Umělá inteligence a umění: Spolupráce Microsoftu a MIT plodí ovoce (a aplikace)

Aplikace | |

Umělá inteligence a umění: Spolupráce Microsoftu a MIT plodí ovoce (a aplikace)

Zajímavý nápad se univerzita a firma rozhodly realizovat v Metropolitním muzeu umění v New Yorku (také známém jako MET).


V několika projektech ve formě hackathonu se expertíza Microsoftu a jeho důraz na rozvoj AI zkombinoval s daty a informacemi uloženými v muzeu. Z projektů vzešlo celkem 5 funkcí, které mají umělecký podtext, propojují člověka a umění nebo zjednodušují přístup k uloženým muzejním sbírkám.

Spolupráce MIT, Microsoftu a METu započala v prosinci a ovoce tak přinesla velmi rychle. Microsoft pro vývojáře zpřístupnil množství služeb ve své cloudové platformě Azure, konkrétně například Azure Cognitive Services, Azure Machine Learning nebo také konverzační umělou inteligenci (s níž má Microsoft rovněž zkušenosti, neb má Cortanu).

Zatím není jasné kdy, nebo zda vůbec, budou vytvořené projekty přístupné veřejnosti. Všech pět však působí nadmíru zajímavě a ukazují, že inovativní přístup k tomu, kde strojové učení a AI použít, může vést k neočekávaným výsledkům.

Z hackathonů vzešlo pět následovných služeb:

  • Artwork of the Day – „Dílo dne“. Algoritmus umělé inteligence každý den nalezne v METu umělé dílo, které s vámi nějakým způsobem souvisí, a to na základě veřejně dostupných informací. Pokud jste se třeba narodili v Praze, služba se pokusí najít obraz Prahy.
  • Tag, That’s it! – „To je ono!“. Projekt navrhuje propojení lidí a strojů, kteří by navrhovali klíčová slova určená k vyhledání uměleckých děl v archivech muzea. Tato klíčová slova by se následně propojila s Wikimedia databázemi a vylepšila systém doporučování souvisejícího umění při vyhledání daných klíčových slov.
  • Storyteller – „Vypravěč“. Fascinující myšlenka: člověk bude vyprávět příběh, konverzační AI Microsoftu bude poslouchat, zachytávat klíčová slova a vybírat umělecká díla, která budou v reálném čase ilustrovat vyprávěný příběh. Microsoft se domnívá, že by následný sousled umění šlo publikovat třeba na sociální sítě.
  • Gen studio. Každý obrázek (nebo obraz a podobně) bude analyzován pro spojitosti s dalšími díly uloženými v muzeu. Cílem má být, překvapivě, průzkum mezikulturních souvislostí: malba slunce v Mayském umění by kupříkladu na základě vizuální podobnosti mohla odkazovat na vyobrazení slunce v africkém nebo indiánském umění.
  • My Life, My Met – „Můj život, můj MET“. Propojení tradičního umění a sociálních sítí. Algoritmus by měl inteligentně propojit fotografie na Instagramu uživatele s 400 000 vizuálních děl umístěných v databázi muzea.

Úvodní foto: © THINK b - Adobe Stock


Články z rubriky

Virtuální sport naživo. Budoucnost entertainmentu je v interakci"

Fotbal je sport hojně sledovaný, populární a – co je důležité – velmi, velmi bohatý. Využít jeho potenciálu v digitální éře jde různými způsoby, jednu z cest naznačuje nový druh hry nazvaný Live...
více »


Google vylepšuje G Suite o další možnosti umělé inteligence"

Google Asistent bude ještě důležitější součástí G Suite, v Dokumentech pomůže chytrý našeptávač.
více »


Alexa na každém kroku"

Alexa od Amazonu získává náskok před ostatními virtuálními asistenty. Vývojáři chtějí, aby vás doprovázela doslova na každém kroku.
více »


První IoT řešení pro léčbu cukrovky na světě"

Firmy Ericsson a Brighter představují první komerční řešení internetu věcí na světě určeném pro monitorování léčbu cukrovky.
více »


Lenovo navazuje partnerství s Huddly, zaměří se na chytrá řešení pro týmovou spolupráci"

Ze synergie obou společností by měly vzejít produkty naplňující vizi moderního pracoviště. Chytrá kamera značky Huddly bude poprvé použita v systému Lenovo ThinkSmart Hub 500.
více »


Související články


Tagy

umělá inteligence algoritmus strojové učení Microsoft MIT sociální sítě umění

Komentáře