Pět trendů budoucích let podle Accenture

Umělá inteligence | |

Pět trendů budoucích let podle Accenture

Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž podle ní budou určovat vývoj v dalším období. Nejinak tomu je i v roce 2020.


Zpráva Technology Vision identifikuje pět klíčových trendů, které musí společnosti v příštích třech letech zohlednit, aby zmírnily technologické střety a těžily z nových hodnot, které budou podloženy také silnějšími a důvěryhodnějšími vztahy se zúčastněnými stranami.

  • Personalizované zážitky. Firmy budou muset vytvářet personalizované zážitky, které umocní individualitu a možnost volby. Tím se pasivní zákazník změní na aktivního účastníka díky tomu, že se jednosměrné zkušenosti – kvůli kterým se lidé mohou cítit mimo dění a bez možnosti kontroly – změní ve skutečnou spolupráci. Pět ze šesti dotazovaných vedoucích pracovníků v oblasti podnikání a IT (85 %) se domnívá, že být v této dekádě konkurenceschopný vyžaduje, aby firmy povýšily své vztahy se zákazníky na partnerství.
  • Umělá inteligence (AI) a já. Umělá inteligence by měla spíše přispívat k tomu, jak lidé vykonávají svou práci, a ne být blokem automatizace. S růstem schopností AI musejí firmy přehodnotit práci, kterou dělají, aby se AI stala produktivní součástí procesu, který je založený na důvěře a transparentnosti. V současné době pouze 37 % organizací uvádí, že na podporu spolupráce člověk-stroj používají „inkluzivní design“ nebo principy zaměřené na člověka.
  • Dilema chytrých věcí. Zažité předpoklady o tom, kdo vlastní produkt, jsou v dnešním „trvalém beta“ světě zpochybňovány. Vzhledem k tomu, že se firmy snaží představit novou generaci produktů založených na digitálních zkušenostech, bude řešení této nové reality zásadní pro úspěch. Téměř tři čtvrtiny (74 %) vedoucích pracovníků uvádějí, že jejich propojené produkty a služby budou mít během příštích tří let více nebo podstatně více aktualizací.
  • Roboti všude kolem nás. Robotika se již neomezuje jen na sklady a výrobní linky. Se sítěmi páté generace, připravenými rapidně zrychlit tento trend, musí každá firma znovu přehodnotit svou budoucnost s ohledem na robotiku. Názory vedoucích pracovníků na to, jak ji zaměstnanci přijmou, se celkem různí: 45 % tvrdí, že práce s roboty bude pro jejich zaměstnance velká výzva, naproti tomu 55 % věří, že jejich zaměstnanci na to, jak s nimi pracovat, přijdou snadno.
  • Inovační DNA. Podniky mají přístup k nebývalému množství disruptivních technologií, jako je blockchain, umělá inteligence, rozšířená realita a kvantové výpočty. Aby bylo možné vše zvládnout, a vyvíjet se rychlostí, jakou dnes trh vyžaduje, budou si firmy muset vytvořit svou jedinečnou „inovační DNA“. Tři čtvrtiny (76 %) vedoucích pracovníků se domnívají, že význam sázek na investice do inovací nebyl nikdy vyšší, takže správnou cestou bude realizovat inovace spolu s partnery v ekosystémech a s organizacemi třetích stran.

„Mnoho firem nastoupilo nebo podstupuje cestu digitální transformace. V současné situaci pro ně není výzvou jen dostat se do nějakého relevantního stavu, ale zůstat relevantním, udržitelným a držet krok s vývojem kolem,“ dodává Adam Leščišin, Danubia Region Technology Advisory Lead v Accenture.


Úvodní foto: Adobe Stock


Články z rubriky

Umělá inteligence v kybernetické válce"

Hodně z toho, co slyšíme o umělé inteligenci a strojovém učení v bezpečnostních produktech, je prosycené marketingem, takže bývá těžké zjistit, co tyto nástroje skutečně dělají. Přinášíme jasný...
více »


Role AI v podpoře strategického rozhodování"

Pandemie COVID-19 výrazně ovlivnila světovou ekonomiku. Karanténa urychlila elektronizaci v mnoha oblastech. Věci, které se zdály být dříve složité, najednou fungují během pár dní: práce z domova, telekonference,...
více »


Jak může AI pomoci ve vývoji vakcíny proti koronaviru?"

Na to, jak by mohla umělá inteligence pomoci ve vývoji vakcíny proti Covidu-19 způsobeného virem SARS-CoV-2019 se zadívala firma Rockwell Automation.
více »


Nový facebookovský chatbot projevuje empatii a osobnost"

Skoro polovina lidí by radši komunikovala s umělou inteligencí než s druhým člověkem. Facebookovský Blender v konverzaci předčí googlovskou Meenu.
více »


Snižování uhlíkové stopy neuronových sítí pomocí AI"

Ačkoliv koronavirus je teď v hlavách většiny populace, ekologický problém planety se tím o mnoho nezměnil – sucho bude i v našich končinách velkým problémem.
více »


Související články


Tagy

AI umělá inteligence roboti IoT chytrá domácnost inovace personalizace automatizace trendy

Komentáře