu a podpoře vzdálené pracovní síly; případně také přizpůsobení produktové a distribuční strategie.
  • Vytvořit takové podmínky pro práci, aby lidé mohli pracovat vzdáleně pomocí profesionálních nástrojů pro digitální spolupráci.
  • Přizpůsobit se měnícím se globálním a místním podmínkám tím, že vyjdou vstříc individuálním potřebám klientů. Jednat transparentně a s pochopením.


Úvodní foto: Adobe Stock


Články z rubriky

Do pěti let budou 5G sítě používat téměř tři miliardy lidí"

Společnost Ericsson očekává, že do konce roku 2020 dosáhne celosvětový počet uživatelů 5G sítí 190 milionů a do konce roku 2025 až 2,8 miliardy.
více »


Covid-19 pomohl nastartovat digitální transformaci pojišťoven"

Accenture ČR poskytlo svůj náhled na to, jak Covid-19 efektivně urychlil nástup digitální transformace do pojišťovnictví v naší zemi.
více »


Průzkum: 5G je na cestě, operátoři myslí hlavně na zabezpečení"

Průzkum BPI Network ukazuje, že operátoři s ohledem na síťový provoz 5G, dramatický nárůst připojených zařízení a nové možnosti kritického využití přehodnocují zabezpečení.
více »


Ropou financované město budoucnosti vprostřed pouště"

Spojené arabské emiráty jsou bohatým státem, takže si mohou dovolit i poněkud šílené projekty. Jedním z nich je proklamované "město budoucnosti" Masdar, ležící jen několik desítek kilometrů daleko...
více »


Kontinent startupů: Evropa nesmí zaspat"

Evropa má vše, co potřebuje k tomu, aby se mohla znovu propracovat do popředí světa technologií.
více »


Související články


Tagy

Accenture pojišťovnictví digitalizace digitální transformace B2B finančnictví banky

Komentáře