AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Bezpečnost | |

AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Spolupráce mezi Nvidií a Volvem – tedy mezi technologickou firmou a tradiční automobilkou – plodí další ovoce.


Kooperace mezi IT a automobilismem je stále častější, a nic nenapovídá změnám v tomto trendu. Platforma, kterou Nvidia vyvíjí, bude sledovat chování řidiče a pokud odhalí známky nesoustředěnosti, zmatení či nepozorného nebo nejistého řízení, auto odstaví.

 

Bezpečnost především

Systém bude do automobilů Volva dosazen již na začátku příštího desetiletí. Pokud řidič nebude dostatečně sledovat silnici, bude kličkovat mezi pruhy nebo mít pomalé reakce, integrovaná asistenční služba firmy řidiče kontaktuje a ujistí se, že je v pořádku.

Pokud řidič nebude reagovat, bude mít zavřené oči nebo nebude držet volant, auto přejde do pohotovostního režimu a sníží rychlost. Pokud ani poté řidič nezareaguje, auto se má bezpečně samo odstavit ke krajnici a zastavit.

Kamery, pomocí kterých bude řidič sledován, chce firma do automobilu dostat už někdy v roce 2020, a mají komunikovat s SPA 2 architekturou vozů. Platforma sama je založena na Nvidia Drive AGX Xavier technologii, která už nyní v novějších automobilech firmy zajišťuje správu energie a personalizační prvky.

Reakční systém vozu nemá sloužit pouze pro zachycení opilých řidičů, ale i třeba těch, kterým se během řízení stane vážná zdravotní nehoda. Jde o součást kampaně Volva na ukončení smrtelných nehod ve vozidlech firmy.

„Co se týče bezpečnosti, naším cílem je se nehodám zcela vyhnout, spíše než omezit jejich dopady,“ potvrdil Henrik Green, šéf výzkumu a vývoje ve Volvu.

Součástí vize firmy je také napevno instalované omezení maximální rychlosti ve všech běžných vozidlech na 180 kilometrů v hodině. Za většinu smrtelných nehod je zodpovědná jen malá škála prohřešků, které zahrnují příliš vysokou rychlost jízdy, alkohol, únavu řidiče nebo jeho nepozornost.

Přestože je snaha švédského Volva chvályhodná, nemusí se všude setkat s pochopením: permanentní sledování řidiče pomocí kamerového systému může být některými považováno za nepřijatelný zásah do soukromí. Na reakci řidičů a zákazníků bude potřeba si počkat.


Úvodní foto: © adimas - Fotolia.com


Články z rubriky

Svatý grál šifrování: Intel a DARPA na výpravě za neprolomitelným šifrováním"

Program DPRIVE si klade za cíl vyvinou akcelerátor pro plně homomorfní šifrování. Hlavním sponzorem je DARPA, nyní se však přidal i americký čipový obr.
více »


Trend Micro: Zajistí AI kybernetickou bezpečnost?"

Analytici z Trend Micro předpokládají, že už v roce 2030 nahradí umělá inteligence kompletně lidský faktor v kybernetické bezpečnosti.
více »


Inteligentní antivirus/adblocker: Algoritmy proti kybernetickému zločinu"

Jedno z nejběžnějších míst, kde se uživatelé dostanou pod palbu malwaru a virů, jsou prohlížeče. Univerzity DTU a Aalborg spolu s CSI Security Group pracují na řešení, které by mohlo snadno a intuitivně...
více »


ONLINE SPECIÁL: AI v boji proti bezpečnostním hrozbám"

JAK NA TO, když chceme automatizaci a strojové učení použít v IT bezpečnosti.
více »


Multiplatformní botnety internetu věcí představují nové nebezpečí"

Windows a Android jsou tradiční semeniště různé havěti, ale macOS a linuxové systémy se stále častěji rovněž stávají cílem hackerů.
více »


Související články


Tagy

samořiditelné automobily autonomní vozy bezpečnost ostražitost Volvo umělá inteligence AI platforma Nvidia

Komentáře