AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Bezpečnost | |

AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Spolupráce mezi Nvidií a Volvem – tedy mezi technologickou firmou a tradiční automobilkou – plodí další ovoce.


Kooperace mezi IT a automobilismem je stále častější, a nic nenapovídá změnám v tomto trendu. Platforma, kterou Nvidia vyvíjí, bude sledovat chování řidiče a pokud odhalí známky nesoustředěnosti, zmatení či nepozorného nebo nejistého řízení, auto odstaví.

 

Bezpečnost především

Systém bude do automobilů Volva dosazen již na začátku příštího desetiletí. Pokud řidič nebude dostatečně sledovat silnici, bude kličkovat mezi pruhy nebo mít pomalé reakce, integrovaná asistenční služba firmy řidiče kontaktuje a ujistí se, že je v pořádku.

Pokud řidič nebude reagovat, bude mít zavřené oči nebo nebude držet volant, auto přejde do pohotovostního režimu a sníží rychlost. Pokud ani poté řidič nezareaguje, auto se má bezpečně samo odstavit ke krajnici a zastavit.

Kamery, pomocí kterých bude řidič sledován, chce firma do automobilu dostat už někdy v roce 2020, a mají komunikovat s SPA 2 architekturou vozů. Platforma sama je založena na Nvidia Drive AGX Xavier technologii, která už nyní v novějších automobilech firmy zajišťuje správu energie a personalizační prvky.

Reakční systém vozu nemá sloužit pouze pro zachycení opilých řidičů, ale i třeba těch, kterým se během řízení stane vážná zdravotní nehoda. Jde o součást kampaně Volva na ukončení smrtelných nehod ve vozidlech firmy.

„Co se týče bezpečnosti, naším cílem je se nehodám zcela vyhnout, spíše než omezit jejich dopady,“ potvrdil Henrik Green, šéf výzkumu a vývoje ve Volvu.

Součástí vize firmy je také napevno instalované omezení maximální rychlosti ve všech běžných vozidlech na 180 kilometrů v hodině. Za většinu smrtelných nehod je zodpovědná jen malá škála prohřešků, které zahrnují příliš vysokou rychlost jízdy, alkohol, únavu řidiče nebo jeho nepozornost.

Přestože je snaha švédského Volva chvályhodná, nemusí se všude setkat s pochopením: permanentní sledování řidiče pomocí kamerového systému může být některými považováno za nepřijatelný zásah do soukromí. Na reakci řidičů a zákazníků bude potřeba si počkat.


Úvodní foto: © adimas - Fotolia.com


Články z rubriky

Eset: Ransomware v první části roku ustupoval, lze však očekávat jeho návrat"

Zatímco počet podvodných kampaní zneužívajících téma pandemie stoupal, cílené útoky na firmy v celosvětovém kontextu slábly. Podle Esetu klesal i počet hrozeb pro telefony s Androidem.
více »


Kybernetičtí zločinci nedůvěřují ani sami sobě"

Podle poslední zprávy společnosti Trend Micro nedůvěřují hackeři a další kybernetičtí zločinci ani sami sobě navzájem.
více »


Nový webcast: Palo Alto Networks Security Operating Platform"

Živé vysílání proběhne ve středu 29. 4. od 10:00. Postačí jen stručná registrace na této stránce.
více »


Koronavirus řádí i v kybernetickém světě"

Hned několik bezpečnosních expertů varuje před důsledky koronaviru na kybernetickou bezpečnost. Radí, ať jste mimořádně ostražití.
více »


Evidovaná kyberkriminalita v Česku v roce 2019 vzrostla o čtvrtinu"

Ještě v roce 2011 evidovala Policie ČR pouze 1502 případů počítačové kriminality. V roce 2019 už jich kriminalisté registrovali 8 417, což bylo meziroční zvýšení o téměř 25 procent. Ovšem celkový počet...
více »


Související články


Tagy

samořiditelné automobily autonomní vozy bezpečnost ostražitost Volvo umělá inteligence AI platforma Nvidia

Komentáře