AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Bezpečnost | |

AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Spolupráce mezi Nvidií a Volvem – tedy mezi technologickou firmou a tradiční automobilkou – plodí další ovoce.


Kooperace mezi IT a automobilismem je stále častější, a nic nenapovídá změnám v tomto trendu. Platforma, kterou Nvidia vyvíjí, bude sledovat chování řidiče a pokud odhalí známky nesoustředěnosti, zmatení či nepozorného nebo nejistého řízení, auto odstaví.

 

Bezpečnost především

Systém bude do automobilů Volva dosazen již na začátku příštího desetiletí. Pokud řidič nebude dostatečně sledovat silnici, bude kličkovat mezi pruhy nebo mít pomalé reakce, integrovaná asistenční služba firmy řidiče kontaktuje a ujistí se, že je v pořádku.

Pokud řidič nebude reagovat, bude mít zavřené oči nebo nebude držet volant, auto přejde do pohotovostního režimu a sníží rychlost. Pokud ani poté řidič nezareaguje, auto se má bezpečně samo odstavit ke krajnici a zastavit.

Kamery, pomocí kterých bude řidič sledován, chce firma do automobilu dostat už někdy v roce 2020, a mají komunikovat s SPA 2 architekturou vozů. Platforma sama je založena na Nvidia Drive AGX Xavier technologii, která už nyní v novějších automobilech firmy zajišťuje správu energie a personalizační prvky.

Reakční systém vozu nemá sloužit pouze pro zachycení opilých řidičů, ale i třeba těch, kterým se během řízení stane vážná zdravotní nehoda. Jde o součást kampaně Volva na ukončení smrtelných nehod ve vozidlech firmy.

„Co se týče bezpečnosti, naším cílem je se nehodám zcela vyhnout, spíše než omezit jejich dopady,“ potvrdil Henrik Green, šéf výzkumu a vývoje ve Volvu.

Součástí vize firmy je také napevno instalované omezení maximální rychlosti ve všech běžných vozidlech na 180 kilometrů v hodině. Za většinu smrtelných nehod je zodpovědná jen malá škála prohřešků, které zahrnují příliš vysokou rychlost jízdy, alkohol, únavu řidiče nebo jeho nepozornost.

Přestože je snaha švédského Volva chvályhodná, nemusí se všude setkat s pochopením: permanentní sledování řidiče pomocí kamerového systému může být některými považováno za nepřijatelný zásah do soukromí. Na reakci řidičů a zákazníků bude potřeba si počkat.



Články z rubriky

Veeam: Špatné nakládání s daty může firmy stát až 20 milionů dolarů ročně"

Celkem 73 % organizací přiznává, že nedokáže splnit požadavky uživatelů na nepřerušovaný přístup k datům a službám, což typickou společnost ročně přijde na 20 milionů dolarů. Do transformačních...
více »


Nový WEBCAST: Citrix Intelligent Workspace"

Sledujte 18. 6. naše online vysílání se špičkami společnosti Citrix.
více »


Kybernetická bezpečnost bez umělé inteligence? Ani nápad"

Umělá inteligence a strojové učení se dostává do popředí v mnoha oborech, od automobilismu přes bankovnictví až po služby. A kyberbezpečnost není výjimkou. Přední hráči v oboru IT bezpečnosti se výzkumu...
více »


Deepfakes na českém internetu: Neznámí podvodníci se pokusili obelhat redakce několika deníků"

Hned do několika českých redakcí se dostalo falešné video, jehož obsahem je Miloš Zeman pomáhající jakési čínské stařence. Jde však pouze o propracovaný deepfake.
více »


Trend Micro: V IT chybí lidé, kritický nedostatek je v oblasti kybernetické bezpečnosti"

Z nejnovějšího průzkumu 1 125 IT manažerů vypracovaného firmou Trend Micro vyplývá, že „ajťáků“ je stále velmi málo – a výhled do budoucna není zrovna zářný. Řešením by podle Trend Micro mohl...
více »


Související články


Tagy

samořiditelné automobily autonomní vozy bezpečnost ostražitost Volvo umělá inteligence AI platforma Nvidia

Komentáře