AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Bezpečnost | |

AI proti alkoholu: Volvo samo zastaví auto s opilým řidičem

Spolupráce mezi Nvidií a Volvem – tedy mezi technologickou firmou a tradiční automobilkou – plodí další ovoce.


Kooperace mezi IT a automobilismem je stále častější, a nic nenapovídá změnám v tomto trendu. Platforma, kterou Nvidia vyvíjí, bude sledovat chování řidiče a pokud odhalí známky nesoustředěnosti, zmatení či nepozorného nebo nejistého řízení, auto odstaví.

 

Bezpečnost především

Systém bude do automobilů Volva dosazen již na začátku příštího desetiletí. Pokud řidič nebude dostatečně sledovat silnici, bude kličkovat mezi pruhy nebo mít pomalé reakce, integrovaná asistenční služba firmy řidiče kontaktuje a ujistí se, že je v pořádku.

Pokud řidič nebude reagovat, bude mít zavřené oči nebo nebude držet volant, auto přejde do pohotovostního režimu a sníží rychlost. Pokud ani poté řidič nezareaguje, auto se má bezpečně samo odstavit ke krajnici a zastavit.

Kamery, pomocí kterých bude řidič sledován, chce firma do automobilu dostat už někdy v roce 2020, a mají komunikovat s SPA 2 architekturou vozů. Platforma sama je založena na Nvidia Drive AGX Xavier technologii, která už nyní v novějších automobilech firmy zajišťuje správu energie a personalizační prvky.

Reakční systém vozu nemá sloužit pouze pro zachycení opilých řidičů, ale i třeba těch, kterým se během řízení stane vážná zdravotní nehoda. Jde o součást kampaně Volva na ukončení smrtelných nehod ve vozidlech firmy.

„Co se týče bezpečnosti, naším cílem je se nehodám zcela vyhnout, spíše než omezit jejich dopady,“ potvrdil Henrik Green, šéf výzkumu a vývoje ve Volvu.

Součástí vize firmy je také napevno instalované omezení maximální rychlosti ve všech běžných vozidlech na 180 kilometrů v hodině. Za většinu smrtelných nehod je zodpovědná jen malá škála prohřešků, které zahrnují příliš vysokou rychlost jízdy, alkohol, únavu řidiče nebo jeho nepozornost.

Přestože je snaha švédského Volva chvályhodná, nemusí se všude setkat s pochopením: permanentní sledování řidiče pomocí kamerového systému může být některými považováno za nepřijatelný zásah do soukromí. Na reakci řidičů a zákazníků bude potřeba si počkat.



Články z rubriky

Zranitelnost protokolu RDP zůstává oblíbená, počet brute force útoků roste"

Zranitelnost CVE-2019-0708, tedy zranitelnost v protokolu Remode Desktop Protocol od Microsoftu, je noční můrou řady IT administrátorů. Je známá také pod názvem BlueKeep
více »


Pouze 20 % organizací využívá systém prevence ztráty dat, vyplývá z nového průzkumu"

67 procent organizací věří, že cloudové aplikace jsou stejně bezpečné, nebo dokonce bezpečnější než aplikace on premise.
více »


Sophos: Firmy nemají zdroje na ochranu před budoucími kybernetickými hrozbami"

Globální průzkum společnosti Sophos potvrzuje, že IT manažeři čelí ze všech stran záplavě kybernetických útoků a nemají prostor na ochranu před budoucími hrozbami
více »


Český startup Dronetag dělá drony viditelnější a bezpečnější"

Tedy, ani ne tak drony samy o sobě, jakožto spíše letový prostor, v němž se nachází: "taguje" je a činí viditelnými na mapě letového provozu, čímž zvyšuje bezpečnost i využitelnost dronů.
více »


Unikátní malware LoudMiner používá virtualizační software pro těžbu kryptoměn"

Ojedinělý škodlivý kód cílí na uživatele používající pirátské verze nástrojů pro profesionální úpravu zvuku. Bez ohledu na to, zda využívají operační systém Windows či macOS.
více »


Související články


Tagy

samořiditelné automobily autonomní vozy bezpečnost ostražitost Volvo umělá inteligence AI platforma Nvidia

Komentáře