AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Bezpečnost | |

AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Spolupráce mezi Nvidií a Volvem – tedy mezi technologickou firmou a tradiční automobilkou – plodí další ovoce.


Kooperace mezi IT a automobilismem je stále častější, a nic nenapovídá změnám v tomto trendu. Platforma, kterou Nvidia vyvíjí, bude sledovat chování řidiče a pokud odhalí známky nesoustředěnosti, zmatení či nepozorného nebo nejistého řízení, auto odstaví.

 

Bezpečnost především

Systém bude do automobilů Volva dosazen již na začátku příštího desetiletí. Pokud řidič nebude dostatečně sledovat silnici, bude kličkovat mezi pruhy nebo mít pomalé reakce, integrovaná asistenční služba firmy řidiče kontaktuje a ujistí se, že je v pořádku.

Pokud řidič nebude reagovat, bude mít zavřené oči nebo nebude držet volant, auto přejde do pohotovostního režimu a sníží rychlost. Pokud ani poté řidič nezareaguje, auto se má bezpečně samo odstavit ke krajnici a zastavit.

Kamery, pomocí kterých bude řidič sledován, chce firma do automobilu dostat už někdy v roce 2020, a mají komunikovat s SPA 2 architekturou vozů. Platforma sama je založena na Nvidia Drive AGX Xavier technologii, která už nyní v novějších automobilech firmy zajišťuje správu energie a personalizační prvky.

Reakční systém vozu nemá sloužit pouze pro zachycení opilých řidičů, ale i třeba těch, kterým se během řízení stane vážná zdravotní nehoda. Jde o součást kampaně Volva na ukončení smrtelných nehod ve vozidlech firmy.

„Co se týče bezpečnosti, naším cílem je se nehodám zcela vyhnout, spíše než omezit jejich dopady,“ potvrdil Henrik Green, šéf výzkumu a vývoje ve Volvu.

Součástí vize firmy je také napevno instalované omezení maximální rychlosti ve všech běžných vozidlech na 180 kilometrů v hodině. Za většinu smrtelných nehod je zodpovědná jen malá škála prohřešků, které zahrnují příliš vysokou rychlost jízdy, alkohol, únavu řidiče nebo jeho nepozornost.

Přestože je snaha švédského Volva chvályhodná, nemusí se všude setkat s pochopením: permanentní sledování řidiče pomocí kamerového systému může být některými považováno za nepřijatelný zásah do soukromí. Na reakci řidičů a zákazníků bude potřeba si počkat.



Články z rubriky

Deepfake na vzestupu, rizikem je hlavně pro ženy"

Nový průzkum ukazuje alarmující nárůst deepfake videí. Jejich množství se za uplynulých devět měsíců skoro zdvojnásobilo. A navíc, jak se zdá, jejich výroba představuje lukrativní byznys, jehož oběťmi...
více »


Nebezpečný francouzský spambot nahrává oběti při sledování stránek pro dospělé"

Zatímco v České republice útočníci uživatele pouze vydírali, ve Francii navrhli malware, který skutečně natáčí inkriminující video svých obětí a krade citlivé údaje, zjistil Eset.
více »


Na detekci deepfake videí pracuje Facebook i Microsoft"

Ve spolupráci s několika americkými univerzitami a sdružením Partnership on AI se obě firmy pokusí nalézt způsob, jak lépe detekovat deepfake videa. Hledání proběhne formou veřejné soutěže.
více »


Palo Alto posiluje zabezpečení IoT, za 75 milionů dolarů kupuje Zingbox"

Zingbox provozuje cloudovou službu postavenou na umělé inteligenci a strojovém učení, jež nabízí detekci a zastavení bezpečnostních útoků na zařízení připojená k IoT. Akvizice by měla být dokončena...
více »


Zranitelnost protokolu RDP zůstává oblíbená, počet brute force útoků roste"

Zranitelnost CVE-2019-0708, tedy zranitelnost v protokolu Remode Desktop Protocol od Microsoftu, je noční můrou řady IT administrátorů. Je známá také pod názvem BlueKeep
více »


Související články


Tagy

samořiditelné automobily autonomní vozy bezpečnost ostražitost Volvo umělá inteligence AI platforma Nvidia

Komentáře